Hebben jullie adviezen en tips voor mij?
P.s. aangezien het niet mijn eigen paard betreft wil ik een beperkt budget investeren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bambi schreef:Thanks!
Heb al contact gehad met 2 leveranciers in de buurt en die geven als vanaf prijs €750 aan, ex passervice. Dat wordt nog even sparen dus...
fokfanaat schreef:ik heb voor 450,- ook gewoon een 2e hands kentauer zadel aan laten meten door een zadelmaker, niet de allernieuwste, maar wil prima
Nienkje_H schreef:Destijds kocht ik mijn pony zonder toebehoren, de zadelmaker raadde me een wintec aan, 17 inch.
Zadel consult €75,— , tweedehands wintec €135,—, andere boom €20,—.
Het kan dus meevallen.
bambi schreef:fokfanaat schreef:ik heb voor 450,- ook gewoon een 2e hands kentauer zadel aan laten meten door een zadelmaker, niet de allernieuwste, maar wil prima
Dat is een mooie prijs! Heb je dan zelf het zadel gekocht en later een zadelmaker hiernaar laten kijken?
Ik heb 2 zadelpasservices gesproken en die boden tweedehands zadels vanaf €750 aan...
bambi schreef:Ik heb 2 zadelpasservices gesproken en die boden tweedehands zadels vanaf €750 aan...
Hommage schreef:bambi schreef:Ik heb 2 zadelpasservices gesproken en die boden tweedehands zadels vanaf €750 aan...
Ik zou dan nog even verder zoeken naar andere zadelmakers/passervices. Ze zijn er ook echt wel die zadels hebben liggen in een wat lagere prijsklasse.
Ik zou niet zo snel zelf wat aanschaffen. Dan heb je de kans dat je er een hele hoop moet ophalen en steeds laten passen.
bambi schreef:Jessix schreef:Inderdaad, ga voor tweedehands. Als het even kan koop ik nooit meer een nieuw zadel.
Heb je tips en adviezen, wellicht ook specifiek als je naar de foto van dit paard kijkt?
_Nelleke_ schreef:Geen ervaring mee maar ze zit wel bij jou in de buurt, verkoopt winter, tecna en 2e hands zadels dus die zou kunnen contacteren?
http://www.edelweiss-saddlery.nl/zadels/
Jessix schreef:Ik was ook geen fan van Wintec. Het is jammer dat de ruitershops niet open zijn nu, maar ze zijn echt wel verbeterd ten opzichte van vroeger. Ik heb er in de winkel op een aantal gezeten en zat er erg lekker op.