Ik ben aan het overwegen om hem aan te schaffen maar zou dus eerst graag wat ervaringen horen van anderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
996981 schreef:Ik heb hem getest via Dochorse. Helaas niks voor het betreffende paard.
Na het opstappen kon die een beetje lucht inhouden. Met de Stübben singels werd dat niet minder. Sterker nog hij werd extreem bolVond de singels overduidelijk niet fijn...
V_Naomi schreef:Ervaringen gezocht! Ik heb via de zoekfunctie al even gecheckt maar dat zijn oudere topics met weinig reacties, hopelijk zijn er nu, enkele jaren later, wat meer mensen die de singel hebben!
Ik ben aan het overwegen om hem aan te schaffen maar zou dus eerst graag wat ervaringen horen van anderenik zag ook dat je hem via dochorse kan testen, dus dat ga ik dan zowizo eerst even doen denk ik
swatch schreef:Modderige buitenbak en regenachtig weer = leer
Wedstrijd of dunne huid of paard iets dunner waardoor singel wat losser zit = bont
Zoiets, beetje afhankelijk van meerdere factoren.
Nielojram schreef:Ik heb de singel al een aantal jaar, merkte weinig verschil.
H-singels, koordsingels, ET singels van Stubben, mijn zadel lag gewoon goed.
[ [url=m/m1kiTR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mocht iemand interesse hebben, mijn liefste staat sinds vorige week op de eeuwige jachtvelden.
Thokkadisje schreef:De pad is bij alle singels gelijk naar mijn weten. Er is ook maat 1 maat onderlegger die je op alle singels kan 'plakken'. Daarnaast is dit geen singel om lekker aan te trekken. Ik kan makkelijk een hand tussen de buik en singel steken aan de zijkanten. De pad zit aangesloten.
Thokkadisje schreef:Ah ja ze hebben inderdaad een kortere nu zie ik. Maar de singel die jij had is was toch een 55cm? Dan is de pad bij een langere singel hetzelfde vrees ik.
Ik lees het als: bij een singel van 45cm kies je de 45 pad, en bij 55 - 150 die andere pad. Dus dezelfde pad voor al die maten. Toen ik mijn singel kocht kreeg ik te horen dat er maar 1 maat pad is en een singel van 45cm was toen nog niet verkrijgbaar.
Thokkadisje schreef:Ik heb het even nagekeken ergens anders, en daar zie ik dat er 1 pad is voor singels met een totale lengte van 40cm en 45cm (gemeten van gesp tot gesp).
De 2e maat pad is voor de singels die van gesp tot gesp 50cm of langer zijn (50 tot 150cm van gesp tot gesp).
Als de pad alleen al 45cm was kan de totale lengte van de singel nooit 40cm zijn en dus moet de pad die jij had wel voor de grote maten zijn.
Ik weet het natuurlijk niet zeker want ik heb niet zelf gemeten, maar wat ik wil zeggen is dat ik voor de zekerheid toch een singel op proef zou laten komen als je niet helemaal tevreden bent met de grote van de pad.
Ik tik dit niet om vervelend te doen, maar om teleurstelling te voorkomen.