Nog (flexi-)vegan paardenhouders hier? Ik vond geen topic over vegan tuig dus bij deze! Ik lees hier graag welk tuig jullie gebruiken, en wat jullie ervaringen ermee zijn? Een fotootje erbij is natuurlijk ook leuk

Momenteel doe ik het met het Busse Nylon Pro kaptoom en FRA touwteugels. Ben er tevreden van, maar zou graag iets gelijkaardig vinden zonder al die ringetjes op de neusriem wat je bij een kaptoom natuurlijk wel hebt. Als het niet te vinden is ga ik er ook niet treurig om zijn, maar het zou gewoon leuk zijn

BBP die ik heb is de Barefoot Physio Pad. Deze is helaas niet vegan, ik ging er bij het bestellen een beetje van uit dat het synthetische wol was en deed pas nadien navraag, bleek het echte wol (maar er moest dan toch al geen dier voor dood, oef, hopelijk is de bron van hun wol een beetje diervriendelijk dan).
Een zadel heb ik nog niet. Paard wordt momenteel nog beleerd en ik zit max 10minuten bovenop hem (en dat komt nog niet zo vaak voor). Dus daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Dit zijn we:

Modopmerking op pagina 3:
Apple schreef:Moderatoropmerking:Graag het verzoek of de discussie mbt 'wat is vegan en wat niet' in het discussietopic te houden [NM] Vegan tuig - discussietopic zodat in dit topic gewoon over harnachement gepraat kan worden.