Ik ben op zoek naar een geschikt bit voor de eventing wat mijn paard niet vast pakt. Tijdens de dressuur is hij zeer fijn te rijden op een ongebroken happy mouth watertrens maar vanaf de moment dat ik naar een hindernis rij ben ik hem volledig kwijt. Hij trekt echt naar de sprong toe en wil dan niet meer draaien. Ik heb al van alles geprobeerd maar nog niet de ideale combinatie gevonden. Uiteraard is mijn paard gecontroleerd door tandarts, osteopaat en dierenarts en nemen we wekelijks dressuur en springles.
Volgende bitten heb ik al geprobeerd.
- Happy mouth ophaaltrens ongebroken gereden met dubbele teugels: iets minder loperig maar nog steeds geen stuur

- Beris Butterfly flip bit met kinriem: had hij dan weer bang van, was zeer terughoudend en durfde niet meer vooruit. Wel makkelijk te sturen maar het is niet de bedoeling dat mijn paard bang krijgt. Zou dit bit eventueel nog eens kunnen proberen zonder kinriem

- Dubbel gebroken watertrens met speciaal monstuk: mondstuk zoals op de foto maar dan watertrens. Nog sterker en lastiger dan met mijn simpel happy mouth watertrensje.

Ik heb liefst een bit waarbij ik met 1 teugel kan rijden omdat dit makkelijker is in de cross