Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bielsje schreef:Ik heb brede beugelriemen, dus kan ze niet opsteken. Ik heb nu dit van flex on, gooi ik gewoon over het zadel en maak ik verder niet vast, zadelhoes erover en klaar...
[ Afbeelding ]
Stal_Fiore schreef:Bielsje schreef:Ik heb brede beugelriemen, dus kan ze niet opsteken. Ik heb nu dit van flex on, gooi ik gewoon over het zadel en maak ik verder niet vast, zadelhoes erover en klaar...
[ Afbeelding ]
Oeh dit ziet er mooi uit! Hoe heet dit?
pol013 schreef:Oeh, ik ben duidelijk niet de enige die een oplossing zocht voor dit probleem.
FIjn om jullie oplossingen te zien. CChanny: die is ook briljant.
@friezenkind: ook een simpele slimme oplossing. Maar beugelhoesjes + grovere veiligheidsbeugels + mijn geduld is geen goede combi. Die open varianten hebben dan meer kans van slagen bij mij.
Cchanny schreef:Ik gebruik een dubbele ovenwand om mijn beugels in op te steken. Had hele fancy dingen gezien op instagram maar die kosten handen vol geld. En die van de blokker is 7 euro geloof ik en het werkt fijn.
[ Afbeelding ]
en daar over mijn zadelhoes
fleur_yen schreef:Hier maak ik ze aan het hoogste gaatje vast om op te steken. En een hoesje om de beugel heen. De meeste mono riemen hebben helemaal bovenaan vaak een gaatje daarvoor.
pol013 schreef:@lithya: daar heb ik geen beeld bij. En gaat helaas niet met de extra brede riemen. Maar zou voor mijn dressuurzadel dan misschien een optie zijn. Kun je dat uitleggen?
pol013 schreef:@lithya: ja ik had het al uitgevonden in de praktijk inmiddels. 1 slag omrollen blijft bij mij niet zitten. Maar 2 lukt precies. Bleef op dat moment aardig zitten. Maar ben benieuwd of het ook blijft zitten als ik ga slepen met het zadel. Maar goede oplossing om uit te proberen.