Ik ben voor mijn 3 jarige zo langzaam aan alvast aan het oriënteren op verschillende zadelmerken, ik ben van plan minstens nog een jaar te wachten voor ik haar wil beginnen onder het zadel, maar het kan geen kwaad om vast wat voor en nadelen van verschillende merken in mijn zak te hebben

Mijn pony is nu een grote d pony, maar zou zomaar een kleine e pony kunnen worden. Ze is een ijslander x arabier en heeft een super korte rug met een lage schoft. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan naar verschillende materialen en bomen etc. En kwam zelf uit bij een stübben veelzijdigheidszadel. (Mijn budget is 3000-3500 voor een op maat gemaakt, makkelijk aan te passen zadel) Ik heb alleen gehoord dat stübben best lange zadels hebben en heb ook niet voor voorbeelden kunnen vinden van deze zadels op pony's (met korte rug).
Ik zou het liefst wel een veelzijdigheidszadel hebben met schapenwol vulling, maar heb ook gekeken naar ijslander zadels. Die is alleen echt niet wat is zoek voor mijn pony.. Ik pas zelf comfortabel in een 16" zadel dus dat zou hopelijk geen probleem moeten worden.
Uiteraard laat ik een zadelpasser komen tegen die tijd, maar heb graag al een aantal merken op zak voor ik begin aan de zoektocht naar een zadelmaker.
Ik hoor graag ideeën, ervaringen en tips!
Ik weet niet zeker of ik een foto mag toevoegen, als dat helpt/mag zal ik dat later nog toevoegen