Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anastasia24 schreef:Hier word de mijne waarschijnlijk ingereden met een wintec, die is een halve maat te klein maar om nou voor 1000,- een nieuwe wintec wide aan te schaffen voor slechts het inrijden.. Daarna wil ik namelijk een jaar of 3 boomloos rijden, als hij rond zijn 8 is, uitgegroeit dus, en de spieren goed zijn ontwikkelt wil ik kijken voor een goed dressuur zadel.
Anastasia24 schreef:Hier word de mijne waarschijnlijk ingereden met een wintec, die is een halve maat te klein maar om nou voor 1000,- een nieuwe wintec wide aan te schaffen voor slechts het inrijden.. Daarna wil ik namelijk een jaar of 3 boomloos rijden, als hij rond zijn 8 is, uitgegroeit dus, en de spieren goed zijn ontwikkelt wil ik kijken voor een goed dressuur zadel.
Dus misschien dat boomloos inrijden en doorrijden iets voor jou is; dit moet natuurlijk ook een beetje passen en kan incl. inlages en pad ook best in de prijs oplopen. Ikzelf ben bang op mijn ronde haflinger dat het gaat schuiven, vandaar de wintec.
Eilatan schreef:Bedankt voor de input.
Ik wil hem echt niet beleren met iets wat niet helemaal past hoor! Het is al niet de makkelijkste. Ik ga hem ook even laten controleren vooraf door een fysio to be sure.
Oke. Dan ga ik opzoek naar iemand die bijv wintec verkoopt, of die hem op maat kan aanpassen zodat ik iets goeds heb om mee te beginnen! En dan kan ik later altijd nog een duurder/mooier zadel kopen.
Op een bareback pad ga ik op deze niet doen, zo makkelijk is hij niet. Boomloos zou kunnen misschien, maar vind dat ook nog wel aan de prijs en met zo weinig spieren vraag ik me af hoe dat werkt, zijn ruggengraat is nog best wel 'hoog'. Dan ga ik zelf denk ik liever voor een passend boomzadel.
Iemand misschien een adres waar ik een wintec kan kopen en waar die ook aangepast kan worden? Die aan huis komt?