Mijn paard staat 24/7 buiten en lijkt erg gevoelig te zijn voor schuurplekken op de borst. 2 weken geleden een borstbeschermer gehaald maar sindsdien lijkt het erger geworden in plaats van beter. Momenteel heeft hij een merkloze deken op (heb hem in iedergeval nog nergens anders gezien, turtleneck is het enige dat erop staat, gekocht via marktplaats). En deze heeft zijn halve borst kaal geschuurd. Volgens de locale ruitersportzaak hebben horseware dekens echt de ultieme pasvorm maar ik heb nu 1 deken maat 183 binnen en deze lijkt ook nogal op de borst te drukken (ik wilde hem vergelijken met 191, maar die maat is nog onderweg). Hij heeft ook een bucas 0gr deken maar ook daarvan kreeg hij schuurplekken, een irritatieplek onder zijn hals en op zijn bovenbeen bij de rand van de deken schuurde het kaal. Ik heb nou niet echt het idee dat hij zo'n brede borst heeft maar schijnbaar is dit toch een gevoelige plek voor hem. Dus vandaar mijn vraag, welke merken raden jullie aan? Momenteel heb ik een 200 grams nodig want daar staat hij nu ook onder. En mijn budget is eigenlijk max €150.
Hierbij wat foto's van de huidige schade en van de horseware deken. Ik snap dat het dit seizoen niet meer beter zal worden maar ik hoop vooral dat het niet erger meer word. En volgend seizoen voorkomen kan worden.

Voor mijn gevoel ligt deze dus al te strak op zijn schouder?

Ben benieuwd, bedankt alvast!