Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LENTI schreef:Ik heb nog nooit gereden met een ongebroken bitje! Goede tip. Ik ga eens kijken of ik er 1 kan regelen. Bedankt!
@ambre: dankje voor die tip. Dat kan eventueel ook nog interessant zijn. Mijn ruin kan wel wat hebben op het bit maar doet gewoon gauw zijn mond open.
Avalanche81 schreef:Ik ben zelf niet zo dol op al dat rubberachtige materiaal. Als paard het bit niet goed aanneemt kan het gaan branden in de mond. Ook bitten met een staalkabeltje erin..... pas er mee op, er zijn paard die het bit doorkauwen, omdat het zo zacht is, en het kabeltje zelf is heel scherp. Trust sweet iron is ook fijn, ook in ongebroken versie, wordt goed geaccepteerd en niet door te kauwen.
Sprenger heeft ook heel goede bitten, sensigan of aurigan wordt vaak super geaccepteerd, en kijkt vooral naar een bit dat goed past in de mond, voldoende ruimte voor de tong en wat zachter op de lagen.
Xritt schreef:Interessant topic! Ik heb ook een paardje die best gevoelig is. Ik heb nu een Sprenger bit, dubbel gebroken bustrens. Ik dacht dat dit een zacht bitje was. Mijn paard is 1,69 en heeft bitmaat 11,5. Best een smal mondje. Volgens de da en tandarts heeft ze niet al te veel ruimte in haar mond. Met bit heeft ze haar mond iets open. Volgens hun komt dit omdat de tong niet genoeg ruimte heeft. Een din bitje vind ze niet fijn. Net als Bitloos, ddan gaat ze met haar hoofd schudden. Dit heb ik een tijd geprobeerd. Ze is niet tegen het bit ofzo.
Zou een ongebroken Bustrens ook iets zijn? Of heeft iemand een goede tip
Xritt schreef:Waarom kiezen jullie voor de Bustrens en niet de watertrens? Ik zag dat ik de watertrens kan testen bij Dochorse.