Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maartje_M schreef:Ik heb er eentje van Edix, ik vind hem echt heel fijn, zit heerlijk!
Maartje_M schreef:Ja, Edix heeft de Union, dat is een paddle. Daar kunnen beugels aan. Deze heeft wel een smallere twist dus zit vergelijkbaar met een dressuurzadel
Bij edix zeggen ze namelijk wel dat je er echt een pad onder moet hebben voor de drukverdeling. Bij Signum zie ik dat dan weer helemaal niet en krijg ik ook niet het idee dat ze er zo bovenop liggen. 
Maar een goede padding maakt hier wel het verschil natuurlijk 

pmarena schreef:Er zijn wel meer zwakke punten bij boomzadels waar je bijna niemand over hoort....ik denk omdat dat is 'wat we gewend zijn' en mensen zijn over het algemeen kritischer op iets nieuws dan op hetgene dat ze al gebruiken.
Ja die verstelbare voorkant is echt super gaaf bij de Paddle en het onderdeel dat hem zo interessant maakt imo
Je kan met een verwisselbaar kopijzer of verwisselbare pommel of iets natuurlijk net zo goed de boel netjes op maat maken.
Maar zo'n draai systeem is leuker
Wel jammer als het kapot gaat maargoed alles kan kapot...
Waidida schreef:Over het drukverdelingssysteem. Die total contact saddles zie je ook steeds meer. Lijkt mij een beetje hetzelfde qua ruimte waaronder de druk dan gedragen wordt.
Ik heb wel zoiets van, in theorie zo groot mogelijke opp voor druk verdelen. Maar blijkbaar lopen er toch echt een berg paarden erg goed onder. Ik ben nog geen enkele slechte review tegengekomen, dat is toch maf?

En dan is het van oeps dit voelt verrassend fijn joh!