Ik loop de laatste tijd vaak rond op en plateland. Dat vind ik fijn. Ik doe dat om te ontspannen.
Nu gebeurde het mij onlangs dat ik een keer werd achtervolgt door een paard. Hij bleef mij maar achtervolgen achter de lijn.
Het was een warme droge dag geweest. Dus ik dacht ik geef hem al mijn water (Want ik had geen eten bij me, alleen water)
Paar dagen later liep ik weer op die plaats en ditmaal had ik wel expres eten meegenomen. Toen kwam hij weer naar me toe en ditmaal kwam er nog een tweede paard bij.
Ik probeerde het eten te geven maar ik was bang. Ik was bang dat ik gebeten zou worden. Veel van het eten viel dus ook op de grond.

Toen begon de hengt ook nog eens met zijn hoeven op de grond te stampen. Daar werd ik nog nerveuzer van. Uiteindelijk is het mij wel gelukt om alles te geven. Banaan, wortel, kropsla,
De derde dag wandelde ik daar weer en had weer eten meegenomen Ditmaal met het idee om niet bang te zijn om gebeten te worden. Ik gaf ze het eten en ze hebben er beiden dankbaar van gegeten. En ik werd niet gebeten.

Mijn vraag is nu.. hoe groot is de kans eigenlijk dat een paard kan bijten? En is de kans groter bij een hengst?
Want ik vind paarden echt hele mooie dieren maar dan ben er zo bang voor als ze dichtbij komen.