Micklem erg wennen of is het toch niks.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Micklem erg wennen of is het toch niks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 23:37

Hoi ik heb nu sinds 1 week het micklem hoofdstel. Maar ik merk met rijden nog niet heel veel beters. Ik heb het idee dat hij het beter doet op een normaal hoofdstel met lage neusriem. Meerdere mensen die hun twijfels hebben?

mala26

Re: Micklem erg wennen of is het toch niks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:40

Ja ik. Heb er een week of 3 mee gereden en toen over geschakeld naar een gewoon hoofdstel met lage neusriem en daar liep ze veel fijner op. Dus de micklem gebruik ik voor aan de hand werken en verder niet.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:40

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 23:44

mala26 schreef:
Ja ik. Heb er een week of 3 mee gereden en toen over geschakeld naar een gewoon hoofdstel met lage neusriem en daar liep ze veel fijner op. Dus de micklem gebruik ik voor aan de hand werken en verder niet.

Inderdaad ik las zoveel goede verhalen op internet maar ik vind het bij de mijne erg tegenvallen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 00:06

Elk paard heeft voorkeuren, het kan best zijn dat jouw paard een micklem niet fijn vindt. Jij loopt ook nie op elke schoen even fijn ;)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 00:44

Nee inderdaad. Maar ik vroeg mij af of er hier meer mensen zijn die het niet fijn vinden ☺

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 00:51

Hoor meer mensen dat ze gwen verschil merken met normaal hoofdstel, zoals hierboven gezegd vindt niet elk paard t even prettig, net zoals mensen niet allemaal hetzelfde model kleding lekker vinden zitten :9

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 01:23

TS Ik vind wel dat het leer met de tijd enorm veel soepeler wordt, mocht het daaraan liggen. Duurt echt wel even. Ik dacht ik meld het even.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 02:49

Zuchini schreef:
TS Ik vind wel dat het leer met de tijd enorm veel soepeler wordt, mocht het daaraan liggen. Duurt echt wel even. Ik dacht ik meld het even.

Ja klopt. Maar dit hoofdstuk was al behoorlijk soepel dat scheelt haha

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:09

Ik had een ruintje die er de eerste 2 weken geweldig op liep, er daarna aan 'gewend' geraakt was en toen zijn oude trukjes weer bovenhaalde. Leder was bij mij ook helaas als karton dus ik heb hem snel weer verkocht. Daarentegen heb ik paarden gezien die er echt ongelooflijk goed op lopen.

Scheelt echt van paard tot paard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:36

Ook ik heb in het verleden een Micklem gekocht om te proberen. Ik merkte, tussen mijn gewone hoofdstel en die van Rambo, echt geen verschil. Ik vond het, het geld niet waard. Daarbij vond ik de bit klipjes ook niet bijster handig.
Dus hier rap weer terug naar ons oude vertrouwde hoofdstel :-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:54

Ik snap ook niet waarom het hoofdstel zo populair is, het leer is ook nog eens waardeloos.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:00

Ik heb sinds anderhalve maand ook een micklem, maar ben er ook nog niet helemaal tevreden over. Mijn merrie is er ook niet tevreden mee. Ze is erg nukkig wanneer ik het hoofdstel op doe en steekt tijdens het rijden constant haar tong uit. Ook als ik mijn teugels gewoon los heb hangen.

Het leer zelf voelt vrij zacht en soepel (ik heb de competition deluxe), maar de pasvorm lijkt hier ook niet helemaal te passen. Er blijft altijd een groot gat tussen haar neus en de neusriem over. Ik dacht tijdens het passen dat dit met gebruik en invetten wel weg zou gaan, maar ondanks dat het in je handen inmiddels mega soepel voelt blijft de neusriem wijd staan.
Afbeelding

Ik houd het hoofdstel overigens nog wel. Niet voor mijn merrie, maar voor als ik volgend jaar mijn hengstje ga beleren. Ik kan wel merken dat het it echt mega stil ligt, dus wil hem er tegen die tijd graag mee gaan longeren en misschien ook rijden.
Laatst bijgewerkt door iEmmaaa op 21-04-18 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:01

Hier geen klachten. Probeer eens het kopstuk om te draaien. Gaf mijn bitfitter als optie. Dat werkt voor sommige paarden vele male beter.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:03

Hier wel heel veel verschil gemerkt, maar idd ook bij anderen gezien dat het alleen een hoop geld verspilling is. Heel wisselend dus, wel jammer dat het voor jullie niet werkt!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:29

Hier ook ,mijn ponny heeft een hekel aan de sluiting op de kaak (en die is erg breed,dat zit niet fijn).
Haar zoon past het beter,maar die heeft een smal hoofdje.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:34

Onze pony loopt er juist wel veel beter op, vooral een veel rustigere aanleuning. Als ik voor mijn jongste dochter het normale hoofdstel in doe (zij rijd na genoeg contactloos) gaat hij al heel gauw weer schudden met zijn hoofd, dit deed hij bij mijn oudste ook altijd. Zij wilde de micklem graag, past in haar straatje, maar ik was niet zo'n voorstander (ook vanwege de prijs) maar nu ik haar ermee zie rijden, vind ik het wel degelijk een verbetering.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 08:34

Saaams schreef:
Hier geen klachten. Probeer eens het kopstuk om te draaien. Gaf mijn bitfitter als optie. Dat werkt voor sommige paarden vele male beter.

Oohh bedankt voor de tip ☺☺

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 08:36

Ik merk overigens wel met hoofdstel ij doen dat hij minder verzet. Waarschijnlijk door het kopstuk. Mijn andere hoofdstel heeft een rechte/ronde kopstuk zonder anatamoische vorm en daar reageerde hij met om doen soms best geïrriteerd op vooral als ik zijn manen erdoor heen wil doen. Bij de micklem is dat een stuk minder

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:12

Sommige mensen die dat ding nieuw hebben, hebben hem ook verkeerd afgesteld. Dat scheelt ook nog wel eens ;)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:20

Mijn merrie loopt er 2 weken op en dan stopt ze ermee. Loopt veel beter op een lage neusriem

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:20

We hadden een Micklem competition, maar hebben het na ruim driekwart jaar toch maar verkocht...paard liep er niet goed op.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:23

Ik heb er een half jaar eentje gehad. Met rijden niet veel verschil gemerkt, maar na dat half jaar kwam de osteopaat weer eens langs en ze vroeg me of ik een ander hoofdstel gebruikte oid omdat mijn paard erg gevoelig was achter de oren terwijl ze dat anders nooit was.... ik ging daardoor weer terug naar een Engels hoofdstel, aangezien ik met rijden verder weinig verschil had.
Ik heb een heerlijk zacht hoofdstel gekocht van Schockemohle en m’n Micklem verkocht.
Mijn paard is nu weer veel makkelijker met hoofdstel aan doen.... dat was geleidelijk aan toch een “dingetje” aan het worden zonder dat ik daar dan gelijk erg in had.

Blij met m’n overstap “terug”!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:29

Ik heb hem ook weer snel verkocht. Was er niet tevreden over.
Hij liep er heel even fijn op maar daarna niet meer.

Ik vond het achteraf zonde van mijn geld.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 09:36

Mando schreef:
Ik heb hem ook weer snel verkocht. Was er niet tevreden over.
Hij liep er heel even fijn op maar daarna niet meer.

Ik vond het achteraf zonde van mijn geld.

Ja dat vind ik ook. Ik kijk het nog 1 weekje aan.