Ik ben op zoek naar een fijn comfortabel zadel, welke geen diepe zit heeft, geschikt is voor lange buitenritten van meerdere uren, maar waar ik ook nog wel eens dressuurproefje mee kan rijden, en af en toe een sprongetje mee kan maken. En de boom moet ook aan te passen zijn, of met verwisselbaar kopijzer. Dan t budget, met 1000 euro moet het wel een keer ophouden

Paard heeft een relatief rechte rug, licht oplopend - richting overbouwd. Lang doorlopende schoft. Boommaat 32/33 (verschilt soms met zomer en winter)
Verder is ze een draver, een 5 gangenpaard met veel beweging, noem maar hypermobiel. Vooral buiten in stap, als ze in haar eigen comfort tempo loopt (8km.u)
Ik hoor graag alle tips en adviezen!
Wat ik al gehad heb getest heb:
barefoot cheyenne, ouder model. Zat prima, maar de drukverdeling liet te wensen over.
Barefoot modellen met vps, was geen succes, t schoof allemaal sneller en ik zat er ook niet lekker op.
Door zadelmaker (aan)gepast.
Thorowgood endurance, ging een tijdje goed, maar paard veranderde dusdanig, dat het model boom niet meer goed paste.
Thorowgood Dressuur - te diepe zit, teveel wrong. Geen dressuur voor mij.
Wintec endurance pro - snap niet waarom, maar op deze reed ik mijzelf stuk.
Kent en Master s line compact VZH - huidig zadel, eigenlijk net te diepe zit, denk daarom de pijnlijke billen en stuitje na 2 uur rijden.