Welke beugelriemen (enkel, dubbel, merk) heb jij en waarom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Welke beugelriemen (enkel, dubbel, merk) heb jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 18:32

Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd naar welke soort beugelriemen jullie hebben en waarom. Heb je enkele of dubbele beugelriemen en van welk merk?
Ik twijfel namelijk heel erg of ik enkele of dubbele beugelriemen moet kopen. Ik wil sowieso beugelriemen met een nylon kern en twijfel tussen de volgende merken:
- Prestige, enkele
- Anatomica, enkele
- Passier, dubbele

Ik heb al veel goede ervaringen gelezen over de Passier, maar omdat dit dubbele beugelriemen zijn, twijfel ik of ik niet liever de Prestige of Anatomica wil.

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen met jullie ervaringen! :)

Zeepsop

Re: Welke beugelriemen (enkel, dubbel, merk) heb jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:41

Ik heb enkele beugelriemen van Anatomica. Ze bevallen mij heel goed. Ik vind enkele beugelriemen fijner want die voel je minder zitten en je hebt niet zo’n flap riem over (als je snapt wat ik bedoel :') )

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:44

Figo88 schreef:
Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd naar welke soort beugelriemen jullie hebben en waarom. Heb je enkele of dubbele beugelriemen en van welk merk?
Ik twijfel namelijk heel erg of ik enkele of dubbele beugelriemen moet kopen. Ik wil sowieso beugelriemen met een nylon kern en twijfel tussen de volgende merken:
- Prestige, enkele
- Anatomica, enkele
- Passier, dubbele

Ik heb al veel goede ervaringen gelezen over de Passier, maar omdat dit dubbele beugelriemen zijn, twijfel ik of ik niet liever de Prestige of Anatomica wil.

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen met jullie ervaringen! :)

_O- haha ik haal de mijne gewoon bij welkoop. Lange leren beugel riem hoes er om. Snij het restant er af. En Joe. Klaar voor 8 euro _O- en als ze teveel uitrekken na een aantal jaar haal ik weer nieuwe.

Ik heb bij iemand anders wel eens een tijdje met hele luxe enkele gereden maar ik merkte echt geen verschil ook niet kwa slijtage aan het zadel. Vind het maar zonde geld. Je been ligt er toch over heen. Of ze zitten onder je zadel verstopt.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:53

Al jaren heb ik beugelriemen van passier en deze bevallen super! Ze zijn van superzacht leer en blijven gelijk (al wissel ik ze wel regelmatig)

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 18:59

Dankjewel voor jullie reacties!

@Zeepsop: Heb jij de beugelriemen op of onder je zweetblad? En heb je ze al lang?
@Absolem: Haha, ja, dat is ook altijd nog een optie :Y) :') Ik zie echter wel de meerwaarde van duurdere beugelriemen, zeker die met een nylon kern. Maar ik begrijp je redenatie, want voor 8 euro kun je makkelijk om de zoveel tijd nieuwe beugelriemen kopen 8-)

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 19:00

garffpamela schreef:
Al jaren heb ik beugelriemen van passier en deze bevallen super! Ze zijn van superzacht leer en blijven gelijk (al wissel ik ze wel regelmatig)

Draag je deze op of onder je zweetblad? En klopt het dat deze beugelriemen smaller zijn dan standaard beugelriemen?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:07

Figo88 schreef:
Dankjewel voor jullie reacties!

@Zeepsop: Heb jij de beugelriemen op of onder je zweetblad? En heb je ze al lang?
@Absolem: Haha, ja, dat is ook altijd nog een optie :Y) :') Ik zie echter wel de meerwaarde van duurdere beugelriemen, zeker die met een nylon kern. Maar ik begrijp je redenatie, want voor 8 euro kun je makkelijk om de zoveel tijd nieuwe beugelriemen kopen 8-)

Ze liggen erop omdat ik ook een enkel zweetblad heb. Ik heb ze nu 1,5 jaar ongeveer en ze zien er nog super uit.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:11

Ik heb beugelriemen met Nylon kern van de Decathlon. En nee, ik merk geen verschil daarin met duurdere beugelriemen van o.a prestige, stübben en passier

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:17

Ik heb al een aantal jaar de beugelriemen van de Decathlon! Met nylon verstevigt. Ik heb ze in het bruin en zwart en nog altijd zeer tevreden! Beugelriemem blijven mooi en rekken door het nylon niet uit wel zijn ze heel kort vind ik. Bij de langste heb ik nog maar 3 gaatjes over maar ik heb mijn beugelriemen onder de zweetbladen hangen dus daar heb ik geen last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:32

Ik heb die van prestige.
Blijven netjes, doen, imo, beetje plastic aan, maar is leer.
Nadeel is dat het T-haakje lastig door het gaatje van de beugel gaat.
Heb zowel stijgbeugels van stübben, sprenger èn prestige.

Ze zijn normaal op te steken, dat vind ik fijn, vandaar niet voor die mono's van stübben gekozen.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 19:54

Nielojram schreef:
Ik heb die van prestige.
Blijven netjes, doen, imo, beetje plastic aan, maar is leer.
Nadeel is dat het T-haakje lastig door het gaatje van de beugel gaat.
Heb zowel stijgbeugels van stübben, sprenger èn prestige.

Ze zijn normaal op te steken, dat vind ik fijn, vandaar niet voor die mono's van stübben gekozen.

Dankjewel, daar heb ik veel aan! Ik zat ook al te twijfelen of dat T-haakje niet lastig is bij de prestige beugelriemen. En nu jij dit noemt vallen deze denk ik toch af voor mij. Ik vind ze nl erg prijzig, zeker als ze toch niet helemaal optimaal zijn.
En beugels opsteken is inderdaad lastiger met mono beugelriemen. De anatomica heeft wel een extra gaatje bovenin waardoor je ze omhoog kunt steken, maar het blijft anders.

@Zeepsop: Dankjewel, goed om te horen dat ze dus wel een tijd mooi blijven!
@ prugelpiet en FleurSandro: Ik heb meteen even op decathlon.nl gekeken, maar de beugelriemen zijn er helaas enkel nog in een te kleine maat. Ik zal het wel in de gaten houden, want de prijzen zijn wel interessant en er zit ook een nylon kern in de riemen :Y)

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:05

Figo88 schreef:
garffpamela schreef:

Draag je deze op of onder je zweetblad? En klopt het dat deze beugelriemen smaller zijn dan standaard beugelriemen?

Ik draag ze onder mijn zweetbladen, maar bij mijn vorige zadel erover heen ivm enkel zweetblad. Ze zijn wel smal, geen idee of dat smaller is als gemiddeld, ik denk het wel. Het grootste voordeel vind ik gewoon dat ze zo ontzettend zacht en soepel zijn.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:08

Ik heb leer met nylon van Kieffer.

Superfijne zachte riemen en de gaatjes zitten wat dichter bij elkaar wat ik erg handig vind

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:32

Ik heb hele simpele enkele beugelriemen van wintec (wintec webbers). Is ook met een T stukje, werkt prima! Ik ga in ieder geval niet meer terug naar dubbele riemen. Maar volgende setje wordt wel een beter merk en van leer. Deze zijn van kunststof. Maar wel met nylon binnenstuk.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:52

Ik heb mono riemen van Harry's Horse, doen prima waarvoor ze gemaakt zijn en gaan relatief lang mee.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:11

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:13

Ik heb al een jaar of drie de riemen van decathlon met nylon kern. Bevalt prima en voor die 16 euro valt het me super veel mee hoe lang ze mee gaan. Ze zijn nog steeds niet slecht/op

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:21

Zeepsop schreef:
Ik heb enkele beugelriemen van Anatomica. Ze bevallen mij heel goed. Ik vind enkele beugelriemen fijner want die voel je minder zitten en je hebt niet zo’n flap riem over (als je snapt wat ik bedoel :') )

Deze hebben wij ook, fijne beugelriemen.
Liggen op het zweetblad. Hebben ze al jaren en zijn nog goed.

Hiervoor wintec webbers gehad, vreselijk.
Omdat wij met z'n tweeën op het paard rijden moeten de beugels steeds versteld worden en de gaten waar de T stukken door moeten werden rafelig (nylon kern kwam los) en hierdoor irritant met verstellen want het T stuk bleef steeds achter een draad hangen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:30

Ik heb de enkele van anatomica gekocht. Had altijd mijn gesp al onder in maar mijn mijn nieuwe zadel en mijn dochter die ook ging rijden hiermee deze gekocht, de bates die ik had waren te lang en konden niet versteld worden naar haar korte beentjes :D

Moet zeggen dat deze een stuk meer safe voelen als de Bates, daar is het mij 1x gebeurt dat het haakje eruit floepte(eigen schuld hoor had ze er net niet lekker in gehangen)
Een gewone gesp zoals met de Anatomica heeft dat probleem niet zeg maar :Y)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:33

Ik heb zelf de beugelriemen van Passier, en ik gebruik ze nu al 3 jaar. Ze zijn echt boterzacht, dus je moet ze af en toe wel even omwisselen zodat ze niet ongelijk rekken door het opstappen. Ik vet ze af en toe in, meer doe ik er niet aan. Ik vind het ook een groot voordeel dat de afstand tussen de gaatjes klein is, heb je net iets meer "keus" qua lengte van de beugels. :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:51

Hier zeer tevreden over anatomica
Nu twee jaar in gebruik en nog als nieuw!
Op het zadel zijn ook geen gebruikssporen te zien.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 23:32

Nibbit schreef:

Superfijne zachte riemen en de gaatjes zitten wat dichter bij elkaar wat ik erg handig vind

Deze heb ik momenteel ook, maar ik vind dat ze vrij stug zijn geworden (ik heb ze 2 jaar geleden van iemand op marktplaats overgenomen en netjes onderhouden). Ik kan mijn beugels niet naar beneden laten glijden na het opsteken, ik moet ze echt naar beneden trekken. En met opsteken gaat het ook moeizaam. Heb jij dat probleem niet met je beugelriemen?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 23:36

Dankjewel iedereen voor de reacties! +:)+
Veel positieve ervaringen dus over zowel de anatomica als de passier.
Ik ga nog even door met twijfelen, maar het wordt sowieso 1 van deze 2.
Ik ga binnenkort denk ik even naar een winkel waar ze beiden verkopen, dan kan ik ze even voelen en wordt de keuze misschien wat makkelijker :j

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:52

Figo88 schreef:
Nibbit schreef:

Deze heb ik momenteel ook, maar ik vind dat ze vrij stug zijn geworden (ik heb ze 2 jaar geleden van iemand op marktplaats overgenomen en netjes onderhouden). Ik kan mijn beugels niet naar beneden laten glijden na het opsteken, ik moet ze echt naar beneden trekken. En met opsteken gaat het ook moeizaam. Heb jij dat probleem niet met je beugelriemen?

Nee totaal niet, ze zijn juist erg dun.
Ik moet de riemen een slag op de beugels slaan met opsteken anders glijden ze zo weer naar beneden.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:59

Al 5 jaar de anatomica beugelriemen en dolgelukkig mee! Ik neem nooit meer andere in ieder geval. Blijven netjes, rekken niet uit, super praktisch en opsteken is ook super makkelijk.