wedstrijd set met rood

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

n_i_c_a_evey

wedstrijd set met rood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 18:02

hoi oi,
ik heb een nieuwe wedstrijdset in gedachten, broeg me af of de jury het waardeert. graag jullie mening.

wat ik in gedachten had:
(ruiter), alles wit met een rood rijjasje en rode plstronspeld, en gwn een zwarte normale cap (ik draag liever geen andere) witte handschoenen (met evt rode details)
(paard), wit zadeldek (evt rode details), rode bandages (doe ik alleen tijdens de wedstrijd om), wit oornetje (evt met rode details)

Ik ben waarsschijnlijk iets vergeten, dat komt er later nog wel bij.

CestLaVie_97

Re: wedstrijd set met rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:06

Die rode bandages zou ik achterwege laten, die zijn tijdens je dressuurproef namelijk niet toegestaan

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 18:07

CestLaVie_97 schreef:
Die rode bandages zou ik achterwege laten, die zijn tijdens je dressuurproef namelijk niet toegestaan

goed dat je het zegt!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:10

klinkt goed !
zou idd als je een rood jasje doet de rest met rode accenten houden.
en bandages zijn idd niet toegestaan in de ring

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:03

Laarzen? Leuke sporenbandjes en haarnetje..? Nu ben ik ook benieuwd naar alles :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:50

Ik denk dat het er vooral omgaat dat het er verzorgd uitziet. Tegenwoordig zijn alle kleuren toegestaan, maar bijv. een ongevlochten paard, ruiter jasje met panterprint en veertjes aan het dekje, zou bij mij een nul krijgen op verzorging.

Als jij met een schoon gevlochten paard verschijnt en zelf een netjes geheel qua uitrusting hebt wat matcht bij je paard, lijkt me geen probleem. Maar het zal per jury verschillen. Er zijn ook jury's die lager punten omdat ze geen koudbloeden in de dressuurring willen zien :+

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 22:49

Sanne_92 schreef:
Laarzen? Leuke sporenbandjes en haarnetje..? Nu ben ik ook benieuwd naar alles :)

hahaha!
zwarte laarzen, met heel mis een laarzenclip met rode diamantjes. sporenbandje+lak rood. ik hoef geen oornetje want heb kort haar! rode linten door staart en manen! en dan een bordeauxrood hoofdstel (had ik al) wat mis ik nog?

MerleSimoneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:51

Linten in manen/staart is ook niet toegestaan volgens mij, sla er de regelementen eens op na ;) Oornetje in de dressuur weet ik niet.

Ik zou t niet te bont maken. Wat je in je OP beschreef klinkt wel erg leuk! Welke kleur heeft je pony?

Ellse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:57

Leuk een wedstrijd set met rood! maar zoals hier boven al genoemd is zou ik het niet te bont maken. Een rood hoofdstel is misschien al wat teveel naar mijn idee. Maar dat is natuurlijk een mening :o
Verder inderdaad het reglement controleren wat er wel en niet toegestaan is.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 23:00

MerleSimone schreef:
Linten in manen/staart is ook niet toegestaan volgens mij, sla er de regelementen eens op na ;) Oornetje in de dressuur weet ik niet.

Ik zou t niet te bont maken. Wat je in je OP beschreef klinkt wel erg leuk! Welke kleur heeft je pony?

bruin-bont!
ik moet toch eens die regels gaan nalezen, want dit verklaart wel een 5 op mn laatste score...

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 23:00

antje_vip schreef:
Ik denk dat het er vooral omgaat dat het er verzorgd uitziet. Tegenwoordig zijn alle kleuren toegestaan, maar bijv. een ongevlochten paard, ruiter jasje met panterprint en veertjes aan het dekje, zou bij mij een nul krijgen op verzorging.

Als jij met een schoon gevlochten paard verschijnt en zelf een netjes geheel qua uitrusting hebt wat matcht bij je paard, lijkt me geen probleem. Maar het zal per jury verschillen. Er zijn ook jury's die lager punten omdat ze geen koudbloeden in de dressuurring willen zien :+

verzorgt... daar zou ik aan moeten werken! :D

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:02

Ik zou er dan eerder voor kiezen om een eigen samengestelde frontriem aan het hoofdstel te doen met rood. In ieder geval niet een rood hoofdstel. Dat wordt echt te heftig. Dat vind ik persoonlijk ook niet netjes meer lijken.

En ik lees net dat je pony bruin-bont is. Dus dat is ook al 'veel' zeg maar. Dus geen rood hoofdstel. Mooi het rode in de kleine details gebruiken.
Laatst bijgewerkt door PrizTwir op 12-05-17 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 23:03

PrizTwir schreef:
Ik zou er dan eerder voor kiezen om een eigen samengestelde frontriem aan het hoofdstel te doen met rood. In ieder geval niet een rood hoofdstel. Dat wordt echt te heftig. Dat vind ik persoonlijk ook niet netjes meer lijken.

is eigelijk beetje bordeau rood/bruin. veel mensen vinden het bruin, maar gekocht als bordeaux rood. kam dat wel?

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:04

Klinkt super mooi! Ik ben ook in het rood met mijn bonte merrie!!

Ben benieuwd naar een foto als je die hebt :D

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:04

Nena_Kling schreef:
PrizTwir schreef:

is eigelijk beetje bordeau rood/bruin. veel mensen vinden het bruin, maar gekocht als bordeaux rood. kam dat wel?

Heb je misschien een foto? Dan kunnen we het zien. :j

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:08

Een foto zou inderdaad helpen, zo is het een beetje lastig om het totaalplaatje voor je te zien

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 01:02

Heeft je pony toevallig witte vlekken rond het hoofd of veel wit in de buurt van de oren? Ik vraag dit omdat er natuurlijk ook bonte pony's zijn die juist de donkere vlekken bij de oren hebben. In dat geval kan een wit oornetje heel hevig zijn en veel aandacht trekken en dan ga je beter voor een donker oornetje. Als ze toch meer wit in de buurt van de oren heeft dan is wit de beste optie voor je oornetje. Wel even de reglementen checken.

Verder klinkt het mooi. Wel geen bandages en linten in de manen in de dressuurring, dan kom je bij sommigen al sneller als carnavalsruiter over. Als je zadel zwart is, doe het hoofdstel dan in dezelfde kleur. Felrood, zwart, wit, bordeau en bruin (van je pony) wordt nogal veel. Het mooiste is als je twee of drie kleuren kiest voor alles behalve de kleur van je paard, dus bij jou zou dat zwart, rood en wit zijn en dat staat zeker mooi.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 14:39

Afbeelding

het hoofdstel met de pony!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:55

Probeer het een beetje rustig te houden. Niet teveel. Een bonte pony is al heel druk qua tekening, en als je dan ook net wat teveel accenten hebt kan dat een heel rommelige uitstraling geven.
Echt rode sporenbandjes bijvoorbeeld zou ik niet doen, maar zelf heb ik zwarte bandjes met rode stiksels. Dat zijn van die kleine dingen die net het verschil kunnen maken.
Ik denk als je een rood jasje hebt, en de rest heel subtiel houd, zoals een rood steentje in je plastron, en verder niet teveel gekkigheid dat het best mooi kan zijn.

Zelf rijd ik ook veel in het rood, heb er alleen maar positief commentaar op gehad.

Dit was bij het losrijden, in de proef heb ik een zwart jasje.
Afbeelding

O,, en een wit oornetje? liever niet. dat geeft ook gauw een heel onrustig beeld :n

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:16

Dit hoofdstel vind ik wel mooi! Ik dacht dat het knal rood zou zijn. En hij staat ook mooi bij de pony.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:08

Afbeelding

Ik rij in het blauw/rood misschien kan je daar wat mee?
Rode details op jasje heb ik zelf er op gemaakt, splitten achter hebben ook aan de binnenzijde en rode bies.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:20

Gave pony heb je!
Onthoudt dat het een wedstrijd is en geen carnavalsshow. Ik zou 1 ding pakken dat eruit springt (jasje of dekje) en verder echt details, dus inderdaad een bood biesje of een rood knoopje...

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:30

Ik heb hetzelfde dekje als hierboven :D

Maar even ontopic, TS, ik zou het subtiel houden. Niet té maken. Oornetje weg laten denk ik en gewoon bij de rode jas en wit dekje met eventueel rode stiksels blijven. De rest zou ik niet doen of heel subtiel houden. En alles wat rood is moet natuurlijk wel matchen wb kleur.
Het idee is dat je er verzorgd uitziet als combinatie, maar je wilt de focus op jou en je paard houden en niet op alle accesoires.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:35

LadyMadonna schreef:
Gave pony heb je!
Onthoudt dat het een wedstrijd is en geen carnavalsshow. Ik zou 1 ding pakken dat eruit springt (jasje of dekje) en verder echt details, dus inderdaad een bood biesje of een rood knoopje...

Thanks (het is een paard haha)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:40

Ik bedoelde de bonte, maar die van jou ik ook knap hoor _O-