Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gizeppie schreef:Ik heb zelf twee zadels gehad waarbij je alles kon verstellen.. Ik heb een Tekna Le Tek gehad met verstelbaarkopijzer en kussens.. Deze heb ik na vier maanden weg kunnen doen. Ten eerste omdat de kussens veel te hard waren (zit foam in en geen wol) en hij lag niet meer goed op mn pony.
Myrthe3 schreef:Gizeppie schreef:Ik heb zelf twee zadels gehad waarbij je alles kon verstellen.. Ik heb een Tekna Le Tek gehad met verstelbaarkopijzer en kussens.. Deze heb ik na vier maanden weg kunnen doen. Ten eerste omdat de kussens veel te hard waren (zit foam in en geen wol) en hij lag niet meer goed op mn pony.
Hier net zo, een gloednieuwe tekna gekocht want die zou zo mooi mee kunnen veranderen met mn paard volgens zadelpasser.
Zadel was veel te krap, ook met een grotere boom en paste totaal niet.
Kussen binnen de kortste keren knoerdhard en scheef.
Nog geen jaar meer gereden en het valt me op hoeveel vrijwel nieuwe teknas te koop staan...
Raad je dus aan daar ver van weg te blijven.
Ik heb nu een ideal crown Suzannah voor mijn jonge paard en d pony. Ligt op beide perfect en dmv de kussens is er wel wat te sturen als ze veranderen qua spieren etc.
Suzan_bobar schreef:Hier al jaren blij met m'n thorrowgood zadels. Een a twee keer per jaar de zadelmaker erbij en weer door. Geen gezeur met niet passende zadels meer.kent en master is de leren variant ervan. Top!
Ereste schreef:@hoefijzer. Is het goed dat de hele boom verandert of net niet? Dat lijkt mij wel positief, of hangt dat ervan af?
Ereste schreef:@zippora. Je maakt de keuze er niet gemakkelijker op![]()
Ziet er interessant uit, maar ik vraag mij toch af of de flexibiliteit niet ten koste van de drukverdeling gaat.