Gezocht foto’s kent en masters op het paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Gezocht foto’s kent en masters op het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 15:20

Ik ben opzoek naar mensen die ook een kent en masters zadel hebben. Ik zou heel graag willen zien hoe jullie ligging is van dit zadel, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb voor Mn eigen zadel.

Zouden jullie mij willen helpen? Ik ben dus opzoek naar foto’s waarbij het zadel van kent en masters op het paard ligt. Ben vooral benieuwd naar een ligging..

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:31

Dit is de mijne:

Afbeelding

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 15:37

Lenexa schreef:
Dit is de mijne:

[ [url=m/y23lDz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die ligt heel mooi symmetrisch, die van mij dus niet helaas.. (zadelmaker komt over 2 weken)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:47

Afbeelding

Zie nu dat hij achter niet mooi aansluit. Inmiddels zit er een maat kleinere boom in en nu sluit het wel aan
Laatst bijgewerkt door Pally op 28-05-19 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 15:49

Pally schreef:
[ [url=m/cpdRV3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook deze ligt veel beter dan de mijne. Het kan dus wel!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:52

Gizeppie schreef:
Pally schreef:

Hoe ligt die van jou dan?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:55

TS wat wil je precies weten? De mensen die hier hun zadels laten zien hebben niet jouw exacte zadel, en al helemaal niet jouw paard. Er is dus helemaal geen vergelijkingsmateriaal want je kunt pas vergelijken bij gelijke variabelen.

En natuurlijk kunnen K&M's ook goed liggen, anders zou het merk natuurlijk geen bestaansrecht hebben. ;)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 15:57

Rije schreef:
TS wat wil je precies weten? De mensen die hier hun zadels laten zien hebben niet jouw exacte zadel, en al helemaal niet jouw paard. Er is dus helemaal geen vergelijkingsmateriaal want je kunt pas vergelijken bij gelijke variabelen.

En natuurlijk kunnen K&M's ook goed liggen, anders zou het merk natuurlijk geen bestaansrecht hebben. ;)

Nee tuurlijk! Ik wil vergelijking hebben, zodat ik kan zien hoe een kent en masters hoort te liggen.

Mijn zadelmaker komt over 2 weken weer (hij is afgelopen half jaar 4 keer geweest). Mijn kent en masters ligt iets achterover. Ik kon op internet geen foto’s vinden van paard en kent en masters. Nu zie in hoe een kent en master hoort te liggen!

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:00

Pally schreef:

Zie nu dat hij achter niet mooi aansluit. Inmiddels zit er een maat kleinere boom in en nu sluit het wel aan

Mijn zadel ligt niet goed.. Alweer niet..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:01

Heb zelf een KenM dressuur Original gehad op een Fries met moeilijke rug, weke bovenlijn.
Wat ik toen duidelijk als tip en opmerking heb gekregen van de zadel maakster was:
Je kan een zadel ligging nooit beoordelen op een stilstaand paard.
Mijn zadel lag slecht tijdens stilstaan maar in beweging lag hij perfect.
Dus laat iemand op de grond goed kijken.
Of evt als je je paard/pony goed aan de longe kan laten lopen kijk dan eens.

Edit: wat je in stilstand ook kan doen is de rug even laten liften, kijk wat het zadel dan doet.
Jouw zadel lijkt me wat te smal, ligt bovenop het paard.
Misschien dat een bredere boom en minder vulling van voor en achteren zou kunnen werken.
Een paard kan met training elke maand wel anders zijn, je kan evt het zadel wat breder laten maken en dit indien wat te breed op te laten vangen met een ProLite pad.
Laatst bijgewerkt door Woestein op 28-05-19 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:01

Gizeppie schreef:
Pally schreef:

Maar dan ligt jouw zadel wel erg beroerd als je deze veel beter vindt :o Zie dat Pally zelf ook heeft toegevoegd dat haar zadel hier niet goed lag.

Er staat me iets bij dat je vaker topics hebt geopend over je zadel? Weet je dan wel zeker dat dit het juiste zadel is voor je paard? :)

Gizeppie

Re: Gezocht foto’s kent en masters op het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:04

@ghosttatack

Klopt helemaal! Want de zadelmaker is dus al 4 keer geweest. Hij zegt dat dit zadel geschikt is, maar mijn gevoel zegt dus heel iets anders.. en daarom wil ik graag horen en zien hoe andere hierin staan. De zadelmaker is 3 weken geleden geweest en weer is de afdruk van t zadel niet goed. Of vind ik het niet goed liggen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:06

Dan zou ik heel gauw een andere zadelmaker zoeken. Ik zie nu ook de foto's die je hebt geplaatst, zou me niks verbazen als dit zadel inderdaad niet geschikt is voor jouw paard.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:22

Ik zou inderdaad ook snel op zoek gaan naar een andere zadelmaker. Op een zadelmaker kun je helaas niet altijd vertrouwen. Ik ken meer slechte zadelmakers dan goede. Als het type zadel niet bij je paard past kun je er nog zoveel aan aanpassen, maar gaat het nooit goed liggen. De boom kun je wel veranderen, maar er zijn zoveel meer dingen die een zadel passend maken of juist niet.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:24

Oei als ik zo de foto’s zie, past dit zadel totaal niet bij de bouw van je paard. Het lijkt me veel te smal vanvoor en te dik gevuld met te smalle kussens... ik zou ook op zoeke gaan naar een andere zadelmaker en misschien wat andere merken proberen :)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:25

Ghostattack schreef:
Dan zou ik heel gauw een andere zadelmaker zoeken. Ik zie nu ook de foto's die je hebt geplaatst, zou me niks verbazen als dit zadel inderdaad niet geschikt is voor jouw paard.

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor!

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:26

Heleennn schreef:
Oei als ik zo de foto’s zie, past dit zadel totaal niet bij de bouw van je paard. Het lijkt me veel te smal vanvoor en te dik gevuld met te smalle kussens... ik zou ook op zoeke gaan naar een andere zadelmaker en misschien wat andere merken proberen :)

De boom is wel aanpasbaar, maar het zou mij niets verbazen..

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:28

Ik denk niet dat het met een bredere boom opgelost is... het zadel ligt nu echt ‘op’ je paard in plaats van ‘in’ je paard zeg maar. Beetje vaag maar je snapt mss wel wat ik bedoel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:29

Aanpasbaar betekent niet per definitie 'passend te maken', ik zou zeker een andere zadelmaker inschakelen voor een second opinion en andere merken proberen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:31

Ghostattack schreef:
Aanpasbaar betekent niet per definitie 'passend te maken', ik zou zeker een andere zadelmaker inschakelen voor een second opinion en andere merken proberen.

Die komt over 2 weken

Nee klopt, dat is zeker waar..

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:32

Heleennn schreef:
Ik denk niet dat het met een bredere boom opgelost is... het zadel ligt nu echt ‘op’ je paard in plaats van ‘in’ je paard zeg maar. Beetje vaag maar je snapt mss wel wat ik bedoel.

Dat is zeker waar, daarom dat ik ook zo enorm twijfel..

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:43

Het kan ook zijn dat het zadel er zo hoog op ligt, doordat de ruimte tussen de twee kussens bij de wervelkolom te smal is voor je paard. Eerder had ik een zadel op maat laten maken en deze lag er ook echt enorm hoog op, ipv eromheen. Hier hebben ze toen andere kussens onder gezet, waarbij de kussens een stuk verder uit elkaar stonden. Sindsdien ligt het zadel perfect en ligt ie er wel omheen. Nu is dat bij veel zadels niet mogelijk (de meeste niet volgensmij), maar het zou best daaraan kunnen liggen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:56

Lottekuhh_x schreef:
Het kan ook zijn dat het zadel er zo hoog op ligt, doordat de ruimte tussen de twee kussens bij de wervelkolom te smal is voor je paard. Eerder had ik een zadel op maat laten maken en deze lag er ook echt enorm hoog op, ipv eromheen. Hier hebben ze toen andere kussens onder gezet, waarbij de kussens een stuk verder uit elkaar stonden. Sindsdien ligt het zadel perfect en ligt ie er wel omheen. Nu is dat bij veel zadels niet mogelijk (de meeste niet volgensmij), maar het zou best daaraan kunnen liggen.

Zal je even wat foto’s laten zien.

Kan je t zelf zien zeg maar.. Ik denk soweiso dat de vulling te veel is. En misschien dan ook de boomvorm niet goed is.

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:02

Naast het bovenstaande commentaar. Vraag ik me af of je zadel niet een paar centimeter nog naar achter moet. 2 vingers achter het schouderblad heb ik begrepen.

Had je hetzelfde issue ook al niet met je connemara en dit zadel?

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:06

Er zitten idd ook flinke kussens onder ja. Je zadel lijkt echt precies hetzelfde te liggen als bij mij toen. Misschien dat de vorm van de boom ook niet helemaal past nee. Ik zou er eens een tweede zadelmaker bijhalen en vragen wat hij/zij ervan vindt. Ik denk alleen niet dat het op te lossen is met er enkel wat vulling tussen uit te halen. Ik zou wel eerst een beetje research doen naar zadelmakers in je omgeving. Dat geeft alsnog geen garantie, maar wel iets meer. Ook handig als je dan misschien wat andere zadels kunt testen om te zien of er iets bij zit wat beter ligt.