Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Absolem schreef:Rivano schreef:Kent iemand een zadel/model/merk waar je een kleine wrong achter je bovenbenen hebt? Of waar die vanuit de zitting wat breder doorloopt.
Puur uit interesse. Waarom wil je je been op die plek fixeren?
oji schreef:Springzadels hebben een wrong achter de knie.
joyce_eddy schreef:Thorowgood veelzijdigheid zadels hebben wrongen zoals jij bedoeld. Ze zijn met klittenband en dus aan te passen zoals jij fijn vind.
Marije_jiplover schreef:Wintec Pro Endurance heeft steun aan het bovenbeen.
dianaw33 schreef:Boomloos dressuur mag je gewoon mee starten hoor (dus met een Ghost), en met een springzadel ook.
dieseltje09 schreef:Mijn equestor Movimenta heeft dat ook!
Ze zitten bij mij er standaard op, daardoor kan ik net even mooier mijn onderbeen afhangen gek genoeg
Sabbientje schreef:Mijn man heeft een Wintec Pro Endurance.
Daarvan kun je de beugelophanging verplaatsten en er een spring/veelzijdig/dressuur zadel van maken.
Daar zit voor een groter blok en achter het been een kleiner blok.
hoefijzer schreef:Mocht het ook om een barokke type paard gaat zou je naar een zadel met barok kussens kunnen kijken. Dat zorgt automatisch voor wat steun achter je bovenbeen. Deuber 'n partner barokzadels hebben dat.
De amarant/buckenburger hebben ook nog een behoorlijk kussen voor de ruiter er op. Zit fantastisch.
Maar ook in een aantal van de deuber dressuur modellen hebben dergelijke kussens.
Ibero sattel heeft tevens chique dressuur modellen met barok kussen.
Toscar1 schreef:Een dergelijke wrong voor onder/ achter je bovenbeen is ook los verkrijgbaar sinds kort. Ik heb er zelf ook mee mogen rijden, en het geeft echt stabiliteit, zonder dat het je fixeert in het zadel.
Dus je hoeft dan geen nieuw zadel te kopen (scheelt nogal in de portemonnee!), maar je kunt die wrongen los kopen, en ze passen aan elk zadel.
Pb maar bij meer interesse!
Ze zijn pas op de markt gebracht!