met enige spoed kom ik even info vragen over het verschil van big neck vs gewone nek van Bucas.
Ik heb een forse haflinger van 1m55, hij heeft redelijk forse schouders dat wel, maar niet zo zeer een "dikke nek".
ik had de Bucas power turnout 190/140 (6'3) gekocht omdat ik deze eerder in een high neck heb en die prima lag. Echter na een dikke week zag ik schuurplekken op zijn heupen en merkte ik dat als hij graasde of hooi at (op de grond) de rand van het deken enorm durkte in zijn schoft!
Ik heb toen een nieuwe bucas power turnout gekocht in de maat 185 (6'0) maar tijdens het passen merkte ik exact hetzelfde, bovendien volgt het deken niet zijn rug vorm maar is eerder een rechte lijn van zijn schoft naar zijn kont...
Deze wou ik nu terugsturen, maar ik vroeg me af of ik dan een Big Neck nodig had? Ik had de klantenservice van hypostore gebeld maar die wisten niet meteen een antwoord te geven want ze zei dat paarden wel een "hele brede nek" nodig hebben voor de big neck. En ik ben bang dat als ik de big neck koop en deze is te groot van nek opening die alsnog weer naar achter zal trekken en hierdoor weer hetzelfde probleem gaat voorkomen.
Of zou ik een "high neck" nodig hebben, ik heb eens ergens gelezen dat high neck's geen druk geven op de schoft, en misschien daarom dat ik dat bij m'n ander deken niet aan de hand heb?
Ik heb wel zsm zo een deken nodig en daar ik niets zelf vond hoop ik hier ervaringen te vinden.
MAW WAT TE DOEN:
- Bucas power turnout big neck
of
-Bucas power turnout high neck?
foto's voor een idee van bouw (helaas geen met zijn bucas deken op)

laatste foto is van vandaag met zijn 185 cm Epplejeck deken op, die is ruim genoeg aan de hals, al merk ik als hij eet dat het toch drukt maar dan op de borst?