Omdat mijn paard na een paar jaar zo'n beetje uit zijn Albion groeit, wordt het tijd om te investeren in een ander zadel. Op mijn lijstje staan o.a. Empire, Patrick saddle, wellicht Tribal en Erreplus. Deze laatste past waarschijnlijk niet op mijn paard. Rondgeribt paard (Gribaldi) en iets holle rug (op stand), in het lopen lift hij precies ter hoogte van de beugelriemhaken, en heeft hij de ruiter graag wat achterin.
Wensen zijn: korte kussens, veel wrong, diepe zit, extreem veel schoudervrijheid, twist mag wat smaller dan de Albion en bij voorkeur mogelijkheid tot monoblad.
Omdat ik toch wel erg gehecht ben aan het (zit)comfort en de Engelse afwerking van de Albion, wil ik ook zeker niet inleveren op kwaliteit. Ik heb nu een A merk en dat wil ik graag zou houden

Omdat het een flinke investering is en o.a. de Empire en het Patrick saddle relatief 'jonge' merken zijn, ben ik benieuwd naar ervaringen. Doen de zadels wat ze beloven, blijft het leer mooi en niet snel kaal, en in hoeverre is de service verlopen met je dealer? Ook hiervan is natuurlijk wel wat te zeggen. Daarnaast zou ik mijn zadel ook graag willen inruilen bij de dealer, gezien je op marktplaats tegenwoordig ook tig zadels tegenkomt in dezelfde prijsklasse..
Kortom, heb je een Empire, Patrick, Tribal Mono of anders wat ik zeer zeker moet proberen; laat weten waarom. Wat zijn de pluspunten of wat is je tegengevallen? Wie weet gaat mij dit helpen in de zoektocht naar een geweldig zadel