Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femia schreef:Ik had hetzelfde probleem. Kijk eens bij zadelmakerij Westeind. Daar ben ik prima geslaagd. Ik kreeg zelfs een aantal dekjes toegestuurd zodat ik kon passen en kiezen. Eén dekje was helemaal wat ik zocht. Die heb ik netjes betaald en de andere teruggestuurd.
Stuur Lenie je vraag en zij kan je vast verder helpen.
irisje2 schreef:Ik heb op dit moment geen Tekna meer, wel even gehad. Mijn pony is best compact van zichzelf fell van 1,38. Alle full dresuurdekjes zijn te groot, helaas weinig in cob te vinden.
Ik was terecht gekomen bij de Le Mieux dekjes in maat S/M en deze passen op haar perfect.
Misschien een nadeel is dat ze wat duurder zijn en weinig winkels hem in S/M zijn, dus bestel ze zelf op de officiele site van hun.
Jaime_ schreef:En het dekje aan de voorkant wat verder naar voren trekken ?
ZoeyDercks schreef:[ [url=m/YDqYT7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een LeMieux Suede Square maat L (er is dus ook nog S of M)
Mijn zadel is 17 inch.
Je ziet dat ze best lang zijn, dus denk dat dit in S/M ook zo is.
san4nie schreef:Ik heb een br dekje, maar vind deze zelf wat kort op de rug onder mijn 17,5 inch zadel. Misschien heb je daar wat aan? Eventueel zou ik hem wel even voor je op willen meten.
petitparis schreef:Net even mijn dressuurdekjes van BR en scapa opgemeten, want deze lijken mij altijd "krap" op de rug (nochtans maar een 17inch zadel) en te lang aan het zweetblad (korte benen). en dit zijn mijn bevindingen: 55cm ruglengte en 52cm aan de zweetbladen.
Persevero schreef:Dekje met een biesje? Deze ff loshalen, stuk eraf knippen en weer vast zetten? Eventueel bij een Naai atelier ofzo. Denk dat ze dat voor nog geen 5 euro doen. Is super simpel.