Zouden jullie willen meedenken over de keuze voor een bit?
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn schimmel had altijd een grijze snuit en geen enkel bit gaf problemen. Momenteel is hij het pigment op zijn snuit/hoofd aan het verliezen en krijgt hij van van alles wondjes, schuurplekken etc.
Ik reed altijd met een Trust jointed locked kneveltrens, maar sinds de roze snuit krijgt hij open plekken op de plaats waar het puntje van de knevel zijn snuit raakt. Daarom geruild met het bit van ons andere paard (Danger watertrens) waar ik bitringen aan kon doen, maar ook van het randje van de bitringen krijgt hij open plekken (zie foto).
Verder is het stuk net naast de mondhoek vaak roze / geschaafd na het rijden (zie foto's). De volgende dag laat het vel dan los (een soort vervelling, zie foto). Dit probleem heb ik tot dusver met alle metalen bitten. In de mondhoek zelf overigens meestal geen probleem.
Om problemen met bitringen/knevel te voorkomen zou ik voor een bustrens kunnen kiezen, maar ik ben bang dat ik dan nog steeds de schuurplekken net naast de mondhoek heb. Trust flexi soft heb ik geprobeerd maar daar loopt hij niet zo fijn op (ik geloof dat hij hier ook schuurplekken van kreeg, zou het nog een paar dagen kunnen proberen).
Iemand ideeën / gouden tip? Hieronder een paar foto's: