Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sylva schreef:Herken exact wat je omschrijft. Heb het 3 keer meegemaakt ook en na het zoveelste verlies op het zoveelste dure aangemeten zadel en eindeloze research ben ik uitgekomen bij de Native Pony Saddle Company zadels. Dealers komen uit Engeland en zijn twee keer per jaar bij Country Mill in Nijkerk. Op verzoek en vergoeding van reiskosten komen ze ook bij je thuis aanmeten. Mijn pony had een draagvlak van 43 cm en is behoorlijk breed gebouwd. De boom in het zadel is van leer wat de aanpassing fijner maakt. Je hebt ze in verschillende types, dressuur tot vz tot springen tot endurance. Op hun site vind je alle informatie die je nodig bent.
isabel67 schreef:Joliieeenn schreef:Van waar ben je? Moest je van België zijn raad ik je aan om zadelpascentrum te contacteren. Zij zijn echt top en smeren je niks aan wat je niet nodig hebt!
Helaas zijn hun de dader... wel toen ze nog bij cavallino zaten
isabel67 schreef:Joliieeenn schreef:Oh wat jammer zeg! Ik heb ook goede dingen gehoord over zadelpasser Masara!
Ja ik vind het ook heel jammer dat het zo is gegaan. Oh bedankt! Ik zal haar eens opzoeken en hopelijk is zij wel te vertrouwen.
Joliieeenn schreef:Jaa enorm moeilijk! Dankuwel en ik struggle daar ook heel veel mee het is echt zot soms hahaSucces! Ik ken haar niet persoonlijk dus kan je er verder niet veel over vertellen. Blijft altijd moeilijk he in de paardenwereld, zoooveel verschillende meningen en ervaringen. Struggle er zelf ook constant mee pff
Shalimar schreef:Heb precies hetzelfde probleem, ben al twee jaar bezig. Begin maar niet aan een Ghost, dat was bij mij echt een ramp. Lag echt voor geen meter! Schoof als de ziekte, zowel een stuk naar achter de schoft als naar links en rechts. Wat een onding. IJslanderzadel was ook geen succes hier, evenals een stel andere opties. Eea hangt natuurlijk ook af van je eigen confectie maat qua passende combi. Ik kan je helaas niet verder helpen, lees mee voor tips. Zucht.
Shalimar schreef:Heb precies hetzelfde probleem, ben al twee jaar bezig. Begin maar niet aan een Ghost, dat was bij mij echt een ramp. Lag echt voor geen meter! Schoof als de ziekte, zowel een stuk naar achter de schoft als naar links en rechts. Wat een onding. IJslanderzadel was ook geen succes hier, evenals een stel andere opties. Eea hangt natuurlijk ook af van je eigen confectie maat qua passende combi. Ik kan je helaas niet verder helpen, lees mee voor tips. Zucht.
isabel67 schreef:Nu had ik dat zadel misschien nog maar 2 jaar gloednieuw gekocht en laten aanmeten door een goed opgeleide passer maar die heeft me dat dus gewoon aangesmeerd...
afkepieteke schreef:Zelfde soort probleem gehad met mijn pony. Toen ik bij mijn osteopaat langs was geweest omdat mijn pony onregelmatig liep, zei ze dat mijn zadel niet goed was. (6 weken terug na laten kijken door een zadelmaker), dat zadel heeft dus nooit goed gepast. Zoektocht naar nieuw zadel, uit eindelijk iets gevonden met een nieuwe zadelmaker. 1 week proeftijd dus ik heb het zadel aan mij osteopaat laten zien, maar ook aan mijn instructrice onder het rijden, want zij zag precies wanneer mijn pony beter of minder liep onder verschillende zadels, waarvan we beide zeiden (+ zadelmaker) dat deze goed lag.
Dus mijn advies zou zijn, neem het zadel mee op proef en ga langs bij de osteopaat en iemand die de pony altijd ziet lopen. Wat mij ook heeft geholpen is om een tijd zonder zadel te rijden, hierdoor zie je echt of de pony het zelfde/beter loopt met een zadel op, succes!
Bowo schreef: