Taxatie wintec zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Taxatie wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 22:17

Aangezien het taxatie topic nogal... dood is, hoop ik dat het in orde is dat ik er een apart topic voor open.

Ik moet helaas mijn mooie wintec zadel verkopen. Het is pas een half jaar oud, en echt nog zo goed als nieuw.

Model: Wintec Lite Dressuur Deluxe
Zitmaat: 17"
Vulmateriaal: Cair (super zacht vergeleken met de 'oude' cair in het zadel van mijn bijrijdpaard)
De blauwe boom zit erin, maar die is natuurlijk verwisselbaar.
Nieuwprijs: 850 euro

Afbeelding

Wat vinden jullie dit zadel nog waard?
De zadelmaker die mij dit zadel een half jaar geleden verkocht, komt vrijdag kijken of er een ander zadel beter zou kunnen passen (deze glijdt door haar absurde vorm op haar schouders), en wil dit zadel eventueel mee terug nemen. Vandaar dat ik wil weten wat het waard is, en niet met veel minder accoord ga.

belle_boef

Re: Taxatie wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:28

Let er wel op dat je bij een zadelmaker altijd minder krijgt aangezien die er bij verkoop toch weer op wil verdienen.

Gok dat je er als je hem zelf wil verkopen via mp al gauw 200/250 euro op laat vallen en dan moet je geen haast hebben met de verkoop.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 22:31

belle_boef schreef:
Let er wel op dat je bij een zadelmaker altijd minder krijgt aangezien die er bij verkoop toch weer op wil verdienen.

Gok dat je er als je hem zelf wil verkopen via mp al gauw 200/250 euro op laat vallen en dan moet je geen haast hebben met de verkoop.

Om die reden hoopte ik kenners te vinden die mij kunnen vertellen wat redelijk is. Ik had zelf in mijn hoofd dat ik 1100 betaald had voor het zadel, en dat klopt ook, maar daarvan is 250 euro extras (singel, stijgbeugelriemen, sprenger bow balance stijgbeugels)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:32

Ik heb mijn zadel onwijs lang te koop gehad en uiteindelijk een wintec dealer gebeld, die wist meteen iemand voor mijn zadel, keurig en heel snel verkocht.
Dealers van andere merken vinden wintec snel "te min" kreeg ik het idee, en mensen willen het ook niet terwijl het een superfijn zadel was.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 22:35

Polly schreef:
Ik heb mijn zadel onwijs lang te koop gehad en uiteindelijk een wintec dealer gebeld, die wist meteen iemand voor mijn zadel, keurig en heel snel verkocht.
Dealers van andere merken vinden wintec snel "te min" kreeg ik het idee, en mensen willen het ook niet terwijl het een superfijn zadel was.

Weet je nog wie dit was en of diegene dit nog steeds doet?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:20

De zadelmaker zou er 400 voor geven, ik twijfel of ik er zelf nog meer voor zou kunnen krijgen... Meningen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:24

Kwestie van te koop zetten en kijken

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:29

Ik denk dat je het beste kan gaan neuzen naar vergelijkbare advertenties en kijken wat anderen ervoor vragen en krijgen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:34

Ik denk dat ik rond de 500/600 redelijk zou vinden voor jouw zadel.

Maar particulieren laten de prijzen ook enorm uiteen lopen. Ik heb eind vorig jaar twee keer een oud model wintec pro op de kop getikt voor 100 euro. Wil er eigenlijk nog een derde bij. Staat al langere tijd een te koop voor 275, tja, dat is me gewoon te duur en verschil met de andere aankopen te groot. Maar zakken in prijs wil de verkoper niet. Dus ik wacht gewoon af tot er een voor minder te koop komt, een 500 of IW model mag ook.

Denk dat veel kopers zo denken. Want als het verschil met de nieuwprijs maar klein is, waarom dan niet iets bijleggen voor een helemaal nieuwe?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:36

Caily schreef:
Ik denk dat ik rond de 500/600 redelijk zou vinden voor jouw zadel.

Maar particulieren laten de prijzen ook enorm uiteen lopen. Ik heb eind vorig jaar twee keer een oud model wintec pro op de kop getikt voor 100 euro. Wil er eigenlijk nog een derde bij. Staat al langere tijd een te koop voor 275, tja, dat is me gewoon te duur en verschil met de andere aankopen te groot. Maar zakken in prijs wil de verkoper niet. Dus ik wacht gewoon af tot er een voor minder te koop komt, een 500 of IW model mag ook.

Denk dat veel kopers zo denken. Want als het verschil met de nieuwprijs maar klein is, waarom dan niet iets bijleggen voor een helemaal nieuwe?

Daar hoop ik mijn voordeel dus mee te doen. De koper zou een singel, gel zitting, drie dekjes, en speciale wintec poetsfles erbij krijgen. Heb 'm nu online staan voor 750, voor die hele set.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:40

Tja, ik zou de koper daarin zelf de keuze geven. Ik heb zelf een singel die bij mijn paard past, dekjes is kwestie van smaak en hebben mensen vaak genoeg, gel zitting is ook persoonlijk, poetsfles is leuk exraatje maar geen doorslaggevende factor :o

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:41

Nala schreef:
De zadelmaker zou er 400 voor geven, ik twijfel of ik er zelf nog meer voor zou kunnen krijgen... Meningen?

En die verkoopt het dan voor 625 denk ik.

Ik vind een afschrijving van 450 euro in een jaar best veel. :(:)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:45

Ladygiroc schreef:
Nala schreef:

En die verkoopt het dan voor 625 denk ik.

Ik vind een afschrijving van 450 euro in een jaar best veel. :(:)

Dat is het ook, zeker, maar ik zie ook super veel wintecs voor zo'n spotprijzen (ongeveer 100-250) inderdaad, en die maken het nogal kapot.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:48

Wintec ontwikkelt enorm, dus dat is maar net welke wensen een koper heeft. Ik ben niet veeleisend dus wintec van 10-15 jaar oud en wol gevuld vind ik prima. Maar iemand die iets serieuzer rijdt en meer kwaliteit wilt, zal ook meer uitgeven. Echter heb ik een fryso zadel te koop (nieuw waarde over de 2000) voor 650 en die raak ik ook niet kwijt, dus ga denk ik maar weer zakken in prijs. Als jij jouw wintec zo hoog houdt qua prijs, is dat ook wel scheef. Je zit gewoon in een lastig pakket omdat het zadel nog zo jong is, maar niet nieuw uit de winkel komt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:49

Goh, ik denk dat 400 euro een mooie prijs is. Mensen die geïnteresseerd zijn in Wintec, zijn dat voornamelijk omwille van de prijs. Want het zijn prima zadeltjes, maar geen overdreven kwaliteit, zachte zit of ander unique selling point. Het zijn degelijke zadels voor de koper die bewust met geld bezig is, laat ons zeggen. Als die koper dan ook nog eens op de tweedehandsmarkt gaat kijken, dan is dat naar volle waarschijnlijkheid om een koopje te kunnen doen.

Een zadelmaker zal ook tweedehands nog altijd meer kunnen vragen dan particulier. Bij een particulier is verkocht namelijk verkocht en sta je als koper "in de kou" bij alsnog niet passen of ondeugdelijk product, bij een zadelmaker "koop" je dan die professionaliteit en garantie. Het ergste wat een particulier-verkoper kan overkomen is een slechte recensie op Marktplaats, bij een zadelmaker is dat een slechte naam en daardoor geen klanten meer. Dat een zadelmaker jouw zadel dus voor 600 euro kan verkopen, wilt niet zeggen dat jij als particulier ook die 600 euro zou kunnen krijgen. Mensen willen voor een zekere veiligheid en zekerheid (want professioneel) dieper in de buidel tasten dan voor het meisje om de hoek waarbij je maar moet afwachten of alles goed verloopt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:50

Gini schreef:
Goh, ik denk dat 400 euro een mooie prijs is. Mensen die geïnteresseerd zijn in Wintec, zijn dat voornamelijk omwille van de prijs. Want het zijn prima zadeltjes, maar geen overdreven kwaliteit, zachte zit of ander unique selling point. Het zijn degelijke zadels voor de koper die bewust met geld bezig is, laat ons zeggen. Als die koper dan ook nog eens op de tweedehandsmarkt gaat kijken, dan is dat naar volle waarschijnlijkheid om een koopje te kunnen doen.

Een zadelmaker zal ook tweedehands nog altijd meer kunnen vragen dan particulier. Bij een particulier is verkocht namelijk verkocht en sta je als koper "in de kou" bij alsnog niet passen of ondeugdelijk product, bij een zadelmaker "koop" je dan die professionaliteit en garantie. Het ergste wat een particulier-verkoper kan overkomen is een slechte recensie op Marktplaats, bij een zadelmaker is dat een slechte naam en daardoor geen klanten meer. Dat een zadelmaker jouw zadel dus voor 600 euro kan verkopen, wilt niet zeggen dat jij als particulier ook die 600 euro zou kunnen krijgen. Mensen willen voor een zekere veiligheid en zekerheid (want professioneel) dieper in de buidel tasten dan voor het meisje om de hoek waarbij je maar moet afwachten of alles goed verloopt.

Dit denk ik dus ook inderdaad... Maar tegelijkertijd zou ik mezelf ontzettend voor m'n kop slaan als ik toch veel meer ervoor zou kunnen krijgen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:53

Ja, dat begrijp ik. Als het zadel dus niet echt in de weg ligt en je hebt geduld, kan je gerust een tijd je advertentie laten staan en om de zoveel tijd eens met een 50 tal euro's zakken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:55

Sorry Gini maar ik vind het zadel wat TS hier laat zien er toch heel best uitzien, zeker voor een wintec. Lijkt mij lekker zitten, en het ziet er degelijker uit dan de wintec 500 die ik in de schuur heb liggen. Dat is echt nog het type pannekoek uit de vorige eeuw.

Ik zou zelf een prijs tussen de 500 en 600, richting de 600 redelijk voor een zadel van een jaar oud.
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 06-03-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:56

Waar zeg ik dat het zadel van TS er niet degelijk uitziet? Integendeel, ik zeg letterlijk dat Wintecs degelijke zadels zijn.
Laatst bijgewerkt door Gini op 06-03-20 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:57

Gini schreef:
Ja, dat begrijp ik. Als het zadel dus niet echt in de weg ligt en je hebt geduld, kan je gerust een tijd je advertentie laten staan en om de zoveel tijd eens met een 50 tal euro's zakken.

Dat ben ik dus ook van plan. Ik snap dat het "maar" een kunststof zadeltje is, maar het heeft ook echt voordelen, en dat wordt helaas vaak overzien.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:03

Gini schreef:
Waar zeg ik dat het zadel van TS er niet degelijk uitziet? Integendeel, ik zeg letterlijk dat Wintecs degelijke zadels zijn.

"Geen overdreven kwaliteit" Ik denk dat er weinig zadels op hoge leeftijd er zgan uit kunnen zien als wintec. :D Mijn wintec heeft echt geen slijtage, wat een lederen zadel van die leeftijd wel zou hebben.
Kwalitatief vind ik het beste zadels.

Qua comfort ben ik het wel met je eens. Maar dat doet imo weinig van de prijs af. Voordeel van een wintec is dat je er zelf even een ander kopijzetje in kan zetten of je wrong verplaatsen etc.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 21:07

Vanwege het comfort heb ik nu dus ook een gelzitting erop, maar ik maak ook ritten van 2+ uur. Voor een gewone dressuur training oid volstaat het zeker.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:13

Ladygiroc schreef:
Gini schreef:

"Geen overdreven kwaliteit" Ik denk dat er weinig zadels op hoge leeftijd er zgan uit kunnen zien als wintec. :D Mijn wintec heeft echt geen slijtage, wat een lederen zadel van die leeftijd wel zou hebben.
Kwalitatief vind ik het beste zadels.

Ik ook, beste zadels zijn het, zonder overdreven kwaliteit, maar degelijk. Een beetje zoals de Ikea.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 21:30

Nou oliebol :') dit zadel is op dit moment bij een Duitse webshop voor 560 nieuw te koop... Just my luck _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:00

Ik heb mijn wintec 500 nieuwe model met cair verkocht voor 250, terwijl het iets van 600 euro nieuw was. Oh ja, had er ook nog 3 extra nieuwe bomen bij. Oftewel, bij Wintec krijg je de helft van de nieuwprijs. Hel jammer, want het zijn echt wel A-merkzadels.