Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Grooming_Mom schreef:Mijn dochter heeft ook erg lange benen en komt of met de kniewrongen of met het lenge van het zweetblad in de problemen. Combineer dat met een ronde en korte PRE en de zoektocht bleek nogal een uitdaging. We zijn uitgekomen op een Kieffer Action en die zit als een huis.
Sandyislief schreef:Ik weet niet of het iets is wat je zoekt maar mijn verzorgpaard heeft een Australian Stock zadel. Zijn eigenaresse is 1.90 en ik 1.75 met lange stelten en wij zitten hier allebei fijn in!
bigone schreef:Dat je achterin zit heeft alles met te lange wrongen en wanneer het zadel goed op je paard ligt niets met de zit te maken. Wanneer jij achterin zit zelfs zonder beugels aan ligt het zadel niet goed. Het beste zal zijn om een zadel met smalle twist en korte wrongen zijn. Langere zweetbaden ook beter. Ik ga er van uit dat je vrouw bent vandaar de smalle twist. Wanneer je de centen hebt misschien een custom zadel, je kunt een fitter thuis laten komen en via de mail je wensen al doorgeven . Kijk maar op de site, staan ook de kosten op .
leanR schreef:..of het afdoen met 'kijk maar naar die ruiters aan de top', dat het komt door de lengte.
leanR schreef:Sandyislief schreef:Ik weet niet of het iets is wat je zoekt maar mijn verzorgpaard heeft een Australian Stock zadel. Zijn eigenaresse is 1.90 en ik 1.75 met lange stelten en wij zitten hier allebei fijn in!
Ziet er comfortabel uit! Ik ben voor nu specifiek opzoek naar een dressuurzadel.
_bloempje01_ schreef:Ik ben niet extreem lang (1,75) maar ik vond wel heel moeilijk een fijn zadel tot ik bij Equimaro terecht kwam. We hebben net zolang gezocht naar mogelijkheden tot ik perfect zat en nu wil ik niks anders meer. Super blij dus met mijn Harry Dabbs waar je alles kan kiezen en aanpassen zoals je zelf wilt. Dus ook de hoek van je kniewrong en zweetblad enz.
Akke_sSpring schreef:_bloempje01_ schreef:Ik ben niet extreem lang (1,75) maar ik vond wel heel moeilijk een fijn zadel tot ik bij Equimaro terecht kwam. We hebben net zolang gezocht naar mogelijkheden tot ik perfect zat en nu wil ik niks anders meer. Super blij dus met mijn Harry Dabbs waar je alles kan kiezen en aanpassen zoals je zelf wilt. Dus ook de hoek van je kniewrong en zweetblad enz.
Dit had mijn verhaal kunnen zijnMaar idd via Equimaro een zadel gekocht wat op mijn beenlengte is afgestemd. Ik ben 1,78 en vooral lange benen. Nu is de beugelophanging een cm terug geplaatst waardoor ik mijn benen ook makkelijker kan laten hangen en er minder druk op mijn heupgewrichten kon. De balans van mij en mijn paard is nu ook veel beter. Dus even overleg met Equimaro is ook mijn advies.
Succes!
leanR schreef:Toevallig rijd ik op een Custom, aangemeten aan het paard. Fitters vinden het prima liggen en daarmee is het klaar met onderstaande argument.leanR schreef:..of het afdoen met 'kijk maar naar die ruiters aan de top', dat het komt door de lengte.
Ik kan er niet in zitten...Vandaar dat ik me verder verdiep.