Welke kleur dekje zou echt prachtig zijn op deze vos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Welke kleur dekje zou echt prachtig zijn op deze vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 16:44

Ik heb begin dit jaar een vos gekocht, hiervoor had ik altijd een bruin paard. Nu struggle ik zo erg qua kleur dekjes. Ik ben niet van de schreeuwerige kleuren, ik denk dat een mooi diepe maar relatief neutrale kleur mooi bij hem zou passen. Maar ik ben nog niet echt iets tegengekomen waarvan ik denk: dat is 'm!
Zouden jullie eens mee willen kijken naar een dekje in niet schreeuwerige, maar ook niet fletse kleur? Ik denk dat vele lichte kleuren al een beetje aan de saaie kant zullen zijn. Ik kan me veel dekjes ook moeilijk echt visueel voorstellen, dus foto's op een vos zijn steeds welkom. Hij is in de zomer deze (meer vale) kleur, in de winter wordt hij dan weer meer oranje. Ik heb nu een donkerpaarse (fig van lemieux) die ik best mooi op hem vind staan. Maar ik ben dus op zoek naar nog opties, want er bestaat niet zoiets als te veel dekjes :+

Afbeelding

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:51

Ik vind zelf groene en blauwe kleuren vaak wel mooi staan op vossen. Heb zelf veel Equestrian Stockholm dekjes en oa de kleuren amazonite/emerald (zelfde basiskleur, andere kleur bies), dark venice en dark ocean zijn hier wel favoriet. In het ES topic zijn vaak ook wel foto's terug te vinden :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:53

Vind donkerblauw altijd wel mooi staan.

Vorige week een halster gekocht in bordeaux. Staat ook heel mooi!

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 16:56

Blacky94 schreef:
Ik vind zelf groene en blauwe kleuren vaak wel mooi staan op vossen. Heb zelf veel Equestrian Stockholm dekjes en oa de kleuren amazonite/emerald (zelfde basiskleur, andere kleur bies), dark venice en dark ocean zijn hier wel favoriet. In het ES topic zijn vaak ook wel foto's terug te vinden :)

ES en PS vind ik vaak ook heel mooi qua kleuren maar zijn ze niet erg dik? Ik heb soms ook het idee dat ze tweedehands er al erg slecht uitzien wat me niet veel hoop geeft op een lange levensduur. En om kort te gebruiken zijn ze ook iets te prijzig :')

Skessa_ schreef:
Vind donkerblauw altijd wel mooi staan.

Vorige week een halster gekocht in bordeaux. Staat ook heel mooi!

[ Afbeelding ]

Bordeaux lijkt me ook heel leuk maar ik hoor overal dat dat een kleur is die je zeker niet moet doen :+

Melzazu

Re: Welke kleur dekje zou echt prachtig zijn op deze vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:03

Jachtgroen vind ik ook stoer op een vos.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:07

Donkergroen of turquoise bijvoorbeeld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:09

Pasteltinten denk ik?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:12

Waidida schreef:
Blacky94 schreef:

ES en PS vind ik vaak ook heel mooi qua kleuren maar zijn ze niet erg dik? Ik heb soms ook het idee dat ze tweedehands er al erg slecht uitzien wat me niet veel hoop geeft op een lange levensduur. En om kort te gebruiken zijn ze ook iets te prijzig :')

Ik vind PS/ES niet significant dikker dan andere dekjes iig. Denk wel dat mn Kentucky Velvet en mn LeMieux misschien een fractie dunner zijn, maar heb ook nog een paar Eskadrons en die zijn dikker voor m'n gevoel.
Volgens mij is PSoS de afgelopen paar jaar 2(?) keer verkocht. En heb het idee dat de kwaliteit sindsdien iig niet verbeterd is. Dus tenzij je die in hun outlet met bijv. 70% korting kunt krijgen zou ik daar sneller alleen nog de "oude" monograms van kopen.
Heb zelf dan ook niet het idee dat ES van slechte kwaliteit zijn of snel lelijk worden, maar je zou dat in het topic nog even na kunnen vragen bij mensen die ze veel meer gebruiken want heb zelf wel een hele verzameling, maar zeker het laatste jaar weinig gereden door zowel blessure bij paard als bij mezelf :=
De dekjes van ES waar ik daarvoor wel regelmatig mee gereden heb zien er echter wel nog steeds heel netjes uit.
Enige waar wel nog wel eens wat om te doen zijn, zijn de glitterdekjes. Die lijken wel snel(ler) kapot te gaan.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 31-08-25 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:13

Donkergroen en donkerblauw vind ik heel mooi op een vos. Lichte of pastelkleuren vind ik vaak minder mooi, dan wordt het zo'n bonte kermis.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:14

bordeaux

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:18

Waidida schreef:
Bordeaux lijkt me ook heel leuk maar ik hoor overal dat dat een kleur is die je zeker niet moet doen :+

Waarom niet dan?

Geel en appeltjes groen is ook tof!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 17:29

Omdat je dan te veel rode tinten zou combineren oid? Nu zou ik er ook wel geen rozige bordeaux op leggen.
Pastel vind ik veel te flets op hem en flashy kleuren zijn echt niet mijn ding. Turquoise is zowat het felste dat erin komt hier haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:34

Is het een donkere vos? Op de foto lijkt t van wel, dan staat okergeel of terracotta heel gaaf <3. Oudroze ook.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:59

Haaskrijn schreef:
Donkergroen en donkerblauw vind ik heel mooi op een vos. Lichte of pastelkleuren vind ik vaak minder mooi, dan wordt het zo'n bonte kermis.

Dan wordt het een beetje "My little pony". Dat kan wel passend zijn voor het geval dat ts nog heel jong is! :)

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:16

Ik sluit me aan bij blauw :j
Blauw en oranje vormen een complementair kleurcontrast waardoor ze elkaar versterken. Dus met een blauw dekje lijkt je vos wat meer oranje en ik vind dat persoonlijk heel mooi.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:19

Skessa_ schreef:
Waidida schreef:

Waarom niet dan?

Geel en appeltjes groen is ook tof!

Alle rood/roze tinten vloeken best wel op een vos, maar ik had dan ook wel weer een echt oranje vos :P
Vind creme, blauw en groen erg mooi op vos.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:20

Ik heb vooral neutrale, donkere kleuren op mijn vos. Wordt anders al snel te druk. Grijstinten kunnen ook altijd wel. Ik heb een zwart met donkergroen dekje, vind ik wel echt prachtig!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:26

Op zo'n kleur vos had ik vroeger donker groen, donker blauw en bordeaux rood liggen als favoriete kleuren.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:27

Afbeelding

Afbeelding

Iets lichtere vos maar voor het idee...

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:32

Marije_jiplover schreef:
Op zo'n kleur vos had ik vroeger donker groen, donker blauw en bordeaux rood liggen als favoriete kleuren.

Dit vind ik ook nog steeds het mooist en best passen. Klassiek, stijlvol en tijdloos tegelijk.

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:44

anjali schreef:
Haaskrijn schreef:

Dan wordt het een beetje "My little pony". Dat kan wel passend zijn voor het geval dat ts nog heel jong is! :)

Daar heb je gelijk in! Of als ts al heel oud is en het mooi vindt, want dan moet je het ook gewoon lekker doen :j

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:23

Oranje! Ik houd van de oranje dekjes op mijn vos. Bordeaux of rood is idd ook heel mooi.

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:48

Groen en bruin vind ik altijd mooi, beige en bordeux zijn ook prachtig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:29

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:34

Groen en blauw vind ik altijd mooi op een vos. Rood en roze vloekt altijd vind ik persoonlijk. Met betrekking tot de dekjes vind ik ES inderdaad wel wat dikker. Lemieux pak ik tegenwoordig vaker daardoor