countrymill en tweedehands zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

countrymill en tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 17:27

Hoi,

Ik heb over drie weken een afspraak staan bij countrymill voor het passen van een zadel. Ben al zo ontzettend lang aan het klungelen, en hoorde hier goeie verhalen over.

Kan alleen nergens vinden wat ze ongeveer hebben. Heb mevrouw aan de telefoon wel gevraagd maar die zei dat het erg wisselde en ze niet kon zeggen wat er over drie weken lag.

Heb ik een goeie kans te slagen voor een zadel onder de 600 Euro? Of hebben ze vooral dure merken? Ik hoop dat mn zoektocht na mijn bezoekje countrymill voorbij is..

Alvast bedankt :)

Badeendje

Re: countrymill en tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:35

Ze hebben er zó ontiegelijk veel! Ik ben erheen gegaan met een rondgeribt paard met korte rug (minder keuze) en budget van 1000 euro. Direct passend waren er al 6 zadels die ik kon proberen. Het is echt een hele fijne zaak met mensen die goed met je meedenken. Ga je voor een dressuur of springzadel?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 17:39

Goed om te horen! Mijn paard heeft niet de makkelijkste rug. Rond, kort en schoft. Na 13 zadels gepast te hebben maar een afspraak gemaakt.

Ik zoek een dressuur zadel en anders vzh :)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:41

Bij country mill ben je in goede handen! Veel kennis en keuze, komt vast goed ;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:41

Onder de 600 wordt heel lastig, tenzij je genoegen neemt met bijvoorbeeld een kunststof zadel. Ik ben er heen gegaan met een budget van 600 euro en heb uiteindelijk 695 voor enkel het zadel neer mogen leggen. Het zadel was ook al iets verouderd met wat beschadigingen. Maar het zit superlekker, paard loopt er super mee weg en van veraf zie je er niks van. Dat is voor mij toch belangrijker dan. Vind het ook een zeer prettig idee dat er echt iemand met verstand naar kijkt dus vind het helemaal prima zo.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 17:48

Kunststof vind ik in principe geen probleem. Thorowgood past hem alleen niet (verschillende types geprobeerd) en wintec geen idee. Wat ouder vind ik ook niet zo erg, als paard er maar lekker onder loopt.

Bedankt voor je reactie, dan neem ik in ieder geval wat meer mee. Had niet echt een idee welke prijsklasse zadels ze aanbieden.

Fijn om positieve ervaringen te horen, heb goeie keus gemaakt dus :D ik word geholpen Door Bert.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:50

Countrymill is een super winkel heel kundig ook.
600 euro is alleen niet heel ruim voor een zadel heb je aangeven dat dat je budget was.?
Zou als het lukt je budget iets op te hogen maakt de zoektocht wel iets makkelijker.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 17:55

Ja heb gezegd budget 600, ga liever iets lager zitten zodat ik nog iets ruimte heb :P Als we er met dat budget niet uit komen kan het nog omhoog.

Paard naar de kliniek geweest, foto's, echo, alles erop en eraan.. Dus ben niet heel rijk op het moment.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:07

Ik ga er over 3 weken ook heen, ben heel erg benieuwd! In principe ga ik voor een zadelcheck maar ik verwacht dat ik een nieuw zadel nodig heb :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 18:23

Oja heb idd mijn eigen zadel ook mee. Maar gok dat die niet past. Ze ruilen alleen in als je een nieuw zadel koopt begreep ik.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:26

Ze ruilen ook je zadel als je 2e hans koopt ;)

Bij de Countrymill ga je zeker slagen. Als je toch boven je budget uit komt doen ze niet moeilijk over een betalingsregeling.

Ze hebben zo'n enorm wisselend aanbod aan zadels, dus ze kan idd niet echt zeggen wat ze hebben liggen.

En anders zoeken ze door totdat ze wel wat voor je hebben.

No worries, de Countrymill is mijn go to winkel ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 18:33

Klinkt steeds beter Peelie :D bedankt voor de positieve reactie.
Mevrouw zei zelf ook dat het eigenlijk nooit voor komt dat iemand zonder zadel naar huis gaat, en ze anders altijd nog voor je kunnen zoeken.

Moet wel goedkomen zo te horen :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:36

Ga je toevallig de 18e? :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 18:39

Ghostattack schreef:
Ga je toevallig de 18e? :D

17e :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:42

Dan missen we elkaar net! Ik heb de 18e om 3 uur een afspraak :))

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:06

Mijn bijrijdster heeft in oktober voor onder de 600 euro een goed passend dressuur zadel gekocht bij de country mill. Haar zadel inruilen deden ze niet op 2de handse.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:24

Ik heb juist een mindere ervaring met hun. Mijn budget lag 100,- boven dat van jou en daarvoor hadden ze maar 2 zadels beschikbaar. Terwijl mijn paard geen bijzondere boommaat heeft en me van te voren was verzekerd dat er ruim keus zou zijn. In de winkel wordt je ook niet echt netjes te woord gestaan, dus ik kom er niet meer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 04:57

_yvonne schreef:
Mijn bijrijdster heeft in oktober voor onder de 600 euro een goed passend dressuur zadel gekocht bij de country mill. Haar zadel inruilen deden ze niet op 2de handse.

Misschien dat dat komt door het aankoopbedrag van het "nieuwe" zadel wat gekocht werd, of de staat van het zadel wat ingeruild werd.

Bij mij hebben ze gewoon mijn zadel terug ingenomen. Maar het zadel wat ik inleverde konden ze makkelijk boven de €1000,- verkopen en het zadel wat ik kocht was €1900,-.

Anoeska27 schreef:
Ik heb juist een mindere ervaring met hun. Mijn budget lag 100,- boven dat van jou en daarvoor hadden ze maar 2 zadels beschikbaar. Terwijl mijn paard geen bijzondere boommaat heeft en me van te voren was verzekerd dat er ruim keus zou zijn. In de winkel wordt je ook niet echt netjes te woord gestaan, dus ik kom er niet meer.

Laten we eerlijk wezen, €700,- voor een tweedehans zadel is niet veel. Er wordt bij de Countrymill geen rommel verkocht. En door het enorme verloop aan tweedehans zadels is er niet altijd iets passends, maar het kan zomaar zijn dat het een week later wel het geval is.

En tjah, ze hebben ook regelmatig stagaires in de winkel staan. Die zijn niet altijd even handig met de omgang van klanten, die moeten het ook leren.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 06:51

Wat geniaal! Hoe laat heb je een afspraak? Wij gaan ook de 17e met 3 paarden daarheen :) (13:00 uur afspraak)

Misschien kan je het zadel dat wij willen inruilen wel overnemen; een wintec Isabel werth (dressuur) :')

Grappig om dan zo'n topic tegen te komen :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 06:52

Ze ruilen geen 2ehands zadels in op 2e hands. Tenzij jij echt een enorm gewild zadel hebt. (Staat ook op de site) Je kan wel je zadel laten taxeren, zodat hun hem voor je verkopen.
Ik ben toevallig gister nog geweest. Het aanbod wisselt dagelijks maar als jij een voorkeur hebt voor 1 bepaald zadel/merk of maat kunnen ze die voor je vasthouden.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 14:33

Silly ik om 7u savonds!

Wat veel reacties trouwens, ze staan dus wel goed bekend :)

Ben benieuwd wat er ligt als ik kom, is echt afwachten dus. Ze zeiden trouwens dat als ik niks vond ze ook geen consult kosten berekenen, maar hoop dat het gewoon gaat lukken. Denk dat ik mijn budget maar opschroef naar Max 800, maar meer gaat hem voor mij echt niet worden. Eerst maar eens kijken of er wat ligt in lagere prijsklasse.

Ze zei inderdaad dat ze wel tweedehands zadels inruilen, maar enkel als je een (tweedehands) zadel boven de 1000 koopt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:38

Ja gister mijn tweede tribal gekocht.
Afbeelding

Bij wie heb jij je afspraak? Bert, Arno of Herman?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:39

Wij hebben met Bert én Herman dacht ik :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:41

Luxe probleem :=

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 14:59

Mooi, bruin is prachtig!

Ik heb bij herman. Maar ken nog geen van alle.