Perfect halster??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamB

Perfect halster??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 21:27

Hoihoi! Mijn (verzorg)pony heeft 's zomers helaas heel erg veel last van de vliegen en heeft een gevoelig hoofdje, ik wil hem dus graag een vliegenfrontriem om hebben maar het probleem is een beetje dat het halster langs zijn huid schuurt en zijn huid dus kapot gaat... Ik heb dit vorige zomer redelijk op kunnen lossen met dit halster: https://www.agradi.nl/harrys-horse-hals ... d-navy.htm

Opzich werkte dit prima maar ik vond hem niet zacht genoeg en veilig zou fijn zijn maar hoeft niet perse, er is weinig toezicht op de wei dus als hij blijft hangen kan het makkelijk gebeuren dat hij wat uur mag wachten/stressen.. Is nog nooit gebeurd maar het zekere voor het onzekere. Ik heb al gekeken naar Bucas en ben enorm overtuigd! Ik mis alleen het onderlegde bij de bakstukken, bont word te warm en ben zelf niet zo handig wat halsters onderleggen betreft ;( .

Weet iemand een goed alternatief voor ons?
Laatst bijgewerkt door DreamB op 28-03-21 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Re: Perfect halster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:28

Vliegenfrontriem zonder halster? Van Premiere bestaan deze bv.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 21:30

Laurievc schreef:

Hoor van veel mensen dat die eindigen als baard? Zat er zelf al naar te kijken maar was niet echt enthousiast over de reviews

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:33

Waarom ga je niet voor een vliegenkap? Dit is de meest veilige optie vind ik zelf. Onze paarden dragen dit in het hartje van de zomer 24/7.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 21:37

Vind eigenaresse helemaal niks, volgens haar kan er ook onder een goed passende vliegenkap een vlieg komen etc. Wil daar dan ook niet over in discussie gaan, als ze dat niet wil dan houd het op, dan ga je haar ook echt niet overtuigen helaas.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:44

Ik zorg altijd voor halsters waarbij de neusriem, bakstukken en hoofdriem onderlegd zijn. Daarnaast wissel ik geregeld van halster en/of stel ik een halster geregeld iets anders af, zodat de bakstukken niet altijd over dezelfde plek lopen (aar krijgt mijn paard meestal wondjes).
Mijn paard moet ook een vliegenfrontriem op, vliegenkappen sloopt ze steevast, zonder uitzondering, vliegenfrontriempjes zonder halster eraan ook. Er bestaan leertjes die je tussen de sluiting van e halster kanz etten, zodat elk halster een veiligheidshalster wordt.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:48

Aub nooit met een normaal halster op de wei, al zoveel lelijke wonden en ongelukken gezien. Je hebt speciale veiligheid halsters, zelf een beetje knutselen met een stukje bont of badstof en het is zacht.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:51

Misschien schuurt een leren halster minder?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:51

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:53

Als vliegenkap geen optie is heb ik geen tips, maar zo'n vliegenfrontriem zonder halster heeft hier bij alle paarden max 2u overleefd, gaan super makkelijk af helaas. Er ligt nog ergens een verdwaalde ergens in de wei die ik niet kan vinden.

Eventueel van die antivliegenrollers? of sticks? Dat is wat preciezer aan te brengen dan een spray..
Ik weet het anders ook niet goed, hier gelijk om gegaan op maskers

horsessss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:54

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:56

horsessss schreef:
Het beste dat je dan kan doen is een vliegenkap dan heeft je paard ook geen last van het halster en die zijn ook niet zo duur :D ook raad ik je dit halster aan hij is zacht onderlegt. https://www.agradi.nl/hkm-halster-touw- ... erroze.htm

Maar dat was dus geen optie

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:58

Ohja wat ook goed werkt is een dikke laag bright eye er op, dat is vet en daar houden vliegen niet van.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:10

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:10

Indi_Vito schreef:
Aub nooit met een normaal halster op de wei, al zoveel lelijke wonden en ongelukken gezien. Je hebt speciale veiligheid halsters, zelf een beetje knutselen met een stukje bont of badstof en het is zacht.

We doen het hier al jaren.. nooit problemen behalve bij mensen die ze te ruim afstellen een goed passend halster kan weinig mee gebeuren.. daar past echt geen been tussen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:18

Loeky01 schreef:
https://www.agradi.nl/bucas-halster-dublin-navy.htm

Prettigste halster dat ik ooit gekocht heb. Pony had ook regelmatig schuurplekjes, maar niet meer met dit halster. Niet in de mate die jij benoemd overigens.

Ik heb deze ook voor mijn paard met gevoelige huid, is echt een hele fijne en super zacht! Als je een leertje of iets anders wat makkelijk breekt tussen de gesp maakt kan die ook los schieten in geval van nood. Die leertjes heb ik ook weleens los te koop gezien van de safety halsters.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 07:18

Super bedankt voor de antwoorden!

Indy vito: weet je of dit ook tegen muggen en dazen werkt? Vorig jaar een kort tijdje sudocreme gesmeerd en ben nu bang dat de dazen enzo wel gaan irriteren. Ponys zijn verhuisd en staan nu bij de eiken

Loeky01: zijn de bakstukken ook redelijk zacht? Bij de bakstukken zitten de meeste plekken, bont word helaas echt te heet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 07:30

Spikeandjax schreef:
Laurievc schreef:

Hoor van veel mensen dat die eindigen als baard? Zat er zelf al naar te kijken maar was niet echt enthousiast over de reviews

Ik heb dit al jaren en blijft prima zitten bij mijn haflinger.
Ik heb deze van de Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/vliegenfront ... p-X8600220

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 07:53

Ik gebruik altijd een goedkoop leren halster. De goedkope versies zijn licht en dun qua materiaal en knappen sneller dan een luxe. Sinds een leren halster nooit meer schuur of drukplekken. Daarvoor alle materialen geprobeerd maar niets leek te helpen. Leer in deze vorm is voor mij een blijvertje. Hij was geloof ik maar 17,50 ofzo en ze heeft hem al meer dan een jaar om nu.

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:53

Ik heb van de welkoop de onderlegde halsters en sinds dien bij beide paarden geen schuurplekken meer, de bucas die eerder genoemd werd beviel ook super goed totdat ze deze afkregen. Hoe geen idee maar toen het ze eenmaal lukte maar die van de welkoop geprobeerd en bevallen nu al een jaar lang super!

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:18

Beter zou zijn als je de pony van de pony kan verlengen /verdikken .Is daar niks op te bedenken ?Kunsthaar invlechten bijv?

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 09:35

office schreef:
Beter zou zijn als je de pony van de pony kan verlengen /verdikken .Is daar niks op te bedenken ?Kunsthaar invlechten bijv?

Bedoel je voor het halster invlechten? Dat is niet nodig want hij haalt hem niet af, puur veilig halster voor als hij zou blijven hangen

Vliegenfrontriem zonder halster zal ik eens bestellen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:40

Wat belangrijk is, is dat je de keelriem niet te los doet. Niet zo los als bij een hoofdstel. Het moet netjes aangesloten zitten, maar nog wel zo dat ze kunnen grazen. Dan gaat hij echt niet zomaar los.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 09:41

Zal ik op letten!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:09

bij dekroo.nl en even zoeken op weidehalster. Dat is een heel licht halstertje met klittenband en daar kun je vliegennetje aan maken. Ik gebruik deze zelf. Heb er 2 en spoel ze om de 3 dagen uit anders krijgt hij ontstoken ogen van de viezigheid aan de sliertjes.
Veilig en goedkoop