Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Ik begrijp niet zo goed hoe je bij een relatief korter zadel bij kentaur uit komt.
kentaur zadels zijn zeker niet kort.
Lucy_121 schreef:Ik heb zelf alleen ervaring met kentaur. Kwaliteit van het zadel is mooi, ik had er niks op aan te merken. Er wordt redelijk dik leer gebruikt op de plekken waar veel wrijving is. Het grootste nadeel vond ik dat de boom slecht aan te passen was. Mijn zadel is 3x op de pers gegaan om te verbreden maar veerde telkens terug naar de originele breedte. Uiteindelijk het zadel dus moeten verkopen omdat het niet aan te passen was op mijn pony en ben ik over gegaan naar een tekna omdat ik graag een verwisselbare boom wilde.
HorseTimeXL schreef:Lucy_121 schreef:Ik heb zelf alleen ervaring met kentaur. Kwaliteit van het zadel is mooi, ik had er niks op aan te merken. Er wordt redelijk dik leer gebruikt op de plekken waar veel wrijving is. Het grootste nadeel vond ik dat de boom slecht aan te passen was. Mijn zadel is 3x op de pers gegaan om te verbreden maar veerde telkens terug naar de originele breedte. Uiteindelijk het zadel dus moeten verkopen omdat het niet aan te passen was op mijn pony en ben ik over gegaan naar een tekna omdat ik graag een verwisselbare boom wilde.
Ja daardoor twijfel ik ligt, maar goed dat kan ik nog met de zadelmaker bespreken. Mijn paard stond van de zomer met een wond paar weken op gedwongen rust en dat merkte je meteen in z’n bouw.
Robijntjah schreef:Ik begrijp niet zo goed hoe je bij een relatief korter zadel bij kentaur uit komt.
kentaur zadels zijn zeker niet kort.
Plantje15 schreef:Ik vond de kamer en de kussens van mijn Zaldi vrij smal. Ik vond de zit ook te gedwongen. Qua kwaliteit van het leder was ik wel tevreden.