Stübben equisoft singel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

V_Naomi

Stübben equisoft singel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 06:50

Ervaringen gezocht! Ik heb via de zoekfunctie al even gecheckt maar dat zijn oudere topics met weinig reacties, hopelijk zijn er nu, enkele jaren later, wat meer mensen die de singel hebben!
Ik ben aan het overwegen om hem aan te schaffen maar zou dus eerst graag wat ervaringen horen van anderen :j ik zag ook dat je hem via dochorse kan testen, dus dat ga ik dan zowizo eerst even doen denk ik :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:18

Ik heb hem getest via Dochorse. Helaas niks voor het betreffende paard.
Na het opstappen kon die een beetje lucht inhouden. Met de Stübben singels werd dat niet minder. Sterker nog hij werd extreem bol :+ Vond de singels overduidelijk niet fijn...

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 13:29

996981 schreef:
Ik heb hem getest via Dochorse. Helaas niks voor het betreffende paard.
Na het opstappen kon die een beetje lucht inhouden. Met de Stübben singels werd dat niet minder. Sterker nog hij werd extreem bol :+ Vond de singels overduidelijk niet fijn...

Oef dat is niet zo handig nee :+ :') al een geluk dat je hem dus eerst kon testen!

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:47

V_Naomi schreef:
Ervaringen gezocht! Ik heb via de zoekfunctie al even gecheckt maar dat zijn oudere topics met weinig reacties, hopelijk zijn er nu, enkele jaren later, wat meer mensen die de singel hebben!
Ik ben aan het overwegen om hem aan te schaffen maar zou dus eerst graag wat ervaringen horen van anderen :j ik zag ook dat je hem via dochorse kan testen, dus dat ga ik dan zowizo eerst even doen denk ik :j

Ben heel benieuwd naar je ervaring als je hem getest hebt. Ik wil binnenkort ook gaan testen als mn nieuwe zadel binnen is.

MyChoice

Re: Stübben equisoft singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:53

Rijd er al een jaar mee bij m'n merrie. Merk niet heel veel verschil bij haar. Enige is dat deze singel de enige is die niet m'n zadel naar voren trekt.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:56

Ik heb hem ook voor alle paarden i gebruik met leren en wollen onderlegger. Bevalt nog steeds goed.
Vind ze wel duur in aanschaf en kijk meestal voor een 25% kortingsaanbieding.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:05

Ik heb er een, mijn paard had deze singel al toen ik haar kocht, daar deed ze het goed op en dat heb ik zo gehouden, ik heb dus weer dezelfde gekocht, wel even gewacht tot er een leuke actie was. :o .

Ik heb de leren onderlegger, vond ik praktischer dan wol.

Het is wel een apart ding, maar de vorige eigenaar heeft er een aantal geprobeerd en vond deze wel verschil maken.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 18:27

swatch schreef:
Ik heb hem ook voor alle paarden i gebruik met leren en wollen onderlegger. Bevalt nog steeds goed.
Vind ze wel duur in aanschaf en kijk meestal voor een 25% kortingsaanbieding.

Is er een bepaalde reden dat je wisselt van wol naar leder of andersom? Of is dat gewoon willekeurig? :D

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:53

Modderige buitenbak en regenachtig weer = leer
Wedstrijd of dunne huid of paard iets dunner waardoor singel wat losser zit = bont

Zoiets, beetje afhankelijk van meerdere factoren. :D

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 18:56

swatch schreef:
Modderige buitenbak en regenachtig weer = leer
Wedstrijd of dunne huid of paard iets dunner waardoor singel wat losser zit = bont

Zoiets, beetje afhankelijk van meerdere factoren. :D

Dat is idd de logica die ik er ook in zou steken :D ik denk dat ik dan meestal met bont zou rijden tenzij het idd te vies zou worden :j blijft de wol mooi? En makkelijk te onderhouden?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:39

Ik heb op advies van dochorse de neopreen omdat leer snel zou scheuren. De wollen heb ik ook gehad, maar bleef aan het wassen. Bleef wel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:04

Ik heb de singel al een aantal jaar, merkte weinig verschil.
H-singels, koordsingels, ET singels van Stubben, mijn zadel lag gewoon goed.

Afbeelding
Mocht iemand interesse hebben, mijn liefste staat sinds vorige week op de eeuwige jachtvelden.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:47

Ik ben helemaal blij met mijn equisoft. Ik heb hem nu 3 jaar en hij ziet er nog super uit!
Ik heb de neopreen versie want ik train veel in het bos en in de buitenbak.

Ik heb er ook een paard mee gereden wat altijd naar de buik trapte, maar dat is volledig verdwenen in de tijd dat ik haar reed met mijn eigen singel. Nu is ze terug bij haar baasje en die gebruikt gewoon de oude singel weer en is ook het trappen weer begonnen.

Schoonmaken is even een gepiel tussen alle ringetjes maar met de lederdoekjes van Lidl is het zo gefikst. Neopreen onder de kraan afspoelen en de singel kan er weer tegenaan.

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:54

Als je echt een goede singel wilt kun je beter de prestige A52RP kopen. Is netzo duur, maar echt fijner voor je paard.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 21:23

Nielojram schreef:
Ik heb de singel al een aantal jaar, merkte weinig verschil.
H-singels, koordsingels, ET singels van Stubben, mijn zadel lag gewoon goed.

[ [url=m/m1kiTR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mocht iemand interesse hebben, mijn liefste staat sinds vorige week op de eeuwige jachtvelden.

Ooh bah, sterkte :(:) en verdorie, ik ben echt verliefd op de cognac versie maar zadel en hoofdstel zijn zwart :') anders nam ik m zo van je over..

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 21:36

Ik heb heel toevallig geluk gehad: ik was er gisteren met een stalgenoot over bezig en zij had hem toevallig! Gebruikte hem al lang niet meer maar had m nog liggen. Wel een stuk te klein, niet alleen de lengte (is 55cm terwijl ik normaal 70 a 75 heb) en met het kleine 'padje' van 45cm. Niet ideaal dus maar wel al eens handig om 1 keertje te testen, het kon net wel :j

Paardlief is met aansingelen normaal een beetje 'meh', niet heel nijdig of extreem gevoelig maar toch wel wat reactie. Vandaag met de equisoft 0, nada, niks reactie!! *\o/* met rijden voelde hij erg fijn, geen mega absurde verschillen maar wel lekker los en fijn. Waar ik met rijden wel positief verschil merkte zijn volgende 2 puntjes:

Paard proest altijd stevig met losdraven, niet zorgwekkend maar dat typische 'aah lekker loslaten' proesten. Normaal voel ik daar een soort 'terugslag' van, met de equisoft niet!

Meneertje kan opeens heel dramatische spoken zien, en dan zucht hij nadat hij die spanning loslaat héél diep in en uit, normaal voel ik dan dat dat toch wat 'tegen gehouden' word door de singel, vandaag voelde ik duidelijk dat hij er erg deugd van had dat de singel meegaf met die diepe zucht, had het idee dat hij ook sneller die spanning los liet :j *\o/*

Dussss erg positief al die 1ste test! Nu twijfel ik alleen of ik alsnog eerst de testversie neem bij dochorse maar dan in de juiste maat, of dat ik gewoon meteen aankoop :')

Zo zat de singel van de stalgenoot, deze is dus 45cm 'pad' en 55 cm totaal, denk dat je met de rekkers zowizo wel iets kleinere maat als normaal moet nemen?

Afbeelding

Afbeelding

Zo zit mijn gewone singel qua lengte, die is 70cm:

Afbeelding

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:40

De pad is bij alle singels gelijk naar mijn weten. Er is ook maat 1 maat onderlegger die je op alle singels kan 'plakken'. Daarnaast is dit geen singel om lekker aan te trekken. Ik kan makkelijk een hand tussen de buik en singel steken aan de zijkanten. De pad zit aangesloten.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 21:47

Thokkadisje schreef:
De pad is bij alle singels gelijk naar mijn weten. Er is ook maat 1 maat onderlegger die je op alle singels kan 'plakken'. Daarnaast is dit geen singel om lekker aan te trekken. Ik kan makkelijk een hand tussen de buik en singel steken aan de zijkanten. De pad zit aangesloten.

Heb ook niet keihard aangesingeld, zoals je zegt pad aangesloten en aan de zijkant nog lekker met je hand speling kunnen nemen, maar de rekkers geven alsnog best veel mee meteen dus als je singel los van 't zadel 55cm is, dan is hij bij het minste dat je aansingelt toch al gauw 60cm toch?

De pad is echt in 2 maten, die 45cm is denk ik alleen voor de kortste maten, al de rest is 55 cm. Hier een screenshot van dochorse van de onderleggers, je kan dus kiezen tussen 45 en 55 cm.

Afbeelding

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:53

Ah ja ze hebben inderdaad een kortere nu zie ik. Maar de singel die jij had is was toch een 55cm? Dan is de pad bij een langere singel hetzelfde vrees ik.

Ik lees het als: bij een singel van 45cm kies je de 45 pad, en bij 55 - 150 die andere pad. Dus dezelfde pad voor al die maten. Toen ik mijn singel kocht kreeg ik te horen dat er maar 1 maat pad is en een singel van 45cm was toen nog niet verkrijgbaar.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 21:58

Thokkadisje schreef:
Ah ja ze hebben inderdaad een kortere nu zie ik. Maar de singel die jij had is was toch een 55cm? Dan is de pad bij een langere singel hetzelfde vrees ik.

Ik lees het als: bij een singel van 45cm kies je de 45 pad, en bij 55 - 150 die andere pad. Dus dezelfde pad voor al die maten. Toen ik mijn singel kocht kreeg ik te horen dat er maar 1 maat pad is en een singel van 45cm was toen nog niet verkrijgbaar.

Ik heb de pad nagemeten, die is 45 cm, de singel riempjes komen er ongeveer 5cm voorbij. :j

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:06

O ja, en je kunt leuk kleuren combineren. Bruin met cognac / zwart met ebony en licht of donker bont.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 22:08

swatch schreef:
O ja, en je kunt leuk kleuren combineren. Bruin met cognac / zwart met ebony en licht of donker bont.

Zo was ik idd aan het denken om misschien de singel in het zwart te nemen met een cognac lederen pad, mijn zadel en hoofdstel zijn zwart maar laarzen en cap zijn cognac :j

Afbeelding

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:12

Ik heb het even nagekeken ergens anders, en daar zie ik dat er 1 pad is voor singels met een totale lengte van 40cm en 45cm (gemeten van gesp tot gesp).

De 2e maat pad is voor de singels die van gesp tot gesp 50cm of langer zijn (50 tot 150cm van gesp tot gesp).

Als de pad alleen al 45cm was kan de totale lengte van de singel nooit 40cm zijn en dus moet de pad die jij had wel voor de grote maten zijn.

Ik weet het natuurlijk niet zeker want ik heb niet zelf gemeten, maar wat ik wil zeggen is dat ik voor de zekerheid toch een singel op proef zou laten komen als je niet helemaal tevreden bent met de grote van de pad.

Ik tik dit niet om vervelend te doen, maar om teleurstelling te voorkomen.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 22:14

Thokkadisje schreef:
Ik heb het even nagekeken ergens anders, en daar zie ik dat er 1 pad is voor singels met een totale lengte van 40cm en 45cm (gemeten van gesp tot gesp).

De 2e maat pad is voor de singels die van gesp tot gesp 50cm of langer zijn (50 tot 150cm van gesp tot gesp).

Als de pad alleen al 45cm was kan de totale lengte van de singel nooit 40cm zijn en dus moet de pad die jij had wel voor de grote maten zijn.

Ik weet het natuurlijk niet zeker want ik heb niet zelf gemeten, maar wat ik wil zeggen is dat ik voor de zekerheid toch een singel op proef zou laten komen als je niet helemaal tevreden bent met de grote van de pad.

Ik tik dit niet om vervelend te doen, maar om teleurstelling te voorkomen.

Ik vat het ook zeker niet vervelend op hoor ;) ik zal anders even een mailtje sturen naar dochorse zelf, die kunnen misschien meer zekerheid geven met nameten. En idd misschien alsnog eerst testversie nemen..

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:32

O en wat betreft scheurtjes in het leer, dat hangt gewoon van je onderhoud af.