Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MacKai schreef:Geen.. dat is het net. Ik heb verschillende zadelverkopers aangesproken. En ben toen naar de ruitershop in de buurt geweest (Hermans) waarvan de man ook zadelpasser zou zijn en de hele dag zadels gaat passen en 4 x per jaar opleidingen zou volgen enzv. Ik heb bij hun 10 jaar geleden een kentaur zadel voor mijn haflinger gekocht en diewas goed voor die 10 jaar lang. Dus ik legde mijn vertrouwen weer op hun aangezien ze ook gegroeid zijn door de jaren.
Ze hadden meteen gezegd dat ze eerlijk wouden zijn en dat er nooit een zadel goed zou liggen op mijn paard in de maat dat ik nodig heb. 18 inch..
En dat ze me zelfs met een zadel van 10 000€ nog niet konden helpen en dat het me in de toekomst alleen maar zou kosten aan osteopatie enzv.
Mac reageert na het rijden niet gevoelig op de rug maar hij bijt wel flink bij het opzadelen en ik weet niet of dit door mijn zadel komt of omdat hij niet wil werken maar ik ga uit van het eerste. Volgens hun lag mijn dressuurzadel ook te ver naar voor en komt er zo teveel druk op zijn schouders.
Ik heb zelf veel rugpijn bij het rijden en wil hierdoor ook over naar een goed vzh zadel.
Als mensen een goede betrouwbare passer kennen in Belgie laat me het alstublieft weten dan laat ik hem echt langskomen.
Maureen_M schreef:MacKai schreef:Geen.. dat is het net. Ik heb verschillende zadelverkopers aangesproken. En ben toen naar de ruitershop in de buurt geweest (Hermans) waarvan de man ook zadelpasser zou zijn en de hele dag zadels gaat passen en 4 x per jaar opleidingen zou volgen enzv. Ik heb bij hun 10 jaar geleden een kentaur zadel voor mijn haflinger gekocht en diewas goed voor die 10 jaar lang. Dus ik legde mijn vertrouwen weer op hun aangezien ze ook gegroeid zijn door de jaren.
Ze hadden meteen gezegd dat ze eerlijk wouden zijn en dat er nooit een zadel goed zou liggen op mijn paard in de maat dat ik nodig heb. 18 inch..
En dat ze me zelfs met een zadel van 10 000€ nog niet konden helpen en dat het me in de toekomst alleen maar zou kosten aan osteopatie enzv.
Mac reageert na het rijden niet gevoelig op de rug maar hij bijt wel flink bij het opzadelen en ik weet niet of dit door mijn zadel komt of omdat hij niet wil werken maar ik ga uit van het eerste. Volgens hun lag mijn dressuurzadel ook te ver naar voor en komt er zo teveel druk op zijn schouders.
Ik heb zelf veel rugpijn bij het rijden en wil hierdoor ook over naar een goed vzh zadel.
Als mensen een goede betrouwbare passer kennen in Belgie laat me het alstublieft weten dan laat ik hem echt langskomen.
Dat dacht ik dus al. Ik heb echt een hele slechte ervaring met Hermans. Die heeft mij dus een zadel verkocht van een hele pittige prijs wat dus 4 cm te lang bleek te zijn. Het is gewoon naar mijn mening geen goede zadelmaker en ik zou dus ook naar een andere overstappen, Jo Viehoff bijvoorbeeld, die ligt in Landgraaf maar zal wel tot Bilzen komen.
Maureen_M schreef:Helaas wel ja, na 5 zadels geprobeerd te hebben ben ik naar de "prof" gegaan omdat ik geen zin meer had in het uit proberen en klooien met zadels. Je verwacht dan dat je een fatsoenlijk en passend zadel krijgt. Na 1 jaar rijden begon mn paard steeds slechter te lopen en ik kon maar niet bevatten hoe het kon. Toen Viehoff dus op stal alle andere zadels aan het opvullen was constateerde ze dat mijn zadel niet te smal of te breed was maar gewoon veel te lang. En je zaagt er niet zomaar een stuk vanaf.
Dus, zadel met flink verlies gekocht en 10 zadels later overgestapt naar boomloos. Dat lag nog het beste
MacKai schreef:Merci.
Ik ben vandaag begonnen met een vrij strikt dieet.
En ik kwam net een kent en master vzh compact zadel tegen op de site van kent en masters..
iemand hier ervaring mee? Vallen die echt korter uit?
Ik stap altijd met opstap op.
Ik wil wel mennen maar bij ons hebben ze de ingangen van het bos allemaal afgezet
Gini schreef:Maureen_M schreef:Helaas wel ja, na 5 zadels geprobeerd te hebben ben ik naar de "prof" gegaan omdat ik geen zin meer had in het uit proberen en klooien met zadels. Je verwacht dan dat je een fatsoenlijk en passend zadel krijgt. Na 1 jaar rijden begon mn paard steeds slechter te lopen en ik kon maar niet bevatten hoe het kon. Toen Viehoff dus op stal alle andere zadels aan het opvullen was constateerde ze dat mijn zadel niet te smal of te breed was maar gewoon veel te lang. En je zaagt er niet zomaar een stuk vanaf.
Dus, zadel met flink verlies gekocht en 10 zadels later overgestapt naar boomloos. Dat lag nog het beste
Wat maakt Viehoff dan zoveel beter als je na haar advies alsnog 10 zadels hebt versleten en je tot op heden geen goed boomzadel hebt gevonden?
Ik vind het dan te kort door de bocht om Hermans slecht te noemen. Blijkbaar heb je een paard met een moeilijke rug en ja, dan kan het zelfs voor de beste zadelmaker een oefening op langetermijn zijn voordat het juiste zadel gevonden is.