En nu ik mijn nieuwe zadel heb, is het tijd voor een borsttuig. Voor het hoofdstel wat ik maakte, had ik in principe een "voorbeeld" in de vorm van het menhoofdstel van een van de paarden. Nu moest ik echt vanaf 0 beginnen. Op een duitse webshop een foto van een borsttuig gevonden voor een trekpaard waar de lengte van de takken van de Y bij stonden. Uit een oud stuk gordijn eerst de vorm geknipt die ik dacht dat het moest hebben. Bij de eerste versie liep de bocht net te vlak, waardoor de takken van de Y te laag bij het zadel uit kwamen. Met spelden en stiften aan de slag geweest om versie 1 op te knopen tot een versie die wel goed uitkwam. Die opgespelde versie vervolgens op een nieuw stuk stof uitgetekend, uitgeknipt en aan de borstplaat (heet dat zo?) genaaid. Met dit stoffen borsttuig mijn instructrice gevraagd er een oordeel over te vellen. Zij vond hem passen! Dus, stof weer los gehaald, de stoffen versie op papier overgetrokken en dit werd mijn mal voor het leer. Vandaag 1 zijtak uitgesneden. Het leer is zo dik dat het snijden echt zwaar werk is.
Ik zal updates geven als ik weer wat verder ben.
Het stoffen borsttuig

Van stof naar papier

En van papier naar leer