Km / Kent & Master dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinvde

Km / Kent & Master dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 12:22

Hoi hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bruin dressuurzadel.
Nu heb ik een Kent & Masters zadel gevonden

Wat is jullie mening hierover?
- heeft het een diepe ( gedwongen ) zit ?
- hoe is de kwaliteit van het leer?
- is het een goed prijs/ kwaliteit verhouding
- als laatste, zit het zadel ook zacht en kan je er uren op rijden of krijg je na een uur al last ?

Ik hoor graag van jullie!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:28

Super fijne zadels met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding is het enige wat ik tot nu toe over de zadels gehoord heb.

Zelf heb ik hem niet, dus het rijcomfort durf ik niet te zeggen, maar de verhalen zijn heel goed.

Melvern

Re: Km / Kent & Master dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:32

Ik heb zelf de kent en masters s serie. Heerlijk zadel.
Gedwongen zit vind ik niet, het is wel een diepe zit maar ik heb wel een onafhankelijke zit.
Rij er vele uren mee en heb nooit last met dit zadel.
Mijn zadel is nu 3 jaar oud en ziet er nog perfect uit. Denk dat de prijs kwaliteit prima is.

Femkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:38

Ik heb 2 jaar een dressuur s-line zadel gehad van kent en masters. Prijs kwaliteit verhouding is prima. Het fijne is dat je hier en daar wat aan kan passen (wrongen en kopstuk) Het leer bleef mooi, nooit problemen mee gehad. De zitting vond ik niet hard maar als ik er 2 uur mee ging rijden had ik wel behoorlijk last van mijn bips. Maar dat heb ik in elk zadel. :P
Ik heb hem weggedaan omdat het zadel niet meer goed lag op mijn paard.

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:40

Ik heb zelf ook een kent & masters s serie met vaste kniewrongen.
Vind het een fijn zadel heeft niet een hele diepe zit.
Heb er gister voor het eerst een bosrit van 3 uur mee gemaakt en ik had geen last van mijn billen.
Ik heb het zadel nu bijna 8 maanden dus over de prijs kwaliteit kan ik nog niet heel veel zeggen maar tot nu toe ziet het zadel er nog als nieuw uit.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:58

Qua pasvorm en prijskwaliteitsverhouding is het prima, ik zelf kan er niet in zitten moet ik eerlijk bekennen..

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:02

Pasvorm en kwaliteit is prima voor de prijs, niet vergelijkbaar met stübben o.i.d. Na enkele jaren intensief gebruik is het zadel nog mooi, maar zijn er wel duidelijk gebruikssporen zichtbaar, wat ook komt doordat het leer heel zacht is maar daarvoor vrij kwetsbaar.

Ik heb een K&M s-serie dressuurzadel met de verstelbare wrongen. Dit zadel heeft geen gedwongen zit, maar wel een fijne ondersteuning.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 13:51

Hmm lastig haha!
Ben wel echt opzoek naar een zadel waar ik veel jaren plezier van heb, ik heb nu een HDR springzadel echt een super zadel nu al bijna 7 jaar en past altijd nog nooit opgevuld etc. Dus ben op zoek naar zoiets maar dan in een dressuur

Beetje off topic

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:00

Ik had al een kent en masters veelzijdigheidszadel en deze beviel zo goed dat ik ook na een dressuurzadel heb gezocht.

Mooi zadel lag goed op mn paard maar ik ging er heel raar op zitten en heb hem daarom weer verkocht

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:05

Hoe diep en gedwongen de zit is, is afhankelijk van het model dat je op het oog hebt.. Dus als je model erbij vermeld kunnen we je beter informeren.

Ik vind het zelf prettige zadels en de prijs-kwaliteit verhouding is in mijn ogen correct. Het is zeker een zadel waar je jaren plezier van kan hebben, niet enkel door de kwaliteit maar zeker ook door de aanpasbaarheid. Mocht je paard door training, blessure of wat dan ook verandering in bespiering zijn de K&M makkelijk aan te passen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:07

Marjoleinvde schreef:
Hmm lastig haha!
Ben wel echt opzoek naar een zadel waar ik veel jaren plezier van heb, ik heb nu een HDR springzadel echt een super zadel nu al bijna 7 jaar en past altijd nog nooit opgevuld etc. Dus ben op zoek naar zoiets maar dan in een dressuur

Beetje off topic

Laat je de kussens weleens controleren? Is het wolvulling? Want als er al 7 jaar niets aan de vulling is gedaan is de kans groot dat de schokdemping niet meer is wat je er van zou willen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:48

Kun je geen zadel proberen van iemand?
Laatst bijgewerkt door maj0 op 14-03-17 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:52

Hier ook een S line dressuurzadel. Ben er heel blij mee. Mooi leer en hij zit heel confortabel. Vind het ook een pluspunt dat het kopijzer kan worden gewisseld.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 16:53

@jaime_ laat ik bij aanschaf nieuw zadel ook controleren inderdaad, voor de zekerheid !

@maj0 nee niet echt, alleen een Kiefer en een fryso, al ben ik daar ook heel erg fan van maar deze zijn heel lastig te krijgen in mooi bruin of je moet echt de hoofdprijs ervoor betalen haha...
Kiefer bevalt me niet echt voorderest alleen maar springzadels

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 16:55

En hoe zie je of het een s-line is ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:03

Ik vraag me een beetje af TS, of je wel weet of het Kent & masters zadel past op je paard ???

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:06

Dat weet ik nu nog niet, maar het zadel is makkelijk aanpasbaar en er komt van te voren ook een zadel passer bij

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:06

Dit is het zadel, iemand een idee ?
Laatst bijgewerkt door Marjoleinvde op 14-03-17 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:07

Ik snap dat werkelijk niet hoor. Vindt je nou echt de kleur belangrijker dan dat het zadel past op je paard ?? Ik zou eerst eens gaan zoeken naar een goed passend zadel en dan kijken of dat zadel in het bruin te krijgen is, niet andersom ..... :o :o

edit: ik zie nu net dat je nog maar 16 bent, dus nog niet zoveel ervaring. Maar echt, zoek eerst een zadel dat past bij je paard ( en bij jou ) en dan pas kijk je naar de kleur !

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 18:53

Maris schreef:
Ik snap dat werkelijk niet hoor. Vindt je nou echt de kleur belangrijker dan dat het zadel past op je paard ?? Ik zou eerst eens gaan zoeken naar een goed passend zadel en dan kijken of dat zadel in het bruin te krijgen is, niet andersom ..... :o :o

edit: ik zie nu net dat je nog maar 16 bent, dus nog niet zoveel ervaring. Maar echt, zoek eerst een zadel dat past bij je paard ( en bij jou ) en dan pas kijk je naar de kleur !

Nee. Ik heb me er nu al langer in verdiept als vandaag, vraag hier alleen voor recensies over het merk KM. Zoals ik al zei laat ik direct een zadelpasser er naar kijken of het zadel goed ligt.
Mijn paard heeft geen moeilijke rug dus zie hier geen probleem in.
Leeftijd heeft niks met dit feit te maken, mensen van 40 jaar zouden precies het zelfde kunnen doen.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 18:54

Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:57

Even een kleine toevoeging aan dit topic om evt verwarring in te toekomst te voorkomen: Er bestaat ook een zadelmerk dat KM heet, dus niet K&M (Kent&Masters) ;)

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:30

Marjoleinvde schreef:
[ [url=m/Zo9zjQ.png]Afbeelding[/url] ]

Dit zadel is geen kent and masters.
Maar is zo te zien een merkloos zadel en is zeker niet aanpasbaar en vaak van erg beroerde kwaliteit wat je liever niet op de rug van je paard wilt hebben.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:38

Lijkt in de verste verte niet op een Kent en Masters, wat het dan wel is durf ik niet te zeggen..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:46

Dat is geen Kent en Masters idd. Dit is een Kent en Master, S Serie.

Afbeelding