Welke barebackpad ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTamaarJamai

Welke barebackpad ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 20:30

Hoi Bokkers,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een fijne barebackpad. Ik weet dat er een topic over is maar hier krijg ik geen antwoord op mijn vraag ook heb ik verschillende leveranciers benaderd maar ik twijfel nog steeds. Vandaar dat ik hoop wat ervaringen te lezen.

Ik heb een tijdje op een voest deluxe gereden echter vind ik deze veelste breed zitten bij mijn benen deze kan ik dan niet meer mooi aansluiten. Verder heb ik maat 46 dus geen te kleine/korte pad , het is voor op mijn brede haflinger met iets verzonken rug. Het gaat om 2 stapritjes per week van ongeveer 45 minuten.

Pads die ik zelf mooi vind de Christ butterfly hier is weinig info over te vinden. Christ basic , ghost bbp ziet er ook comfortabel uit alleen twijfel over scheerwol en weer iets "teveel" zadel.

Ik hoop wat reacties te ontvangen , bedankt alvast :-)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:35

Op de christ zit je net zo breed als op die van Emiel. Eigenlijk op bijna alle bbp's denk ik. Behalve misschien als er smalle inlages onderzitten ?

Othilly

Re: Welke barebackpad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:44

Barefoot fellsattel.
Lijkt me heel fijn..

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:01

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:06

Je zou een onderlegger onder de backbackpad kunnen doen waarin je de inlages aanpast zodat je een meer A zit krijgt ipv een O zit. Heb het zelf nooit gedaan maar toen ik een boomloos zadel gebruikte wel veel over gelezen.

Maar ik kwam ook deze pad tegen die heel prettig schijnt te zitten en volgens de omschrijving al een aanpassing heeft: http://www.zoutewellebarebackpad.nl/pag ... pport.html

Zyffah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:07

Zoutewelle barebackpads hebben een iets smaller bovendeel volgens mij, misschien is dat wat?

Marit1995Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:14

Hier de Christ Premium Plus, tweedehands overgenomen en héél erg blij mee *\o/*

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:17

Hoi, ben zelf ook actief aan het zoeken naar een fijne bbpad.Heb je al aan de Barefoot Ride On Physio gedacht? Daar zit een halfpad met inlages onder, waardoor je vanzelf de A vorm krijgt, wat RianneH ook benoemde.
Heb hem gisteren in het echt gezien en zag er werkelijk goed uit. Geschikt voor vele types paarden en zowel de ruiter met uitstekende zitbeenknobbels als de wat zwaardere ruiter.

GGFJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:26

Hallo,
Ik heb vorig jaar het Filzsattel gekocht (ook al getipt door Daphneeeej). Daarmee zit ik op mijn ronde paard wel in een mooie houding met lange benen en sluiten mijn benen gewoon aan. Pad biedt ook ruggegraat vrijheid, en stabiliteit door het gebruik van vilt. Ik was ook al heel lang op zoek naar een bbp. Veel verschillende pads getest maar er was altijd wel iets wat met niet beviel (materiaal, singel ophanging, ruggegraatvrijheid, lengte pad en ga maar door). Nu heb ik een Filzsattel en daar ben ik super tevreden mee.

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 11:24

Heb even de site bekeken ziet er inderdaad best goed uit :-) . Alleen hoe zit het met de lengte van dat filzsattel ? Kun je dat zelf bepalen ? En wat is de leverterijd ?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:57

xTamaarJamai schreef:
Heb even de site bekeken ziet er inderdaad best goed uit :-) . Alleen hoe zit het met de lengte van dat filzsattel ? Kun je dat zelf bepalen ? En wat is de leverterijd ?

Als ik het goed las op de site zijn aanpassingen in overleg altijd mogelijk. Ook de lengte dacht ik dan. Gewoon contact opnemen.

GGFJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:06

xTamaarJamai schreef:

Voor de actuele levertijd moet je denk ik even een mailtje sturen, dat lijkt me afhankelijk van het aantal aanvragen. Als ze de bbp die je graag wilt hebben toevallig al gemaakt hebben, dan zal het natuurlijk snel zijn, als die nog gemaakt moet worden zal het wat langer duren. Standaard lengte staat bij ieder model vermeldt als ik het goed heb, maar ze kunnen de pad ook langer maken als je dat graag wilt. In mijn geval was dat niet nodig, paardje heeft een korte rug. Ik had ook eerst een testpad aangevraagd omdat ik het natuurlijk eerst wilde zien en voelen, die beviel me zo goed dat ik uiteindelijk die pad gewoon gehouden heb (was toevallig in de kleur anthraciet en dat wilde ik graag).

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:30

GGFJ: Is het vilt een beetje stroef om op te zitten? Heb je toevallig vergelijkings ervaring met een suede pad?

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 20:23

Niemand ervaring met de butterfly ?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:31

Ik heb de FRA Macon Extra
Vind ik zelf een erg fijn ding. Met wrongen en inlages :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:51

xTamaarJamai schreef:
Niemand ervaring met de butterfly ?

Ik weet dat Pmarena hier op bokt er ervaring mee heeft, met de Christ butterfly.

Ik heb een testzadel van het Filzsattel besteld om ook zelf uit te proberen. ik rijdt tegenwoordig toch eigenlijk liever op een barebackpad ipv op mijn zadels. Maar merkte dat de pad die ik nu heb niet dik genoeg is voor mijn paard die flink wat schoft heeft. Ookal zit de pad lekker voor mij.

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 09:55

Ik ben benieuwd ! Ik vind het alleen vervelend dat het uit Duitsland komt... mijn duits is niet al te best en dan moet ik dingen op de gok gaan bestellen haha. Zal mijn vader is lief aankijken :-)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:59

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:03

xTamaarJamai schreef:
Ik ben benieuwd ! Ik vind het alleen vervelend dat het uit Duitsland komt... mijn duits is niet al te best en dan moet ik dingen op de gok gaan bestellen haha. Zal mijn vader is lief aankijken :-)

Engels is ook een optie hoor! Ze communiceren goed in het engels ;) en het testen is maar 30.- voor een week!!
Ook merkte ik al dat ze heel open en meewerkend zijn. Mijn paard heeft een hele moeilijke vorm rug. Ze gaf aan dat een filzsattel op maat al kan voor 30.- euro extra.

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:03

Ik denk al 100 keer haha... ik zoek iets wat eigenlijk niet bestaat denk ik. Dus moet toch een keus gaan maken van wat er op de markt is :-)

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:04

Oh kijk engels... top. Ga ze toch is een mailtje sturen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:08

xTamaarJamai schreef:
Ik denk al 100 keer haha... ik zoek iets wat eigenlijk niet bestaat denk ik. Dus moet toch een keus gaan maken van wat er op de markt is :-)

Ik heb het zelfde hoor! Mijn ideale barebackpad bestaat nog niet -O- Wat zijn jou specifieke voorkeuren?
Ik heb wel heeel veel (standaard) pads ook al uitgebprobeerd

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:21

Ik wil niet te breed zitten rond mijn knieen , pad moet niet te kort zijn ivm mijn dikke kont, Geen sympanova onderkant , goede pasvorm ivm iets verzonken rug en dikke buik (vierkant model gaat een soort opkrullen) , schoft vrijheid dit vond ik bij de voest pad echt een drama , en het liefst een niet al te dikke pad daar mijn paard comfi genoeg zit van zichzelf puur wat lichte bescherming voor zijn rug. En dit alles dus moeilijk te vinden haha.

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:25

Ik heb ook wel is zitten denken om singelstoten op een luxe sjabrak te zetten denk aan mattes , grandeur etc. En dat als bbp te gebruiken :-)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:29

xTamaarJamai schreef:
Ik heb ook wel is zitten denken om singelstoten op een luxe sjabrak te zetten denk aan mattes , grandeur etc. En dat als bbp te gebruiken :-)

Mattes heeft ook barebackpads/lamsvacht zadels. Ik denk dat als ik het zo lees de Grandeur tomentum endurance goed bij jullie zou kunnen passen ook!