Welke bandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Welke bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:28

Laat ik beginnen met dat ik weet dat bandages niet goed zijn 8-)

Maar, ik heb een paard met een verkleefd litteken op de kogel en alle peeskappen schuren wat niet wenselijk is. Ik heb een aantal top veeartsen en klinieken bezocht en uiteindelijk is eruit gekomen dat als ik nog iets met hem wil kunnen doen, dat met bandages moet.

Dus wat is de beste optie? De Kentucky absorb lappen met de repellent bandages houden de benen vrij koel maar de lappen zijn te lang. De Cal Rei onderlappen zijn luchtig maar lijken mij te dun om bescherming te bieden. Ik heb BR onderlappen die kort genoeg zijn maar de benen weer erg warm maken.

Nu zit ik te kijken naar bandages met wikkelbare onderlappen eraan vast. Equiline en Eskadron climatex. Iemand ervaring met deze en kan vertellen hoe ze bevallen?

Of is er een andere bandage die geweldig is? De hoogte mag max 28cm zijn, dat maakt het wat moeilijk :')

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:31

Is het een optie om iemand met een stikmachines te zoeken en de onderlappen van kentucky in te korten? Als die bevallen, zou ik dat als eerste proberen.

Er bestaan van back on track ook onderlappen met infraroodtechnologie; misschien is dat iets voor je paard? Ik weet wel niet hoe lang ze zijn, zal ff zoeken.

edit: die van back on track zijn 30x40 dus dat zal niet lukken, denk ik.

Er bestaan ook (western)peesbeschermers/3-in-1 beschermers die helemaal rondom zijn en zacht zijn, is dat iets?
Laatst bijgewerkt door goldyc op 15-03-21 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Re: Welke bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:33

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:37

Kan je de onderlappen niet op maat knippen? Desnoods zoom je de boel weer om om het netjes te houden. Volgens mij is dat het makkelijkste.

Bandages zullen ook snel te lang zijn in jouw geval vermoed ik.

Voor de drukverdeling heb ik wel een voorkeur voor onderlappen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:46

goldyc schreef:
Is het een optie om iemand met een stikmachines te zoeken en de onderlappen van kentucky in te korten? Als die bevallen, zou ik dat als eerste proberen.

Er bestaan van back on track ook onderlappen met infraroodtechnologie; misschien is dat iets voor je paard? Ik weet wel niet hoe lang ze zijn, zal ff zoeken.

edit: die van back on track zijn 30x40 dus dat zal niet lukken, denk ik.

Er bestaan ook (western)peesbeschermers/3-in-1 beschermers die helemaal rondom zijn en zacht zijn, is dat iets?

Ik heb stalbeschermers van BOT en het is iedere dag feest als ie me daarmee aan ziet komen dus daar had ik ook naar gekeken... Ze hebben ook een duo bandage maar ik weet nog niet echt wat ik daarvan moet denken, het lijkt alsof die een andere onderkant hebben ipv een aparte lap eraan vast maar ik heb ze dus nog nooit in het echt gezien :(

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:49

wendy1987 schreef:
https://www.drunensruiterhuis.nl/peesbe ... pJvD_BwE#3

En zulke beschermers? Of schuren die ook nog teveel?

Het is onvoorstelbaar maar dat schuurt dus ook. Ik heb geen idee waar het hem in zit maar ik denk dat ik ondertussen 20+ paar peeskappen heb die ik niet kan gebruiken... Ik heb nog hoop ooit met mijn nieuwe Equifit kappen te kunnen rijden maar dan moet er eerst nieuw weefsel over de wond zitten en dat zou tot 2 jaar kunnen duren -O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:52

ingvdh schreef:
Kan je de onderlappen niet op maat knippen? Desnoods zoom je de boel weer om om het netjes te houden. Volgens mij is dat het makkelijkste.

Bandages zullen ook snel te lang zijn in jouw geval vermoed ik.

Voor de drukverdeling heb ik wel een voorkeur voor onderlappen.

Je zou zeggen dat ik dat best had kunnen verzinnen maar niet dus :') . Dankje! Ik zal eens navraag gaan doen, het is wel heel raar materiaal...

Ik snap het ook niet met die lengte hoor, peeskappen maatje XL heb ik nooit problemen mee qua lengte maar die bandages steken aan alle kanten uit...

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:01

Ik heb beschermers van Husk die heel fijn zijn bij de schiefels van mijn paard. Ze zijn zacht genoeg om niet te irriteren en gewoon mee te vormen en stug genoeg om klappen te kunnen opvangen. Ze zijn veel fijner en luchtiger zelfs als de lemieux mesh boots. Husk heeft ook hele luchtige bandages en onderlappen die ik zeker eens zou bekijken als ik jou probleem had.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:15

Ik ben fan van de bandages van Back on track. Zij hebben bandages met infraroodtechniek die je direct op de huid gebruikt zonder onderlappen. Op mijn paard werkt dat perfect zonder dat de benen te warm worden.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 19:16

Sas_Mon schreef:
Ik heb beschermers van Husk die heel fijn zijn bij de schiefels van mijn paard. Ze zijn zacht genoeg om niet te irriteren en gewoon mee te vormen en stug genoeg om klappen te kunnen opvangen. Ze zijn veel fijner en luchtiger zelfs als de lemieux mesh boots. Husk heeft ook hele luchtige bandages en onderlappen die ik zeker eens zou bekijken als ik jou probleem had.

De Husk kappen had ik al geprobeerd maar helaas. De huid is gewoon super dun en fragiel, als ie een keer iets te hard jeukt is het al kapot bij wijze van spreken...

De onderlappen zijn helaas te hoog :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 19:19

petra8 schreef:
Ik ben fan van de bandages van Back on track. Zij hebben bandages met infraroodtechniek die je direct op de huid gebruikt zonder onderlappen. Op mijn paard werkt dat perfect zonder dat de benen te warm worden.

Ahhh, jij hebt dan zeker de combi bandages van ze! Kun je mij vertellen hoe dat precies zit? Wikkel je eerst een onderlap en zit daar de bandage aan vast of is de onderkant anders dan de bovenkant? En zijn ze dik genoeg om een stootje op te vangen?

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:47

En western beenbescherming? Die zijn over het algemeen zacht maar hebben wel een goede bescherming.

Edit professionals choice heb ik het dan over

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:58

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:11

Bielsje schreef:
Sas_Mon schreef:

De Husk kappen had ik al geprobeerd maar helaas. De huid is gewoon super dun en fragiel, als ie een keer iets te hard jeukt is het al kapot bij wijze van spreken...

De onderlappen zijn helaas te hoog :')

Ik had hetzelfde met die onderlappen. Ik heb die binnen gedaan bij een naaiatelier hier in de buurt, en die heeft dat deftig kunnen verkleinen voor mij!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:20

Heb je al naar de normale Eskadron climatex gekeken? Die kun je in drie verschillende maten krijgen :)

Die combibandages vind ik zelf niet zo fijn, losse onderlappen kun je veel netter om het been leggen.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:30

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:35

Zie het al eens voorbij komen. Bandages van back in track met een infrarood systeem. Zonder onderlappen gebruiken. Begint dik en dan met elastisch.

Rij er altijd mee buiten en nooit warme benen gehad

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:24

Met bandages heb ik geen ervaring, dus ik volg even!

Zijn flextrainers met bont niks?

Mijn paard heeft wat grove, maar wel korte benen en gewone peesbeschermers schuren.
Flextrainers zijn bij hem goed!

Ik heb de flextrainers van Harry’s Horse.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 18:51

Laurie schreef:
Heb je al naar de normale Eskadron climatex gekeken? Die kun je in drie verschillende maten krijgen :)

Die combibandages vind ik zelf niet zo fijn, losse onderlappen kun je veel netter om het been leggen.

Die zijn ook te hoog, 30cm uit mijn hoofd. Ik heb de combi's net binnengekregen en ben benieuwd hoe dat zal gaan. Op de productfoto's zat het erg netjes maar ben het helemaal met je eens dat dat een nadeel is!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 18:53

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 18:53

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 18:55

Freekieee schreef:
Zie het al eens voorbij komen. Bandages van back in track met een infrarood systeem. Zonder onderlappen gebruiken. Begint dik en dan met elastisch.

Rij er altijd mee buiten en nooit warme benen gehad

Heb ze gisteren besteld en ben enorm benieuwd! De stalbandages van hen verbazen me iedere keer weer dus hoop dat het met de bandages hetzelfde gaat!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:59

Bielsje schreef:
petra8 schreef:

Ahhh, jij hebt dan zeker de combi bandages van ze! Kun je mij vertellen hoe dat precies zit? Wikkel je eerst een onderlap en zit daar de bandage aan vast of is de onderkant anders dan de bovenkant? En zijn ze dik genoeg om een stootje op te vangen?

Het zijn bandages zoals we losse bandages kennen maar dan met infraroodtechniek. Je ziet niet echt veel verschil tussen de boven en onderkant, als je het niet zou weten, zou je denken dat het gewonen bandages zijn maar toch merkte ik veel verschil bij mijn pony. Je koopt ze per 2 en ze zijn er in zwart of wit. Je hoeft er geen onderlap onder te doen, ze zijn dik genoeg, net als gewone bandages.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 19:04

_lotteeee schreef:

Mijn paard heeft wat grove, maar wel korte benen en gewone peesbeschermers schuren.

Ik heb kappen en brushing boots met bont van Veredus en altijd een vieze plek in het bont op de plaats van het litteken... :(

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:27

Bielsje schreef:
_lotteeee schreef:

Ik heb kappen en brushing boots met bont van Veredus en altijd een vieze plek in het bont op de plaats van het litteken... :(

Oh dat is super vervelend!
Ben benieuwd hoe de bandages bevallen :o