beugels met breed voetbed, niet zwaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

beugels met breed voetbed, niet zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 20:16

Wie kan me hier wat tips geven?

Ik ben op zoek naar een paar beugels met een breed voetbed en niet te zwaar.

Heb momenteel Safestyle maar ze zijn zo zwaar waardoor mijn dressuurzadel een voor mij ongemakkelijk gewicht krijgt, wat natuurlijk ook het paard moet dragen.

Vandaag heb ik met kunsstof beugels gereden met een breed voetbed en dat beviel me wel.

Op internet rondzoekend kom je beugels tussen de 30 en 230 euro tegen. En ervaringen die positief zijn bij zowel 30 als 230 euro.

Wat zijn jullie ervaringen.

Zag een setje van HH, de compositi reflex en de BR earotech. Beide zijn goed in reviews.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 14-05-20 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:35

Ik heb een paar compositi liggen.
Tijdje geleden gekocht nog niet mee kunnen rijden maar die hebben wel een breed voetbed en ze zijn licht.

Rubs

Re: beugels met breed voetbed, niet zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:56

BR Aero Tech!!
Lichtgewicht, breed, puntjes erop zodat je voeten niet uit glijden, en gedraaid waardoor je knieen veel minder belast worden.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:09

En de Safestyle xLite? Ik heb die aan mijn zadel hangen en ik vind ze heel fijn! De metalen versie beugels van Safestyle zijn best zwaar, maar deze zijn juist super licht, nog lichter dan mijn 'normale' stijgbeugels.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:15

Ik zweer bij de reflex beugels! Breed voetbed, licht gewicht en kosten niet de wereld.
Ik vind ze een heel stuk fijner als de sprenger bow balance beugels van mijn dochter :+ die vind de bow balance juist weer prettig ivm haar knie

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:18

Ik zweer bij mijn EZ rides, super licht, breed en vering in voetbed.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:39

Nog heel blij met mijn Kavalkade Stijgbeugels Reflex (via Agradi) :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:56

Acavallo arena's! Veiligheidsbeugels die openklappen indien nodig en zijn van lichte materialen gemaakt. Volgens mij aluminium. En een breed voetbed met van die weerhaakjes om je laars goed op zn plek te houden. Werkt perfect.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 01:18

Heather Moffett beugels met breed voetbed?

Er zijn ook goede beugels met breed voetbed van Barefoot,
erg goede ervaringen met beide.

Ze hebben ook allebei een gedraaide ophang voor de beugelriemen zodat de beugels niet draaien.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:56

Hier rijden we beide met de Hh composit beugels. Zeer fijne beugel. En niet duur.
Zou momenteel niet anders meer willen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:12

Compositi reflex beugels, ik zweer hierbij. Licht van gewicht, breed voetbed met goed grip, zelfs schokdemepend. Kosten niet de hele wereld.
Ik heb ze aan mijn dressuur en springzadel hangen. Ik wil geen andere meer

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:13

ricojoreen schreef:
Nog heel blij met mijn Kavalkade Stijgbeugels Reflex (via Agradi) :D

Deze heb ik pas ook gekocht! Heel fijn en niet duur

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:51

Weet niet of dit precies is wat je zoekt, maar ik heb al enige jaren deze beugels van Barefoot. Ben er ontzettend blij mee :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:53

Ik heb zowel de Sprenger flexibele beugels, als de aluminium Barefoot beugels met gedraaide ophang en breed voetbed.
Die laatste zitten mijn voeten heerlijk in. En ze zijn aanzienlijk lichter dan de sprengers.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:57

Heb laatst de compositi gekocht en die zijn erg fijn! Ze zijn licht gewicht, goede grip zelfs na door het zand gelopen te hebben blijven ze goede grip hebben.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:18

Ik heb ook de BR Aerotech. Heb direct een 2e paar besteld voor aan mijn andere zadel. Ik vind het hele fijne beugels. Ze hangen direct goed, zijn niet zwaar en een brede voetsteun. Vond ze wel aan de prijs, maar geen spijt en gewacht op korting

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:16

amiraanouk schreef:
En de Safestyle xLite? Ik heb die aan mijn zadel hangen en ik vind ze heel fijn! De metalen versie beugels van Safestyle zijn best zwaar, maar deze zijn juist super licht, nog lichter dan mijn 'normale' stijgbeugels.

Ik heb deze ook en ze zijn inderdaad heel fijn, ik vind ze zelfs fijner dan mijn freejumps.
Composti heb ik ook gehad maar dat vond ik niets..

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:50

Die compositi reflex vind ik dus echt verschrikkelijk. Ja ze hebben een breed voetbed, maar ze kraken enorm en de schrokdemping gaat ook niet echt soepel. Je voelt het echt verdiepingen klikken.

Ik ben zelf toch meer van de sprenger bow balance. Of bij echt lichtgewicht de Tekna flex-tec. De Tekna hangen aan mijn springzadel. Ze zijn ook flexibel en er zitten ook ijzeren grip plaatjes bij. Ideaal voor als je boscrosst door de modder.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 00:54

igor001 schreef:
Die compositi reflex vind ik dus echt verschrikkelijk. Ja ze hebben een breed voetbed, maar ze kraken enorm en de schrokdemping gaat ook niet echt soepel. Je voelt het echt verdiepingen klikken.

Ik ben zelf toch meer van de sprenger bow balance. Of bij echt lichtgewicht de Tekna flex-tec. De Tekna hangen aan mijn springzadel. Ze zijn ook flexibel en er zitten ook ijzeren grip plaatjes bij. Ideaal voor als je boscrosst door de modder.

Tip, aan de onderkant van de reflex zit een schroef, draai die eens los(ser)! Ik gok dat die van jou echt mega strak vast gedraaid zitten. Dan werken ze inderdaad niet en krijg je dergelijke problemen.
Zou zonde zijn om ze om die reden af te schrijven!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:11

dieseltje09 schreef:
igor001 schreef:

Tip, aan de onderkant van de reflex zit een schroef, draai die eens los(ser)! Ik gok dat die van jou echt mega strak vast gedraaid zitten. Dan werken ze inderdaad niet en krijg je dergelijke problemen.
Zou zonde zijn om ze om die reden af te schrijven!

Eens daar moest ij ook gelijk aan denken. Hebben er 2 paar van en beide doen dit niet.
Met het opstappen zitten die van ons wel eens onder het zand (iets met alleen een buitenbak) maar ze kreken niet en ook dat schokkende herken ik niet.
Ik dompel ze regelmatig in een bak met water om ze schoon te maken.

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:45

kiki1976 schreef:
Compositi reflex beugels, ik zweer hierbij. Licht van gewicht, breed voetbed met goed grip, zelfs schokdemepend. Kosten niet de hele wereld.
Ik heb ze aan mijn dressuur en springzadel hangen. Ik wil geen andere meer

Ik ook! _/-\o_

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 17:55

Ik heb de BR earotech, HH compositi reflex en Kavalkade reflex besteld.

Bij levering zag ik dat de compositi beugels van Kavalkade en HH dezelfde zijn. Het verschil is dat er bij HH een schroefje zit en bij de Kavalkade iets van plastic.

Nu bedenken of ik de BR of HH ga houden..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:15

PSvanLot schreef:

Bij levering zag ik dat de compositi beugels van Kavalkade en HH dezelfde zijn. Het verschil is dat er bij HH een schroefje zit en bij de Kavalkade iets van plastic.

Ik heb er 2 echt van het merk Compositi en 1 daarvan is het schroefje zit (gekocht via Pfiff) en de andere een kunststof (gekocht via Rider Pro/Fira) iets om het nog makkelijker te maken _O- Maar beide hetzelfde merk.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:24

Ik heb de Horseware Amigo flexi stirrups. Breed voetbed, flexibel, standaard geleverd met rubberen en metalen zolen. Heel tevreden over ook al een paar pijnloze ritten van een paar uur mee gemaakt.

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 20:47

kiki1976 schreef:
PSvanLot schreef:

Ik heb er 2 echt van het merk Compositi en 1 daarvan is het schroefje zit (gekocht via Pfiff) en de andere een kunststof (gekocht via Rider Pro/Fira) iets om het nog makkelijker te maken _O- Maar beide hetzelfde merk.

Hier idd ook. Bij beide ook hetzelfde logo van compositi in de beugel. Best gek eigenlijk.