Bij de koop van mijn paard hebben we een KN Symphonie gekregen. Een prima zadel, maar te groot voor mijn zus en mij.
Na twee lange ritten mét schapenvachtje heb ik besloten dat er een ander zadel komt. Het voelt alsof ik bevallen ben van een tweeling als ik af stap

Mijn fjord is -voor een fjord- niet onwijs breed. Ze heeft geen hoge schoft en ook geen extreem korte rug. Ik denk dus dat het voor haar niet echt een probleem is om iets te vinden. Maar voor ons misschien nog wel.
Ons budget is niet onwijs hoog, en ik zou het liefst het huidige zadel willen inruilen, omdat ik niet goed weet welke maten hij heeft en eigenlijk geen zin heb om hem zelf te verkopen.

Een paar puntjes:
-Ik overweeg boomloos vanwege de zachte zit, maar de meningen zijn verdeeld over hoe goed dit is voor lange ritten (20-30km). En welke dan?
-Een ijslanderzadel met ribbelzitting zou misschien wel wat zijn
-Ik zit te kijken naar tweedehands Massimo Trail, hier heb ik eerder mee gereden en zit fantastisch! Maar ze zijn veelal vanaf 18 inch te krijgen, wat voor ons te groot is (ook voor paard denk ik)
Onze eisen:
een zachte zit
17 inch
Niet te breed
Geen vaste gedwongen zit
17 inch vanwege onze kleine billen
Budget is ongeveer 800 euro denk ik, als we ons huidige zadel nog netjes kunnen verkopen. Het is dus een KN Symphonie, netjes onderhouden. Heeft gebruikerssporen maar niet versleten of zo.
Wie helpt ons met onze zoektocht? Naam zadelmaker mag ook natuurlijk!