Het leed dat een passend dekje zoeken heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Het leed dat een passend dekje zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 16:56

Help ik heb zo een struggels met dekjes ik word er moedeloos van.. ik heb een IJslander en net zoals vele heeft hij een korte rug. Waarbij probleem 1 dus vaak te voorschijn komt namelijk de lengtemaat mag max 57 cm zijn anders komt het echt op zijn kont terecht gaat schuren etc en ziet er niet uit.
We hebben een kort 17,5 zadel een Tekna die zelfs nog prima op een 50 cm ruglengte dekje zou passen maar... daar is probleem twee ik dacht namelijk ohh dan koop ik gewoon cob dressuur dekjes maar daarbij zijn dus de zweetbladen maar 46 cm ( van het dekje) en voor mijn zadel moet ik echt minimaal 52 hebben.

Dan zul je denken mischien een zadelvormig dekje... not de zweetbladen van mijn zadel lopen een beetje uit van onderen en met zadelvormig is dat dus enorm lelijk omdat het dekje onder het zadel verdwijnt.. wie ohh wie heeft er eventueel een tip of idee voor een merk met dekjes dat mischien wat kleiner valt ? Ik weet dat je dekjes op maat kan laten maken maar die vind ik vaak helaas niet zo mooi als een dekje in de winkel en ik kan dan ook gewoon echt niet kiezen welke kleuren etc.

Wie oh wie heeft er nog meer een Tekna dressuur zadel en en korte kleine pony en wat hebben jullie voor dekjes er onder ?

irisje2

Re: Het leed dat een passend dekje zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:17

Ik heb op dit moment geen Tekna meer, wel even gehad. Mijn pony is best compact van zichzelf fell van 1,38. Alle full dresuurdekjes zijn te groot, helaas weinig in cob te vinden.

Ik was terecht gekomen bij de Le Mieux dekjes in maat S/M en deze passen op haar perfect.

Misschien een nadeel is dat ze wat duurder zijn en weinig winkels hem in S/M zijn, dus bestel ze zelf op de officiele site van hun.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:25

Ik had hetzelfde probleem. Kijk eens bij zadelmakerij Westeind. Daar ben ik prima geslaagd. Ik kreeg zelfs een aantal dekjes toegestuurd zodat ik kon passen en kiezen. Eén dekje was helemaal wat ik zocht. Die heb ik netjes betaald en de andere teruggestuurd.
Stuur Lenie je vraag en zij kan je vast verder helpen.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:27

Mijn baas verkoopt de LeMieux dekjes waar jij over spreekt. Ik zou aan haar kunnen vragen of ze een S of M kan bestellen voor je! PB me gerust als je dat zou willen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:59

Femia schreef:
Ik had hetzelfde probleem. Kijk eens bij zadelmakerij Westeind. Daar ben ik prima geslaagd. Ik kreeg zelfs een aantal dekjes toegestuurd zodat ik kon passen en kiezen. Eén dekje was helemaal wat ik zocht. Die heb ik netjes betaald en de andere teruggestuurd.
Stuur Lenie je vraag en zij kan je vast verder helpen.

Alleen wat ik dan wel weer wat jammer vind is dat het vaak maar een soort dekje is die zadelvormig is.. een kleurtje met een randje haha. Mischien dat ik ook gewoon picky ben hoor maar ze hebben idd een soort dekje dat zou passen .. op papier dan. Maar vind het dan ook wel een beetje saai om hetzelfde dekje in 3 kleuren te hebben dus sta open voor alle opties en hou die van westeinde in mijn achterhoofd

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 18:00

irisje2 schreef:
Ik heb op dit moment geen Tekna meer, wel even gehad. Mijn pony is best compact van zichzelf fell van 1,38. Alle full dresuurdekjes zijn te groot, helaas weinig in cob te vinden.

Ik was terecht gekomen bij de Le Mieux dekjes in maat S/M en deze passen op haar perfect.

Misschien een nadeel is dat ze wat duurder zijn en weinig winkels hem in S/M zijn, dus bestel ze zelf op de officiele site van hun.

Ohh ja ik heb een IJslander van 135 en nog redelijk smal gebouwd ook , ben wel blij dat ik niet de enigste ben met dit probleem. Als hij nou gewoon maatje cob zou passen dat zou met ruglengte 57 nog wel gaan maar daarbij is de zweetblad lengte maar 46 en mijn zadel is dan weer te lang bij zweetblad.. haha mischien toch maar een stuk van zweetblad af laten hakken ( geen idee of dat mogelijk is )

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:02

En het dekje aan de voorkant wat verder naar voren trekken ?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 18:27

Jaime_ schreef:
En het dekje aan de voorkant wat verder naar voren trekken ?

Dan verdwijnt zijn voorkant tot zijn borst hahahah geloof me dat is gen gezicht ik denk ook dat het komt omdat de tekna zadeltjes gewoon wat kleiner vallen dan een normaale 17,5 inch dus je hebt altijd enorm veel stof achter over.. wat bij die van mij dus op zijn bips gaat klapperen.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:47

Afbeelding

Dit is een LeMieux Suede Square maat L (er is dus ook nog S of M)
Mijn zadel is 17 inch.
Je ziet dat ze best lang zijn, dus denk dat dit in S/M ook zo is.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 21:28

ZoeyDercks schreef:
[ [url=m/YDqYT7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn zadel is 17 inch.

wow wat een prachtige kleur <3 ja ik ga kijken of ik een s/m kan vinden ,bedankt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:40

ZoeyDercks schreef:
[ [url=m/YDqYT7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn zadel is 17 inch.

Waar vind je die dan? Ik kan ze alleen in maat full vinden en ook alleen in saaie kleuren.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:52

Ik heb een br dekje, maar vind deze zelf wat kort op de rug onder mijn 17,5 inch zadel. Misschien heb je daar wat aan? Eventueel zou ik hem wel even voor je op willen meten.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 22:09

san4nie schreef:
Ik heb een br dekje, maar vind deze zelf wat kort op de rug onder mijn 17,5 inch zadel. Misschien heb je daar wat aan? Eventueel zou ik hem wel even voor je op willen meten.

Ohh opmeten mag altijd als je dat zou willen doen michienkomt mijn dekjes verslavingdan wel langzaam weer op gang.. ik heb er nu ook 4 van die zadelvorige maar die liggen gewoon niet mooi.. Ook wat vierkanten maar die zijn gewoon echt helaas te lang.

DricoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:18

Veelzijdigheid valt vaak kleiner als dressuur. Divoza heeft van hun eigen merk Pagony mooie dekjes die niet heel groot vallen, die ik bedoel heet Concours ||. Heb ik ook nog foto's van onder mijn ijslander maar zit nu niet op mijn laptop :p

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:21

Bij Grandeur kan je zo ongeveer voor ieder merk zadel een passend dekje krijgen of laten maken.
Wel duur, maar ook goede kwaliteit.

Heb ook hele mooie dekjes gezien die tussen zadelvormig en 4-kant onzitten, helemaal naar wens.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:28

Ook een probleem met dekje zoeken, maar ik zoek door mijn lange zweetbladen eentje van min 60 cm :')

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:29

Ik had op een pony van 1.40 + korte rug altijd gewoon full veelzijdigheidsdekjes liggen. Als je een beetje een recht model zoekt, zie je nauwelijks verschil :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:30

BR, pagony, LEmieux en Back on Track dekjes vallen klein.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 22:44

@ Drico helaas vind ik veelzeidigheid bij die van mij niet mooi hij is van voren enorm smal en daardoor vallen ze heel vreemd bij zijn schouders.

@ gerpieorp Mijn paard heeft niet alleen een korte rug helaas... het is in zijn geheel een mini propje met een hengsten nek van 135 hahah full komt echt over zijn flanken heen en op zijn bips. Ik had op aanraden van iemand een anky dekje geprobeerd omdat je die ook wat verder naar voren kan leggen... pony verdween er geheel onder en zadel paste er zowat twee keer op hahaha

Afbeelding

Voor het beeld dit is een dekje van de decatlon die ik van iemand over genomen heb voor mijn vorige zadel.. echt een heele raare maat komt kwa zweetblad niet mooi uit en vind hem van achteren wat lang.. ik heb geen idee welke maat dit is maar heeft een vreemde vorm.

Afbeelding

( niet een al te charmante foto hahaha)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:02

Net even mijn dressuurdekjes van BR en scapa opgemeten, want deze lijken mij altijd "krap" op de rug (nochtans maar een 17inch zadel) en te lang aan het zweetblad (korte benen). en dit zijn mijn bevindingen: 55cm ruglengte en 52cm aan de zweetbladen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:04

Eskadron PD passen op die van mij erg goed.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:05

Dekje met een biesje? Deze ff loshalen, stuk eraf knippen en weer vast zetten? Eventueel bij een Naai atelier ofzo. Denk dat ze dat voor nog geen 5 euro doen. Is super simpel.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 23:24

petitparis schreef:
Net even mijn dressuurdekjes van BR en scapa opgemeten, want deze lijken mij altijd "krap" op de rug (nochtans maar een 17inch zadel) en te lang aan het zweetblad (korte benen). en dit zijn mijn bevindingen: 55cm ruglengte en 52cm aan de zweetbladen.

Ohh dat klinkt op papier alsof die zouden kunnen welke van br zijn dit precies of vallen alle br dressuur dekjes die maat ?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 23:25

Persevero schreef:
Dekje met een biesje? Deze ff loshalen, stuk eraf knippen en weer vast zetten? Eventueel bij een Naai atelier ofzo. Denk dat ze dat voor nog geen 5 euro doen. Is super simpel.

Dit heeft een vriendin van mij gedaan met een van mijn dekjes maar was een hels karwei en helaas niet zo simpel als het klinkt je hebt te maken met de vulling etc.

DricoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:58

Oké, even mijn archief ingedoken om foto's te zoeken haha :+

Nummer 1:
Afbeelding

Dit is de Pagony Concours II zadeldek, maat full dressuur.

Nummer 2:
Afbeelding
*deze foto is beetje heel oud :P*

Afbeelding

Dit zijn twee foto's beide met een BR full veelzijdigheid, dus die ruimte aan de voorkant valt reuze mee!
Zoals je kunt zien dus ook op een IJslander, die van mij is ook zo ongeveer 1.36/37