Misschien is er al een topic over, maar ik kan niks vinden.
Onze paarden zijn nu vreselijk aan het verharen!
Nu hebben we sinds een maand of 2 een nieuw tinkertje en die haart echt als een malle.
Als we hem 1 x gereden hebben, zit het hele schabrak werkelijk er helemaal onder. Natuurlijk wil ik mijn dekjes wassen en haal ik het meeste haar er eerst af, maar het is bijna geen beginnen aan , zoveel haar!
Heeft iemand een foefje om het meeste haar en zo makkelijk mogelijk vanaf te halen? Ik pluk nu alles er af, maar ben een eeuwigheid bezig.
Om het meeste haar er van af te halen blaas ik het dekje vaak schoon met de compressor
nine1987
Geplaatst: 03-04-20 10:31
Ik gebruik de stofzuiger met 't opzetstukje om de haren eraf te halen.. Werkt als een tierelier..
Bowo
Geplaatst: 03-04-20 10:31
Een rubberen borstel werkt uitstekend!
Drico
Geplaatst: 03-04-20 10:32
Ik gebruik in de verhaar periode gewoon 1 dekje er is anders geen beginnen aan
Je zou ook nog een poetsblokje kunnen proberen of rosborstel (rubber)
Anoniem
Rubberborstel en de compressor. Werkt als een tiere lier. Alleen helaas krijg ik niet altijd alle haren er uit. Maar dat komt door de stof van de dekjes. Ik wacht altijd wel tot na het verharen voordat ik dit weer doe. Want het is gewoon best intensief.
Duhelo
Inderdaad even met een compressor erover. Als je dat niet hebt kan je er eens overgaan met een roskam voor de paarden (of de magic brush doet het ook top.) Daarmee krijg je het grootste gedeelte eraf, ik ga dan meestal nog eens met van die plakrollers van ikea erover.
Ik gebruik in die periode liever mijn neopreen dekjes (zoals mijn burioni sympanova pad), die kan je zo uitschudden en alles laat los .
kiki1976
Geplaatst: 03-04-20 10:34
Ik gebruik de haar verwijderaar van Pfiff echt een super ding. Heb er nu eentje thuis voor de haren op de krabpaal van de katten en eentje op stal voor mijn dekjes. Na het rijden (mits niet te hard gezweet) gelijk er even over heen en anders eerst drogen en dan erover heen halen.
Mocht laatst de striphair van een stalgenoot even lenen om daarmee het dekje haarvrij te krijgen. Werkt als een tiet! Echt een topding, alleen zo duur...
Ik ga altijd even met de bezem over mijn dekjes. Op een schoon stuk op de grond leggen, met je voet een hoekje vasthouden en gewoon de bezem erover. Werkt super snel en effectief. Mijn dekjes blijven prima heel ook, dus wat mij betreft een super makkelijke en snelle oplossing
De stofzuigers bij de carwash waren altijd lekker krachtig, daar deed ik ze cleanen, als ik mijn auto ging wassen. ( Had je die kerels moeten zien kijken, op je knieën dekjes stofzuigen, ' dat zijn toch geen automatjes"? )
MiekeFS
Geplaatst: 03-04-20 18:53
Hier ook rubber borstel. Super! Stevvig alles een kant opborstelen en weg zijn alle haren.