RachelVos schreef:Ik heb wel een tijd met een Barefoot Chelsea gereden met een andere pony. Daar kreeg ik alleen ontiegelijke rugpijn van
Er bestaat geen Barefoot Chelsea en die heeft nooit bestaan ook 
Van schreef:De meeste boomlooszadels incl barefoot vind ik vreselijk zitten maar de trekker kon ik uren mee rijden.
Als iemand zoiets zegt vind ik het wel leuk om eens terug te kijken in diegene zijn berichten en te zoeken op het woord "Barefoot" en bij jou zie ik dat je in 2011 al zegt "Barefoot wordt het niet, daar kan ik niet op zitten".
Dan lijkt de kans me groot dat je daarna (dus de afgelopen 13!! jaar) geen ander model meer geprobeerd hebt...? En ik lees alleen over dat je een DryTex Cheyenne (het aller simpelste instapmodel) tweedehands hebt overgenomen in 2009.... en dat je die dubbel kon vouwen wat helemaal niet normaal is....dus je hebt zoals het klinkt een niet zo'n best (meer) zadel gehad.
Kijk ik weet natuurlijk niet of je daarna ooit nog op een andere Barefoot terecht bent gekomen want niet iedereen schrijft alles op
En je HOEFT een bepaald merk ook niet leuk te vinden ofzo, ieder zijn ding
Maar de statement dat je de meeste boomloze zadels vreselijk vindt zitten lijkt me wel een beetje heftig gezien er zo ontzettend veel merken en modellen zijn.... en iets als een Trekker is niet echt te vergelijken met de simpelste Barefoot, die an sich al niet echt te vergelijken is met de nieuwere modellen....
RachelVos: Het is inderdaad een heel lastig ruggetje 
En inderdaad komen mensen daarvoor wel regelmatig bij Trekker terecht dus het is an sich wel een goede tip van Van om daar eens naar te kijken
Er zijn verschillende zadelpassers voor te vinden.
Als ik jou was zou ik er daarvan een paar mailen.
Zet j e wensen qua type zadel erbij. De dingen die je echt graag wilt (harde eisen) en die je indien mogelijk heel graag zou willen (pluspunten).
Een paar foto's erbij waarmee je een goede indruk geeft van de vorm van je paardje.
Eventueel wat foto's van zadels-te-paard die verschoven zijn.
En vraag dan eens wat voor pas- / testzadels zij beschikbaar hebben waarvan ze denken dat die wel eens een goede match zouden kunnen zijn
Dan kan je even kijken wie het voor jou meest interessante lijstje heeft om mee langs te komen. En dan maar heel hard duimen dat "het" zadel er tussen zit
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-03-25 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt