Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marith_Ov schreef:Ik heb voor mijn korte maar brede arabier een Kent & Masters zadel model Cob, 17,5". Dit past qua ruglengte net. De cob hebben ze in verschillende modellen (dressuur, spring en veelzijdigheid). Het voordeel is dat het kopijzer te vervangen is en je het zadel eventueel wat breder of wat smaller kan maken.
Qua ruiter durf ik niet te zeggen of deze zadels geschikt zijn voor de ruiters met lange benen. Ik ben zelf redelijk kort met niet al te lange benen, dus dat zal je uit moeten proberen mits het zadel past op je paard natuurlijk.
_Gummybear schreef:Marith_Ov schreef:Ik heb voor mijn korte maar brede arabier een Kent & Masters zadel model Cob, 17,5". Dit past qua ruglengte net. De cob hebben ze in verschillende modellen (dressuur, spring en veelzijdigheid). Het voordeel is dat het kopijzer te vervangen is en je het zadel eventueel wat breder of wat smaller kan maken.
Qua ruiter durf ik niet te zeggen of deze zadels geschikt zijn voor de ruiters met lange benen. Ik ben zelf redelijk kort met niet al te lange benen, dus dat zal je uit moeten proberen mits het zadel past op je paard natuurlijk.
Ik heb dat model gepast van de thorowgood versie (de zelfde maar dan kunststof) zadel lag op pony goed maar ik zat er teveel in de achterkant op aangezien mijn benen er niet lekker in zaten.
Nu heb ik een ander model kent en masters 17,5 inch , maar die gaat weer terug want die is echt te lang..
_Gummybear schreef:Ik heb dat model gepast van de thorowgood versie (de zelfde maar dan kunststof) zadel lag op pony goed maar ik zat er teveel in de achterkant op aangezien mijn benen er niet lekker in zaten.
Nu heb ik een ander model kent en masters 17,5 inch , maar die gaat weer terug want die is echt te lang..
friesam schreef:Ik heb een klein beetje een vergelijkbaar probleem.
Langer paard en iets minder rond maar ronder dan een KWPN-er en ben zelf ook lang (1.80 en lange benen).
Ik ben zelf maar eens zadels gaan zitten bij een grote zaak omdat ik bij een zadelpasser nergens mee weg kwam.
Ik heb echt een 17 inch nodig, groter wordt te groot en schuiven (springzadel). En pas alleen in een Prestige met een verlengd zweetblad.
Helaas is die behoorlijk boven budget.
Kent en masters is zeker niet geschikt voor lange benen. Daar heb ik fijn mee test gereden alleen mn benen kwamen 5 cm over het zweetblad.
_Gummybear schreef:Marith_Ov schreef:Ik heb voor mijn korte maar brede arabier een Kent & Masters zadel model Cob, 17,5". Dit past qua ruglengte net. De cob hebben ze in verschillende modellen (dressuur, spring en veelzijdigheid). Het voordeel is dat het kopijzer te vervangen is en je het zadel eventueel wat breder of wat smaller kan maken.
Ik heb dat model gepast van de thorowgood versie (de zelfde maar dan kunststof) zadel lag op pony goed maar ik zat er teveel in de achterkant op aangezien mijn benen er niet lekker in zaten.