veelzijdigheids singel voor pony, Anatomisch en GEEN elastiek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

veelzijdigheids singel voor pony, Anatomisch en GEEN elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 22:19

Bestaan die nog? Is er nog hoop! Zal ik ooit een vinden?! Misschien dat jullie een weten. Dan hoor ik dat graag. Want zie door al dat elastiek de bossen niet meer.

Bijkomend 'nadeel' het is voor een buikige pony. Dus denk tussen de 80 en 100 cm. Moet even opmeten maar dan weet ik alvast waar ik opties heb.

Avalanche

Re: veelzijdigheids singel voor pony, Anatomisch en GEEN elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 23:37

Heb je een foto van de pony met zadel en singel?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 17:46

Nee, zie ook niet hoe dat nodig is. Maar dat kan aan mij liggen! Ze heeft nu een nieuw zadel, dus haar andere past niet meer. Nog aan zitten denken om de singelstoten te vervangen (kan zelf) maar dan ben je ook 100 euro verder. Dus dan maakt het kwa kosten ook niks meer uit. Is echt een ramp om wat te vinden voor ponies... denk dat ik mijn leerbewerking maar eens ga upgraden naar zelf wat maken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:50

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:08

Een foto van je paard, een foto met zadel en een foto met zadel+singel kunnen echt heel veel helpen. Vooral wat voor vorm je evt. nodig zou kunnen hebben. Wat heb je nu?

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:22

De prolite singel, van leer (dacht ik) en geen elastiek erin!! Ik gebruik hem bij een rond geripte haflinger. Ligt perfect en zadel ook. Het kost wat, maar ik heb mijne 2de hands via marktplaats gevonden

Zo één bijvoorbeeld
https://saddlefitservice.nl/producten/s ... gel-nieuw/

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:13

De prolite is niet leer, maar inderdaad wel zonder eleastiek.
De Fairfax is leer maar dat is nogal een gat in je bankrekening.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:14

De Prolite is van kunststof, niet van leer, en ik raad hem stellig af. Wordt heel hard, vooral de randen. Overigens is de vorm wel perfect voor wat TS zoekt, dat ben ik met je eens.

Volgens mij is de Fairfax de leren versie van de Prolite, maar dan nog een stuk duurder.

Edit: dubbel met Sizzle.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:17

Ik zou het anders gewoon eens met een simpele Thorowgood singel zonder elastiek proberen.
Spotgoedkoop en ze zitten verrassend vaak gewoon helemaal prima.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:42

miereneter schreef:
De Prolite is van kunststof, niet van leer, en ik raad hem stellig af. Wordt heel hard, vooral de randen. Overigens is de vorm wel perfect voor wat TS zoekt, dat ben ik met je eens.

Volgens mij is de Fairfax de leren versie van de Prolite, maar dan nog een stuk duurder.

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de Prolite. Maar ik zie hem idd nooit mooi liggen en de paarden lopen er niet fijn mee. Vaak is de flap aan de voorkant los en dat draagt niet bij aan comfort voor het paard.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:43

Ik heb een hele tijd een prolite gehad en is nog als nieuw en ook niet hard.
Wel elke keer na het rijden schoon gemaakt.
En paard liep ook prima.

Nu heb ik dat zelfde model in de horka. Juist omdat ik elastiek wilde.
Mooie prijs voor zacht leer.
En ook op mijn ronde paarden schuift dat niet. Wat wel vaak gedacht word.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:49

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:55

Ik voel met je mee, ik had een singeltje nodig van 35 cm mét elastiek en recht.
Heel smal tussen zijn pootjes, liefst met ring eraan, hij is uit duitsland gekomen.
Godsvermogen aan verzendkosten. :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:59

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:04

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 22:33

Rechte singels heb ik niks aan, dan gaat het zadel schuiven. Pro-lite heb ik ervaring mee, en ja.. ze worden hard.

De afm is absoluut waarom ik bijna niks kan vinden. Bizar eigenlijk. Zat er aan te denken om dan maar de singelstoten te vervangen naar dressuur. Dan ben ik voor 'maar' 100 euro klaar. Want ik een prolite dressuur. En dan gewoon verder zoeken. De Prolite is eigenlijk te lang voor haar op den duur als ze afvalt. Maar dat is dan een probleem van dan.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 23:37

Misschien de vzh singel van anatomica iets voor je. Deze gebruik ik zelf ook voor een buikige pony.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 01:20

Ik had ooit een lange veelzijdigheidssingel maar onmogelijk nodig.
Ik heb toen bij goedhard voor €75 het systeem van thorowhood van biothane na laten maken met lussysteem en een wintec cair singel de langste.
Dat was de enige optie ik zocht een singel met kussen ofzo op de borst, is al tig jaar terug.

Maar toen ging ik naar ponymaatjes, nou ik heb net als jij geen anatomische gevonden.
De barefoot singel stretch and breath heb ik gekocht volledig elastiek met neoprene hoes dus wasbaar.
Ik kon gewoon echt niks beters vinden al had ik ook hem graag anatomisch gegeven.
Alleen mijn pony heeft een schoft en is niet buikig dus dat is zoveel simpeler.

Het is inderdaad onmogelijk en dan 35 cm.
De 40 was dus te lang.
Voor pony’s maken ze lijkt gewoon geen singels fatsoenlijk en mijn pony loopt fijn met de barefoot en het zadel blijft mooi liggen.

Maar ik heb me internationaal krom gezocht maar niks te vinden.
De barefoot ben ik erg blij mee maar is recht.
Hoofdstellen zijn ook rui, frontriem en pony net aan en neusriem de rest maat shet. :roll:
Mentuig is ook een mengsel.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 05:45

miereneter schreef:

Ah oké, maar dat het hard wordt is absoluut niet mijn ervaring. Die van mij is juist zacht en flexibele... Maar zo heeft uiteraard iedereen zijn eigen ervaringen met producten en pasvorm.
Ik heb nu trouwens die van harrys horse besteld, dressuur variant. Harrys horse freefit, ben benieuwd hoe die is. Is ook zonder elastiek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:37

De Black-Country komt ook in pony maat hoor.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:38

alysha92 schreef:
Ah oké, maar dat het hard wordt is absoluut niet mijn ervaring. Die van mij is juist zacht en flexibele... Maar zo heeft uiteraard iedereen zijn eigen ervaringen met producten en pasvorm.
Ik heb nu trouwens die van harrys horse besteld, dressuur variant. Harrys horse freefit, ben benieuwd hoe die is. Is ook zonder elastiek.

O, maar dat is absoluut zo. Dat is ook om gek van te worden. In paardenland heeft iedereen andere ervaring en andere mening, over álles :D . Ik ben ook bezig met een singelzoektocht en het is echt een queeste naar de Holy Grail.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:19

Maar het rare is dat bij de ene de prolite dus hard word en bij de ander niet. Je zou zeggen dat zou op zijn minst een gelijke ervaring moeten zijn toch? Zou er zoveel kwaliteitsverschil zijn per productie?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:14

Bij mij werden vooral de randen keihard, dat heb ik niet zo duidelijk opgeschreven. Over de ligging was ik juist heel tevreden, zat perfect. Daarom baal ik best wel dat paard hem heeft afgekeurd.

Ik ga nu voor een ouderwetse koordsingel, maar die is niet anatomisch, dus daar heeft TS niets aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:18

miereneter schreef:
Bij mij werden vooral de randen keihard, dat heb ik niet zo duidelijk opgeschreven. Over de ligging was ik juist heel tevreden, zat perfect. Daarom baal ik best wel dat paard hem heeft afgekeurd.

Ik ga nu voor een ouderwetse koordsingel, maar die is niet anatomisch, dus daar heeft TS niets aan.

is voor jou de horka dan niets? Zelfde vorm. Wel elastiek.

En ja dan de fairfax, dat is de prolite in het leer maar dan ook zonder elastiek.
Wellicht ook wat voor ts?