Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Ik zou ook zeggen massimo. Rossner kan ook redelijk breed. Wow zadel is ook een optie. Als thorowgood niet past, wil wintec, bates of k&m ook niet.
Hoe oud is ze? Er is best kans dat als ze volgroeid raakt en schoft er meer uit komt ze juist wat smaller wordt qua boom maat.
belle_boef schreef:xLiez schreef:Ik heb een tekna op een brede haflinger kruising. Van de wintec wide had hij de smalste boommaat en van tekna maat medium.
Dit is niet het antwoord op mijn vraag. Hij is al uit het winter merk gegroeid. Ik ben echt op zoek naar andere merken die heel breed zijn.
Sizzle schreef:Als ze 3 is gaat ze niet breder worden, eerder smaller als het baby vet in spieren veranderen. Daarnaast ondergaan de meeste tinkers een best sterke vorm verandering als ze zo 6/7 zijn.
Het grijze kopijzer van Torrowgood is vergelijkbaar met andere merken het meest brede model omdat het anders te plat zou worden en dan gewoon het zadel niet meer in model zou houden en zou storen bij het bovenbeen. Massimo gaat ook niet breder dan dat.
Als je toch nu al wil gaan rijden zou ik een barefoot nemen zonder rigide kopijzer (er is ook een rubberachtige inlay) todat ze in de meer volwassenvorm gaat komen.
Sizzle schreef:Als ze 3 is gaat ze niet breder worden, eerder smaller als het baby vet in spieren veranderen. Daarnaast ondergaan de meeste tinkers een best sterke vorm verandering als ze zo 6/7 zijn.
Het grijze kopijzer van Torrowgood is vergelijkbaar met andere merken het meest brede model omdat het anders te plat zou worden en dan gewoon het zadel niet meer in model zou houden en zou storen bij het bovenbeen. Massimo gaat ook niet breder dan dat.
Als je toch nu al wil gaan rijden zou ik een barefoot nemen zonder rigide kopijzer (er is ook een rubberachtige inlay) todat ze in de meer volwassenvorm gaat komen.
Supertje schreef:Sizzle schreef:Als ze 3 is gaat ze niet breder worden, eerder smaller als het baby vet in spieren veranderen. Daarnaast ondergaan de meeste tinkers een best sterke vorm verandering als ze zo 6/7 zijn.
Dat is mijn ervaring ook. Bij mijn ruin toen hij rond de 4/5 jaar oud was zat een boommaat 36 aan de krappe kant, later boommaat 32 geworden en altijd zo gebleven (paard is inmiddels 22).
Paard is overigens zeker niet smal maar heeft wel schoft.