Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SandraWierda schreef:Wat een raar verhaalDat van die singelstoten, dit kun je namelijk heel goed oplossen met de geschikte (vorm) singel. Kussen maakt een goede Zadelpasser, passend bij je paard en de Isabel Werth is geen kort zadel, heb zelf beetje het gevoel dat je beter een andere Zadelpasser langs kunt laten komen
.
SandraWierda schreef:Wat een raar verhaalDat van die singelstoten, dit kun je namelijk heel goed oplossen met de geschikte (vorm) singel. Kussen maakt een goede Zadelpasser, passend bij je paard en de Isabel Werth is geen kort zadel, heb zelf beetje het gevoel dat je beter een andere Zadelpasser langs kunt laten komen
.
Art_Ificious schreef:SandraWierda schreef:Wat een raar verhaalDat van die singelstoten, dit kun je namelijk heel goed oplossen met de geschikte (vorm) singel. Kussen maakt een goede Zadelpasser, passend bij je paard en de Isabel Werth is geen kort zadel, heb zelf beetje het gevoel dat je beter een andere Zadelpasser langs kunt laten komen
.
Vetgedrukte... Echt zo werkt dat niet. De kussens maar ook de vorm van de boom moeten bij je paard passen.
Een curved boom gaat niet passen op een paard met rechte rug, die kussens gaan dus ook echt niet passend te krijgen zijn.
@TS:
Op mijn paard ligt een ouder Tekna springzadel, deze heeft rechte kussens, is niet te lang (kruising tinker) en ligt als een huis op mijn paard.
Verder zou ik idd ook kijken naar een ander type singel, bijvoorbeeld de banaansingel.
Hoe kort is korte rug? Weet je hoeveel cm draagvlak je pony heeft?
Art_Ificious schreef:Ik zag je andere topic ivm de singelvraag.
Die Isabel werth past mijn inziens maar zeer nipt qua lengte. Door beweging van de lendenen zal die dus idd naar voor geduwd worden.
Wintecs zijn sowieso al niet heel erg kort, pasten bijvoorbeeld niet qua lengte op mijn vorige D pony met zeer korte rug. (zadelmaker vond de rug extreem kort voor een 1m48 pony).
Je paard heeft ook wel een hele bolle buik. Is dit misschien wat weg te trainen of is dit echt haar bouw?
Art_Ificious schreef:Ik zag je andere topic ivm de singelvraag.
Die Isabel werth past mijn inziens maar zeer nipt qua lengte. Door beweging van de lendenen zal die dus idd naar voor geduwd worden.
Wintecs zijn sowieso al niet heel erg kort, pasten bijvoorbeeld niet qua lengte op mijn vorige D pony met zeer korte rug. (zadelmaker vond de rug extreem kort voor een 1m48 pony).
Je paard heeft ook wel een hele bolle buik. Is dit misschien wat weg te trainen of is dit echt haar bouw?
siskeh schreef:Misschien kan je edix Tudor proberen?
De wintec zadels zijn niet erg kort(Tudor wel)
Maar zie inderdaad dat de eerste singelstoot nog best ver naar achteren zit, en dit is niet het type zadel waarbij je dit kan veranderend.
Afhankelijk van je paard zou je ook kent en masters cob kunnen proberen.
Hippotha schreef:Ja, precies. De vorm vd rug moet overeenkomen met de boom en kussens.
Een banaan, maan en crescentsingel heb ik reeds geprobeerd. Helaas schoof het zadel in galop toch naar voren door haar stuwende beweging.
Ik zal aan de zadelmaker de lengte vh draagvlak vragen, maar ze gaf zelf aan dat het wel een zeer kort vlak was.
[ Afbeelding ]
bulck schreef:Hippotha schreef:Ja, precies. De vorm vd rug moet overeenkomen met de boom en kussens.
Een banaan, maan en crescentsingel heb ik reeds geprobeerd. Helaas schoof het zadel in galop toch naar voren door haar stuwende beweging.
Ik zal aan de zadelmaker de lengte vh draagvlak vragen, maar ze gaf zelf aan dat het wel een zeer kort vlak was.
[ Afbeelding ]
Als dit jouw paard is, dan zou ik toch niet spreken van een rechte rug. Kort wel, hoewel draagvlak nog wel net iets verder kan (laatste rib ligt nog net iet meer naar achteren op het zicht zo)
Hoe oud is dit paard? Welke merken heb je al geprobeerd?
Wintec ben ik geen fan van, maar wel handig met de verwisselbare kopijzers, hoewel er wel meerdere merken zijn ondertussen.
Edix wel al fijne zadels zien voorbijkomen en onlangs zelf in gezeten en moet zeggen aangenaam van verrast (is semi-boomloos)
Zelf rijd ik met een fairfax, devoucoux en antares. De devoucoux heeft d3d panels, wat geschikt is voor bredere rondgeribte zadels en de druk beter verdeeld. Maar bon, die zadels zijn ook allemaal een heel andere prijscategorie dan Wintec uiteraard en de Franse merken dan weer minder aanpasbaar.
Hippotha schreef:Hoi hoi,
Vandaag een goede zadelpasser laten komen. Helaas had ze geen geschikte zadels voor mijn pony op voorraad.
Welk merk/model voldoet aan deze eisen dat jullie weten?
- singelstoten moeten naar voren afhangen, dus dicht bij de elleboog
-platte rechte kussens ivm rechte rug
- zeer kort zadel ivm zeer korte rug. Ik heb gelukkig 17 inch
Zou ik.met maat 36 ook in 16,5 inch passen?
Mijn wintec Isabella hart lag qua maat en kussens perfect, alleen de singelstoten liggen tever van haar singelgroeve af, waardoor het zadel naar voren glijdt.
De Kentaur Elektra lag qua singelstoten goed, maar qua kussens niet.
Hopelijk weten jullie iets wat in de buurt komt.
BoktVerlaten schreef:Hippotha schreef:Hoi hoi,
Vandaag een goede zadelpasser laten komen. Helaas had ze geen geschikte zadels voor mijn pony op voorraad.
Welk merk/model voldoet aan deze eisen dat jullie weten?
- singelstoten moeten naar voren afhangen, dus dicht bij de elleboog
-platte rechte kussens ivm rechte rug
- zeer kort zadel ivm zeer korte rug. Ik heb gelukkig 17 inch
Zou ik.met maat 36 ook in 16,5 inch passen?
Mijn wintec Isabella hart lag qua maat en kussens perfect, alleen de singelstoten liggen tever van haar singelgroeve af, waardoor het zadel naar voren glijdt.
De Kentaur Elektra lag qua singelstoten goed, maar qua kussens niet.
Hopelijk weten jullie iets wat in de buurt komt.
Zelfde probleem gehad. Ik zou dan toch voor Wintec Isabella gaan en de singelstoten naar voren plaatsen of een “crescent” singel gaan proberen. Voor mij was deze singel al de oplossing.