Ik wil graag mono beugelriemen proberen en ik twijfel enorm welke maat mij past. Veel merken hebben geen maattabel, dus daar wordt ik nog niet veel wijzer uit.
Bates webbers hebben wel een maattabel en na het lezen van veel goede recenties denk ik dat ik voor deze ga kiezen, maar welke maat?
Citaat:Maat 0: 60 cm. = kortste gat 38 cm. tot langste gat 53 cm. Traditionele beugelriemen van 120 cm.
Maat 1: 70 cm. = kortste gat 48 cm. tot langste gat 63 cm. Traditionele beugelriemen van 140 cm.
Maat 2: 80 cm. = kortste gat 58 cm. tot langste gat 73 cm. Traditionele beugelriemen van 160 cm.
Mijn beugels zitten nu ongeveer op 51/52 centimeter, dus ik heb vrij korte beentjes. Ik heb normale beugelriemen van 145 centimeter en gebruik daar de laatste paar gaatjes van (dressuur iets langer, buiten een gaatje korter en springen deed ik nog een gaatje korter).
Kom ik dan uit op die van 60cm of moet ik toch 70 overwegen? Ik heb sowieso niet zoveel ruimte onder het zadel vanwege korte beugellengte dus ik ben huiverig dat de gesp op het zweet blad terecht komt (zie onderstaande foto). Is dat heel onhandig of oncomfortabel?
En zijn er misschien andere merken die een aanrader zijn?
Enorm bedankt alvast voor het meedenken. Nooit eerder mono beugelriemen gehad.