Mijn inmiddels 4-jarige paard is nog niet ingereden, dat staat voor begin volgend jaar op de planning, en ik ben al een beetje aan het nadenken over een zadel. Heb uiteraard een paar wensen in praktische zin, maar ook qua comfort en looks.
In elk geval:
• verstelbare boom (jong paard wat I de groei is)
• diepe zit
• fijne kniewrong
Zo vind ik de zadels van Iberosattel heel erg gaaf om te zien en lijkt heel comfortabel voor het paard. Specifiek deze met de brede kussens (ik heb nog geen andere zadels gezien met zulke kussens en toch het dressuurcomfort hebben, als die er zijn hoor ik het graag).
Weet alleen niet of de wrong prettig is op deze manier. Geeft het steun, of juist niet en ben je dus meer aangewezen op je eigen zit, geen idee.

Deze Busse Bozen vind ik ook heel mooi. Qua wrong beetje hetzelfde verhaal als bij het zadel hierboven, al lijkt deze wrong forser. Of dat nu perse fijner is weet ik dus ook niet.

Ik hoor graag jullie tips voor andere type zadels en/of eventuele ervaringen met bovenstaande zadels!
Oh, en mijn paard op dit moment (niet de beste foto maar geeft hopelijk even wat beeld van zijn bouw