Femke_Tweety schreef:Ik moet bij de mijne altijd per beenbeschermer kijken hoe het valt.
Wat in ieder geval hoe dan ook fout gaat zijn de standaard 'harde schaal buitenkant-neopreen binnenkant' peeskappen. Die dingen die je heel veel ziet zeg maar. Dat gaat schuren op de schieffel, en iedere vorm van irritatie op de schieffel wil je natuurlijk vermijden. Die dingen hoeven niet opnieuw actief te worden zeg maar.
Ik heb er gehad met een zacht lederen buiten/achterkant met gel binnenzijde, met drie riempjes voorlangs vast. Die gingen goed.
Ik her gehad met stevige maar wel heel flexibele kunststof buitenkant, en een soort van gel/traagschuimachtige binnenkant. Die gingen ook goed.
Van die volkomen flexibele dingen die tot over de kogel gaan, en die je met klittenband vast zet gingen ook goed, maar daarvan was ik altijd bang dat ze te weinig zouden beschermen als hij zichzelf echt zou aantikken. Die heb ik wel nog altijd liggen als reserve.
Maar eigenlijk valt er zo niet idioot veel van te zeggen. Die grote schieffel zit bij jouw paard sowieso op een rotplek eerlijk gezegd.
Dat ze op een rotplek zitten weet ik... maargoed we moeten dealen met wat er is.
Welke merken beschermers waren dat die voor jou werkte?