Ik ben op zoek naar een longeersingel met voldoende bewegingsvrijheid bij de schoft.
Nu heb ik een platte 'zachte' longeersingel en ik merk bij mijn merrie dat zij hier niet heel fijn onder loopt.
Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annabel schreef:Hoi iedereen!
Ik ben op zoek naar een longeersingel met voldoende bewegingsvrijheid bij de schoft.
Nu heb ik een platte 'zachte' longeersingel en ik merk bij mijn merrie dat zij hier niet heel fijn onder loopt.
Nielojram schreef:Annabel schreef:Hoi iedereen!
Hoe kan een 'riem' zonder druk problemen geven?
Een longeersingel is om je hulpteugels te begeleiden, er zit geen ruiter op, dus geen druk, een bijzet/slof of touwtjes doen niets qua druk.
Zou het zo kunnen zijn dat je zadel niet past, je trainingsmethode niet werkt, dier lichamelijke problemen heeft, o.i.d., dat je dat zelf beter ziet omdat je met longeren de hele tijd naar je paard kijkt?
Nielojram schreef:Hoeveel druk geeft een longeersingel dan op de wervels?
Nielojram schreef:Hoeveel druk geeft een longeersingel dan op de wervels?
sasika schreef:@Daphara! Wat ben ik blij dat je dit deelt! Ik zoek al een tijdje een singel wat goed aanpasbaar is en netjes druk verdeelt. Dit ziet er ideaal uit!