Close contact (mono) beugelriemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Close contact (mono) beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 11:24

Hoi!

Ik ben op zoek naar close contact beugelriemen. Ik heb al wat speurwerk gedaan, maar van de reviews op Agradi van o.a. Harry's Horse, Eric Thomas en Horka word ik nog niet erg gelukkig...
Veelal schrijven mensen dat het beschermhoesje schuift, de beugelriemen totaal niet sterk zijn of dat de maten heel raar vallen.
Hebben jullie tips voor fijne mono beugelriemen? Ik zag o.a. Bates en Kentaur voorbij komen, maar kan daar geen recensies over vinden!

SUSANNEx

Re: Close contact (mono) beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:27

Ik heb de Wintec Webbers beugelriemen. Deze zijn wel van kunststof, maar ik ben er erg tevreden mee!

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:35

Hier ook de Wintec Webbers. Erg blij mee

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:46

Ik had leren met webber haakje, mooi mijn zadel beschadigd omdat het hoesje niet bleef zitten.
Ik ben anti mono riemen, zorg dat het haakje niet op je zweetblad kan komen.
Doodzonde vind ik het!!!!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:04

moonfish13 schreef:
Ik had leren met webber haakje, mooi mijn zadel beschadigd omdat het hoesje niet bleef zitten.

Ik heb het haakje aan de buitenkant, dan is het niet mogelijk om hem op het zweetblad te krijgen. Maar gelukkig blijft het hoesje sowieso goed zitten bij mij.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:10

Ik had er van Wintec, stubben en anatomica. Beide hebben mijn zadels beschadigd.
Bij de Wintec een gaatje vh het T-stuk (en niet vh stuk dat door de stijgbeugelriem gestoken wordt, maar het deel dat in de dubbelgestikte lus zit) en bij de anatomica enorme slijtage sporen over de hele lengte van slechts enkele keren te rijden. Waarschijnlijk is het leder niet fijn genoeg tov de kwaliteit van mijn zadel. Bovendien kwam de gesp nog net op mijn zweetblad wat het hele "close-contact" principe omzeep helpt.
Die van Stubben, heb ik 1 paar gebroken op minder dan 2 jaar tijd en een ander ongelijk uitgerokken op een paar maand tijd.

Nu heb ik er van Chilceric. erg fijne kwaliteit, hoesje komt nooit los en gesp zit onder het zweetblad. dus geen verdikking. Enige nadeel: slechts heel beperkt verstelbaar. Ik moet stijgbeugelriemen of zadel wisselen als er iemand anders met mijn paard wil rijden.
Devoucoux heeft er ook van een erg fijne kwaliteit, maar deze ben ik nog niet los tegengekomen
Laatst bijgewerkt door petitparis op 16-09-22 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:10

Die van Anatomica zijn fijn

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:11

Bates!

Heel blij mee!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Saaams op 16-09-22 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:13

SUSANNEx schreef:
moonfish13 schreef:

Ik heb het haakje aan de buitenkant, dan is het niet mogelijk om hem op het zweetblad te krijgen. Maar gelukkig blijft het hoesje sowieso goed zitten bij mij.

Jij zit dus met je voeten in 90 graden in de beugels?
Ik had het haakje keurig aan de buitenkant hoor zo gek ben ik ook net niet. :+
Maar met mijn voet in de beugel, heeft het dus mijn zadel mooi beschadigd.
Hoesje was niet blijven zitten.

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:14

Afbeelding
Volgens mij heb ik ook wintec. Zou ze voor mijn jonkie ook weer kopen straks.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:23

Ik ben van zulke beugelriemen afgestapt door toch mindere kwaliteit, beschadigingen en gewoon niet tevreden. Ik heb gewoon normale beugelriemen alsnog met hoesje onderaan, dus ook de gesp bij de beugel. Voor mij was dat een veel betere oplossing.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:25

MyWishMax schreef:
Ik ben van zulke beugelriemen afgestapt door toch mindere kwaliteit, beschadigingen en gewoon niet tevreden. Ik heb gewoon normale beugelriemen alsnog met hoesje onderaan, dus ook de gesp bij de beugel. Voor mij was dat een veel betere oplossing.

Dat heb ik ook nu. :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 13:01

Hmmm hier ook wisselende verhalen dus… ik heb nu bij beide paarden een normale beugelriem met hoesje en de gesp bij de beugel zitten, maar ik vind dat gewoon echt niet lekker zitten! En de gesp bovenaan vind ik niet mooi…
Die bates ziet er wel mooi uit Samantha, welke maat heb jij?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:05

Maar als de gesp het zadel raakt, heb je dan niet gewoon een te lange maat?

Ik heb webbers, toegegeven, ik heb lange benen, maar ik heb ook de langste versie. Die haakjes komen echt niet in de buurt van het zadel bij mij. En het hoesje zit altijd goed, dit is denk ik al mijn 3e paar.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:19

Deze van Prestige zijn echt de beste die ik ooit gehad heb. Super goede kwaliteit.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:52

Ik heb Bates gehad ( super kwaliteit, gingen lang mee), Harry’s Horse ( bagger, snel kapot) en nu Wintec Webbers, die heb ik nu 9 maanden, maar doen het prima.

De Bates zijn tot nu toe favoriet.

Ik heb nog een paar Anatomica liggen, maar die zijn te groot voor mij en staan in de verkoop.

De maat luistert nogal nauw want te lang zit tussen zweetblad en been en te kort kan je wel raden.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:57

Ik heb zowel de Bates als de Wintec en ben over beiden erg tevreden! Heb 1 paar Wintec al 5 jaar en zijn nog top! Enige verschil is kunstof/leer, verder qua gebruik allebei top.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:14

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:31

xLoki schreef:
Hmmm hier ook wisselende verhalen dus… ik heb nu bij beide paarden een normale beugelriem met hoesje en de gesp bij de beugel zitten, maar ik vind dat gewoon echt niet lekker zitten! En de gesp bovenaan vind ik niet mooi…
Die bates ziet er wel mooi uit Samantha, welke maat heb jij?

Ik heb natuurlijk maar korte pootjes. Volgens mij heb ik de 60cm. Ik gebruik hetzelfde setje zowel aan mn dressuur als springzadel en ik vind t ideaal. Want ik rij 2 paarden en de riemen zijn eenvoudig te wisselen per zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:39

Ik heb deze https://www.drunensruiterhuis.nl/beugel ... lus.html#1 en ben er heel blij mee. Ze zijn niet zo immens verstelbaar dus goed naar de lengte kijken is wel een tip. Ze hebben een gesp, geen haakje en het leren hoesje blijft perfect zitten. Ik heb ze zo dat als de beugelriem in gebruik is, het gestikte stukje naar buiten gedraaid en de ronde zijde zonder naad dus tegen je zadel/paard.
Het lusje bovenaan is webband en zeker wel lekker stevig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:49

Zover ik weet is Wintec (Bates) de uitvinder van de T-beugelriemen, die maakten ze al minstens 30 jaar geleden, ideale dingen +:)+ Je zou verwachten dat zij de meeste ervaring er mee hebben en ze het verste door ontwikkeld hebben.

Ze maken ze ook al een poosje met een dichte voorkant, dat de gaatjes niet door-en-door meer zijn maar er een afsluitlaagje aan 1 kant zit zodat het haakje overal bedekt blijft. Dat vind ik wel een heel mooi systeem +:)+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:04

Heb ze van wintec en wow en mn zadel is er echt nooit door beschadigd. Hoesjes blijven goed zitten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:10

Ik heb de anatomica's en persoonlijk vind ik dat fijner werken dan de Bates die ik had. Die vond ik ook snel lelijk worden, het T stukje prikte snel door het laagje leer heen, die heb ik na nog geen jaar gebruik dan ook weg gedaan.

De Stubben enkele riemen met de conway gesp blijven ook heel mooi maar dat is wel echt een drama om te verstellen, dus perfect als er nooit iemand anders op het zadel rijd, een ramp als je zoals ik je paard deelt met iemand anders(in mijn geval mijn dochter van cm of 10 kleiner haha)...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:16

dieseltje09 schreef:
Ik heb de anatomica's en persoonlijk vind ik dat fijner werken dan de Bates die ik had. Die vond ik ook snel lelijk worden, het T stukje prikte snel door het laagje leer heen, die heb ik na nog geen jaar gebruik dan ook weg gedaan.

De Stubben enkele riemen met de conway gesp blijven ook heel mooi maar dat is wel echt een drama om te verstellen, dus perfect als er nooit iemand anders op het zadel rijd, een ramp als je zoals ik je paard deelt met iemand anders(in mijn geval mijn dochter van cm of 10 kleiner haha)...

Ik deel ook paard met moeder, maar wij hebben allebei eigen beugelriemen en beugels :') halen ze dus na het rijden er altijd af en voor het rijden er weer op. Vind het nog makkelijker als opsteken ook haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:01

xmarliez schreef:
Deze van Prestige zijn echt de beste die ik ooit gehad heb. Super goede kwaliteit.

@TS geen idee welke kleur je zoekt, maar ik heb een paar weinig gebruikte bruine(tabacco) hiervan liggen.