Na heel veel verschillende boomloze zadels te hebben gehad wat het hem toch elke keer niet helemaal was heb ik voor mij zelf besloten toch weer te gaan voor een zadel met boom. Een lieve stal genoot heeft mij op een paar Engelse zadels gezet zodat ik kon ervaren hoe dat was, ik had al een tijdje niet meer op een 'gewoon' zadel gezeten. Toch ben ik bij de boomloze zadels wel gewent geraakt aan 'western' modelletjes. Dus nu wil ik misschien wel de overstap maken maar een western zadel.
Omdat ik niet weer de fout van een verkeerd zadel wil maken komt er een zadelmaker bij mij zodat ik veel western modellen kan uitproberen.
Nu vraag ik mij af wat de grootste verschillen gaan zijn tussen een echt western zadel ten opzichte van een boomloos western model (Barefoot) en de gebruikelijke Engelse zadels.
Ik ben iemand die niet gericht is op de sport, we rijden enkel lange buitenritten van 4 a 5 uur en ik wil dus comfortabel en vooral stevig zitten zodat ik mij veilig voel in het zadel. Dat veilig voelen in een zadel ontbreekt helaas met boomloos.
Kan ik mijn Kifra western pad gebruiken voor onder een western zadel als ik de inlages er uit haal? En zijn er bepaalde merken in de Western wereld die niet goed zijn of om bepaalde dingen bekend staan?
Zoals jullie al horen een echte western leek, hopelijk kunnen jullie mij vast wat voorbereiden.