Ervaringen Weatherbeeta Zadeldekjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hmetwn

Ervaringen Weatherbeeta Zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 15:54

Wat zijn jullie ervaringen met de weatherbeeta zadeldekken en hebben jullie ook fotos van jullie dekjes?

Sterre98

Re: Ervaringen Weatherbeeta Zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:01

Ja ik! Ben er erg blij mee. Even kijken of ik een foto kan vinden!

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:11

Afbeelding

Hier ook heel tevreden! Fijn dekje, niet te dik en blijft ook mooi tot nu toe

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 16:24

ooohhh die kleurtjes, ben altijd wat bang met geel want mijn popje heeft een roze ondergelegd hoofdstel -O- leuk zo'n diva paard :o maar die gele setjes jeuken me wel hoor.. veel te leuk, en die blauw.. hou echt van die felle kleurtjes. hoe vinden jullie verder de pasvorm?

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:29

Ik heb er ook een en ben er heel tevreden over. Mijn bijrijdpaard zweet enorm en dekje blijft mooi droog. Pasvorm vind ik ook goed, hoewel het aan de voorkant iets ruimer had gemogen.

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:30

Ik heb een 16,5 inch zadel en daar heb ik de cob/pony maat voor; ik vind die maat top voor mijn kleintje haha de meeste merken vallen te groot :P
Hij ligt mooi, schuift niet, trekt mooi hoog in de kamer :j

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:40

Ik ben er erg blij mee, ze passen goed en ondanks veel wassen blijven ze mooi!
De kwaliteit is vergelijkbaar met mijn Lemieux dekjes :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:44

Ik heb ze ook, maar ik vind de kwaliteit absoluut niet vergelijkbaar met Lemieux.
Waar ik mijn Lemieux ondertussen al 4 jaar lang bijna elke dag gebruik (op meerdere paarden) is die nu op een punt gekomen dat ik denk: die is binnenkort een keer toe aan vervanging.
Waar mijn Weatherbeeta na 2 maanden al echt grote gebruikssporen liet zien. (naden die loslaten, plek bij de singel die 'open' gaat staan.

Ik heb ook nog een andere van Weatherbeeta, die ik slechts af en toe gebruik, en dan is het een heel fijn dekje.
Maar als je het doet voor het kleurtje en je wilt een dekje voor de lange termijn, dan absoluut Lemieux!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:54

Seventeen schreef:
Ik heb ze ook, maar ik vind de kwaliteit absoluut niet vergelijkbaar met Lemieux.
Waar ik mijn Lemieux ondertussen al 4 jaar lang bijna elke dag gebruik (op meerdere paarden) is die nu op een punt gekomen dat ik denk: die is binnenkort een keer toe aan vervanging.
Waar mijn Weatherbeeta na 2 maanden al echt grote gebruikssporen liet zien. (naden die loslaten, plek bij de singel die 'open' gaat staan.

Ik heb ook nog een andere van Weatherbeeta, die ik slechts af en toe gebruik, en dan is het een heel fijn dekje.
Maar als je het doet voor het kleurtje en je wilt een dekje voor de lange termijn, dan absoluut Lemieux!

Deze ervaring heb ik ook. Mijn dekje ging ook snel pillen. Pasvorm fijn maar kwaliteit niet.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:55

Seventeen schreef:

Wat jammer, ik gebruik ze nu ongeveer een jaar dagelijks en alleen de kleur is iets vervaald door het vele wassen in de zomermaanden.
Het enige nadeel is dat ik de aparte singelstoot lusjes fijn vind bij Lemieux, maar dat stiksel laat toch snel los, dus door het verschil in prijs denk ik dat ik gewoon Weatherbeeta blijf kopen.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:58

Seventeen schreef:

Hier dezelfde ervaring, mijn weatherbeeta dekje is ook binnen een paar maanden kapot geschuurd bij de singel. Ik rij maar 3-4x in de week dus zo intensief is hij niet gebruikt. Ik heb nu sinds bijna een jaar ook een LeMieux dekje en die ziet er nog puntgaaf uit. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik van LeMieux het 'Loire' dekje heb, dus wel een ander stofje dan het dekje van Weatherbeeta. Maar als ik een nieuw dekje nodig heb dan wordt het weer LeMieux, geen Weatherbeeta

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:59

Oh ik herken dat helemaal niet! Ik gebruik het dekje echt heel veel en nog geen pillen/vervagen, wat dan ook. Bij de singel ook geen problemen.
Heb ook een lemieux dekje; die is suede dus sowieso een andere stof natuurlijk.

Ik vind het lastig vergelijken, de lemieux is wel wat steviger misschien. De weatherbeeta iets dunner/soepeler.

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 17:05

Dat is het wel weer, al lijken ze redelijk op elkaar is het prijsverschil ook redelijk. T ligt er ook aan hoe veel, hoe lang en hoe je rijd denk ik maar. Een recreatieve ruiter zou er langer mee doen dan een echte wedstrijd ruiter. Ik wil beide merken graag proberen en heb nu een weatherbeeta voor een prikkie en LM ben ik sowieso verliefd op dus die komt er ook wel een keer.

Edit: moet zeggen, dat geld voor alle dekjes natuurlijk

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:10

Sterre98 schreef:
Ja ik! Ben er erg blij mee. Even kijken of ik een foto kan vinden!

[ [url=m/3LYbWd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben dit maar dan in het paars!
Ook een springdekje van lemieux trouwens.

Ik ben heel tevreden met mijn weatherbeeta dekje, maar merk wel dat ik de lusjes aan de singel altijd moet vastmaken want anders schuift het naar achteren. Met de lemieux heb ik dat niet, die lusjes kunnen gewoon los blijven.
Qua kwaliteit nog geen verschillen gemerkt, beide dekjes zijn een keer of 20 gebruikt denk ik. We rijden niet zo veel met het springzadel.

Ellis_Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:14

Ik volg dit topic ook even. Ik zit te twijfelen om een weatherbeeta dekje aan te schaffen.

Ellis_Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:17

Ik heb nu le mieux dekjes waar ik erg tevreden over ben, maar jullie vinden de kwaliteit van weatherbeeta dekjes niet vergelijkbaar met lemieux?

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 17:34

Wat ik nou zoek in een dekje is goede pasvorm en dat hij mooi blijft. Ik vind alle kleurtjes met die ombre zo leuk om te zien, word er helemaal vrolijk van en als het dekje wat ik nu heb gekocht goed valt koop ik een van die, anders gaan we naar de lemieux, ik rij nog niet nu met die sneeuw, maar als ik hem heb hou ik jullie ook maar op de hoogte denk ik. wel geinig, was nog geen topic over dit merk

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:44

Ik heb ze ook! Ik vind ze heeel fijn.
Heb er 2 bijna een jaar en toch wel 3/4/5x pw gebruikt en ze zien er beide echt nog goed uit. Ik vind ook dat ze goed blijven liggen :j

Ik ben echt fan! Ik ga straks van vzh weer over naar dressuur en koop ze dan ook weer :D

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:11

xPearl schreef:
Heb er 2 bijna een jaar en toch wel 3/4/5x pw gebruikt en ze zien er beide echt nog goed uit. Ik vind ook dat ze goed blijven liggen :j

Ik ben echt fan! Ik ga straks van vzh weer over naar dressuur en koop ze dan ook weer :D

[ [url=m/4UvDJf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Effe offtopic, maar wat een gaaf paard!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:27

Ik vind ze ook prettig, wat voor mij ook scheelt is dat de pony dressuur netjes onder mijn kleine 16 inch dressuurzadel ligt (mocht nog iets kleiner, maar de verhoudingen zijn in ieder geval normaal).
Ik heb ze nog niet zo heel lang en rij max. 2x per week dus over hoe lang ze mooi blijven kan ik nog niet heel veel zeggen.
Echt een goede foto kan ik niet vinden, maar hier met barebackpad erop (dit is de ombre, dus kleurverschil is de bedoeling haha):
Afbeelding

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 18:38

nou die kleur wil ik dus graag mooney, VERLIEFD!! Ik vind het ook gewoon elegant staan :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:46

Ik vind de meerdere kleuren een beetje too much, maar zo in het blauw vind ik het ook een leuk effect. Het lichtblauwe toont viezigheid wel nogal duidelijk, maar verder super blij met het dekje tot nu toe. Ik heb ook een effen donkerblauwe in reserve liggen, maar pak deze eigenlijk altijd.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:40

Poekkie schreef:
xPearl schreef:

[ [url=m/4UvDJf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kopen? _O-
Haha, maar dankjewel! :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:20

xPearl schreef:
Poekkie schreef:

Kopen? _O-
Haha, maar dankjewel! :D

Krijg je dan het zadeldekje bij? *D *D