Lichtbruine knhs toegestane neusriem gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Lichtbruine knhs toegestane neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 14:16

Ik heb dit prachtige hoofdstel gekocht. Er komt een bosal of hack bij, maar ook een blingbling studs westernbustrens met mondstuk wat toegestaan is op wedstrijden en nog een neusriem. Zodat mijn paard met echt wat unieks gaat rondlopen wat opvalt tussen de modeblingbling.

Maar waar vind ik een losse, al dan niet met sperriem betaalbare neusriem? Lichtbruin, kleur mag wel afwijken. Eventueel gewoon plat leer zodat ik er zelf nog bling studs op kan maken mag ook.

Het moet bij hierbij passen. Zwart ga ik nog kijken of het staat want dat heb ik wel. Maar ik denk dat bruin mooier is.
Afbeelding

Allegra

Re: Lichtbruine knhs toegestane neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:54

In welk discipline wil je starten?

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:57

ik hoop western ik vind dit geen gezicht op een dressuur wedstrijd :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 15:01

Allegra schreef:
In welk discipline wil je starten?

Gewoon dressuur. En dan mag het mits er een neusriem aanzit. Ook een spaans of portugees hoofdstel mag. En dus nooit een probleem geweest. Het hoofdstel heeft immers kopstuk, keelriem, frontriem en neusriem. Geen andere functie dan zonder blingbling. Uiteraard moet er een toegestaan bit aan, of bitloze toegestane neusriem.

En geen gezicht is mening. Ik vind al de kleuren rijjasjes niets en blijf bij blauw.
Laatst bijgewerkt door germie op 12-02-17 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:02

Das natuurlijk een kwestie van smaak, maar volgens mij mag het ook niet:

Artikel 118 – Harnachement 1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit.

Met name het 'Engels, of hierop lijkend' is wat ik bedoel. Ook met neusriem eraan is dit duidelijk een western hoofdstel.
Laatst bijgewerkt door Allegra op 12-02-17 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 15:03

Allegra schreef:
Das natuurlijk een kwestie van smaak, maar volgens mij mag het ook niet:

Artikel 118 – Harnachement 1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit.

Met neusriem is het een engels hoofdstel. Heb het al vaker gezien. Ik pas het dus aan. Bij de plaatjes wordt het dan die met gecombineerde neusriem. Western is zonder. Dat is de truuk. ;)
Ook portugees mag met de studs. Heb dat 10 jaar terug eens gevraagd.
Commentaar krijg je vast, maar het gaat erom wat jij mooi vindt en wat mag. Er komen normale teugels aan.
Het gaat me NIET om wat mag of mooi is in de ogen van een ander, maar ik zoek een betaalbare neusriem in die kleur. Daarom dus mijn vraag.

Dus niet meer offtopic graag. Ontopic is tips voor de neusriem. Rest niet nodig te melden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:09

welke maat heeft je paard? ik heb misschien nog wel een oude platte neusriem liggen.
is wel echt een ouderwetse van vroeger, maar als je hem zelf nog wil pimpen misschien wel prima

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:09

Ook de stijl moet passen bij het discipline, niet alleen de functionaliteit :) Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is goed bedoeld advies. Het zou vervelend zijn als je de ring uitgestuurd wordt omdat je hoofdstel tóch niet toegestaan is. Ik zou voor de zekerheid de KNHS even een mailtje sturen met een foto :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 15:16

Dit heb iknu en staat ook goed. Maarik denk dat lichtbruin mooier is. Geen gebruikt, ik ga voor nieuw.
Afbeelding

En dit is ECHT toegestaan. 600%

Het is nu een functioneel engels hoofdstel geworden. Kijk maar op de plaatjes in het teglement. Heeft nu gecombineerde neusriem. Er komen doorlopende teugels aan, dus geen splitreins. En dus is het een functioneel hoofdstel geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:30

Maar het is geen engels hoofdstel (of daarop lijkend). Net als dat dit theoretisch alles heeft (neusriem, keel riem, frontriem). Maar ook geen engels hoofdstel is en daarmee dus niet toegestaan.

Afbeelding

Dus ik denk toch dat het niet is toegestaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 15:34

Anoniem schreef:
Maar het is geen engels hoofdstel (of daarop lijkend). Net als dat dit theoretisch alles heeft (neusriem, keel riem, frontriem). Maar ook geen engels hoofdstel is en daarmee dus niet toegestaan.

[ [url=m/Nev3D0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ik denk toch dat het niet is toegestaan.

Jawel want ik maak hem engels. Nu graag ontopic. Ik weet wat ik wil en wat mag.

Ik zoek een neusriem in die kleur. Betaalbaar. Daar gaat mijn vraag over.
Heb via pb al een tip gehad over een tweedehandse. En dat zonder gezeur.
Bedankt daarvoor.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:52

dus geen interesse? want dan hoef ik ook niet te gaan zoeken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:35

germie schreef:
Met neusriem is het een engels hoofdstel. Heb het al vaker gezien. Ik pas het dus aan. Bij de plaatjes wordt het dan die met gecombineerde neusriem. Western is zonder. Dat is de truuk. ;)
Commentaar krijg je vast, maar het gaat erom wat jij mooi vindt en wat mag. Er komen normale teugels aan.
Het gaat me NIET om wat mag of mooi is in de ogen van een ander, maar ik zoek een betaalbare neusriem in die kleur. Daarom dus mijn vraag.

Dus niet meer offtopic graag. Ontopic is tips voor de neusriem. Rest niet nodig te melden.

Ondanks dat je het niet wilt horen... een hoofdstel met rozetten, brede versierde gespen en bakstukken is géén Engels (gelijkend) hoofdstel.
Bij de bixie zul je er misschien weinig over horen, maar bij de "gewone" wedstrijden staan ze het niet toe.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:43

Zelf denk ik dat je hier in de B nog wel mee weg komt :j . Hooguit een punt aftrek op algehele verzorging, wanneer een jurylid vindt dat je hoofdstel ongepast is. So be it

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:46

Brainless schreef:
    germie schreef:

Ondanks dat je het niet wilt horen... een hoofdstel met rozetten, brede versierde gespen en bakstukken is géén Engels (gelijkend) hoofdstel.
    Bij de bixie zul je er misschien weinig over horen, maar bij de "gewone" wedstrijden staan ze het niet toe.

Dat vind ik ook, net zo goed dat je geen dressuur wedstrijden mag rijden met een westernzadel, Engelse optoming is een begrip en dat is dus wat anders dan een western harnachement. En een Engelse optoming is volgens het knhs wel verplicht.
    Ik zou het dus gewoon aan het knhs vragen voordat het misschien uitloopt op een teleurstelling

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:42

"En dat zonder gezeur" ~~}>

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 18:54

ONTOPIC BLIJVEN SVP. Ik vraag om een neusriem, mijn hoofdstel wordt engels lijkend, DON't WORRY.

Dus verwijder alle offtopic reacties s.v.p.

Een halster hoofdstel lijkt niet op een engelse neusriem, als je dat hoofdstel als engelse uitvoering zou hebben (heb ik ooit gehad in het paars), dan zou je er mee mogen starten. Dan is het niet anders als kleuring onderlegd met extra brede neusriem en frontriem met veel blinbling. Je mag immers tegenwoordig met blingbling en kleurtjes starten.

Maar nu GEEN OFFTOPIC reacties meer. -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

dit is een snelle impressie van de opties: maar dan wil ik graag met een bruine neusriem. Het is nu een HOOFDSTEL MET GECOMBINEERDE NEUSRIEM GEWORDEN. Dus vanaf nu daar GEEN gezeik meer over. Dit is mijn plan, punt uit. En dat lukt, don't worry. Gaat supergaaf worden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:16

Haha, Germie, moet wel lachen om je idee!

Je hebt wel een lastige kleur uitgezocht, die is vaak slecht tweedehands te vinden, en nieuw nogal aan de prijs...
    Je zou dit hoofdstel kunnen kopen : http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=5

Post je wel een foto van het geheel? Ik ben echt heel benieuwd hoe het er in het totaalplaatje uitziet!

( En eerlijk is eerlijk, de bling-lak-glitter ellende die je nu ziet, dat is wel algeheel geaccepteerd, dit is net ff wat anders, maar als jij het mooi vindt? Doen! Doen de bling-lak-glitter-ruiters ook :Y) )

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:22

Lieve TS. Ik kan je niet aan een neusriem helpen. Ik ga je ook niet vertellen wat wel/niet mag van de KNHS.

Maar de manier waarop je goed bedoelde adviezen beantwoordt middels boze smileys en eisen over hoe en wat er gezegd mag worden. .. daarmee krijg je waarschijnlijk ook niet wat je wil.

Het gaat me geen drol aan hoor, en als je nu ook boos op mij bent omdat ik me er toch tegenaan bemoei, prima. Ik zal er niet van wakker liggen.
    Ook ik heb alleen een goed bedoeld advies :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 19:43

Ik lig er ook niet van wakker, maar bokt lijkt soms op betweters en ik zoek alleen een neusriem zodat ik mijn hoofdstel kan pimpen zodat het wel een normaal hoofdstel wordt. Ik ben superblij met mijn gave aankoop, iets wat je in Nederland verder niet hebt. Niet het blingbling wat iedereen toch al heeft, maar exclusiever. Gewoon speciaal, voor een speciaal paard. Er zit een betekening is het leer heeft men gezegd, iets dat het geluk moet brengen. Dus nog unieker.
    Ik heb vaker op 'het randje' gezeten van wat mag en niet mag (ik was 1 van de eersten die bitloos startte in het springen toen dat nog niet in de dressuur mocht en had daarom altijd het reglement in het paspoort zitten omdat er ook wel eens een jury geweest is die me de ring uit wilde sturen). Tijdens de talentenjacht van Laurens van Lieren heb ik het bit uitgedaan tijdens de rit en ook dat werd niet gewaardeerd, maar er was nergens aangegeven dat bitloos niet mocht. Dus ze konden me niets maken.
    Dit gaat een supergaaf engels hoofdstel worden, don't worry. Dus daar wil ik het niet over hebben.

Via pb wel gewoon tips gehad en ga daar eens kijken. Deze kleur bruin is lastig te vinden. Maar daarom juist extra mooi.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:56

Hou je er wel rekening mee dat de neusriem geen extra ijzer oid mag bevatten?

De kleur die je zoekt wordt vaak "london" genoemd oig.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:59

Misschien is verf in die kleur makkelijker te vinden zodat je een neusriem gewoon kan verven?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:05

ts je kan een lichte kopen en met olie na de kleur maken.

tevens heb ik aan meerdere jury leden dit laten in en word inderdaad niet toegestaan helemaal een bit met versiersels er op niet.

ben wel benieuwd hoe je de neusriem vast wilt gaan maken en naar je zadel dan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:12

Waarom vraag je niet gewoon of iemand een losse neusriem passend bij het hoofdstel weet. In plaats van de hele uitleg waarvan je kunt verwachten dat er meningen over komen, maar die je niet wilt horen. Ik heb nu ook mijn vraagtekens of je op deze manier een passende combinatie krijgt samen met je zadel en dressuuroutfit.

3 maal een losse neusriem bij eurohorse;

http://www.euro-horse.nl/nl/webstore/5/tack/156?page=2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:20

Ashleytjuhh schreef:
    tevens heb ik aan meerdere jury leden dit laten in en word inderdaad niet toegestaan helemaal een bit met versiersels er op niet.

En wat de onderbouwing van die juryleden dan?

TS heeft gelijk, het is een hoofdstel, en als er een neusriem aankomt, is het Engels lijkend.